Takaisin

Laitteen takuu ja huolto

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Myymillämme laitteilla on normaali laitevalmistajan laitteelle myöntämä takuu. Takuuaika on valmistajasta ja laitemallista riippuen 12, 24 tai 36 kuukautta. Oman laitteesi sekä laitteen myyntipakkauksessa olevien tarvikkeiden takuun pituuden voit tarkistaa myyntipakkauksesta.

Puhelimet ja tabletit

Laitteen takuuhuollosta vastaa valmistaja ja huolto suoritetaan aina valmistajan valtuuttamalla huoltokumppanilla. Lisätietoa puhelimien ja tablettien huoltoon liittyen löydät laitehuolto-sivulta.

Tutustu laitehuoltoon

Laitevalmistajan myöntämä takuu kattaa korjaukset silloin, kun laitetta on käytetty takuuohjeiden mukaan. Esimerkiksi laitteen putoaminen, kastuminen tai muut väärästä käytöstä johtuvat fyysiset viat eivät kuulu takuuhuollon piiriin. Kauttamme on mahdollista korjauttaa puhelimet ja tabletit myös takuun ulkopuolisten vaurioiden osalta.

Huomioithan että:

  • Emme ole velvollisia hyvittämään huollon aikaisia kuukausi- tai laitemaksuja.
  • Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu.
  • Voit käyttää huollon aikana sim-korttia toisessa laitteessa.
Telia Rahoituksella ostettujen laitteiden takuu ja huolto

Telia Rahoitus on maksutapa, kuten luottokortilla ostettu laite ja takuu- tai huoltoprosessi ei siten eroa normaalista.

Laitteen rikkoutuessa toimita laite huoltoon valmistajan ohjeiden mukaan, ole yhteydessä asiakaspalveluumme tai käy Telia Kaupassa. Huomioi kuitenkin, että:

  • laitteilla on valmistajan myöntämä takuu
  • huollon aikana Telia ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja tai laitemaksuja
  • maksuerät on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu

Huom! Muistathan liittää takuukuitin mukaan toimittaessasi laitteen takuuhuoltoon.

Muut laitteet

Jos jokin muu meiltä ostamasi laite tarvitsee huoltoa, voit tarkistaa valtuutetun huoltokumppanin ja yhteystiedot Laitehuoltokumppanien yhteystiedot -sivulta.

Huom! Muista liittää takuutodistus mukaan, kun toimitat laitetta huoltoon! Mikäli meiltä ostamasi puhelimen tai tabletin takuutodistus on kadonnut, löytyy kuitinkopio järjestelmistämme. Tallessa oleva takuukuitti kannattaa kuitenkin ottaa mukaan laitetta huoltoon toimittaessa, niin palvelu sujuu nopeammin.

Lisää samasta aiheesta

Laitehuoltokumppanien yhteystiedot

Asiakasetuna 3 vuoden takuu puhelimiin ja tabletteihin

Telia Laitevakuutus

Uuden puhelimen käyttöönotto ja tietojen siirto

Telia Rahoitus

Telia Laitesopimus

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

 

Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.