Myymillämme laitteilla on normaali laitevalmistajan laitteelle myöntämä takuu. Takuuaika on valmistajasta ja laitemallista riippuen 12, 24 tai 36 kuukautta. Oman laitteesi sekä laitteen myyntipakkauksessa olevien tarvikkeiden takuun pituuden voit tarkistaa myyntipakkauksesta.
Laitteen takuu ja huolto
Laitteen takuuhuollosta vastaa valmistaja ja huolto suoritetaan aina valmistajan valtuuttamalla huoltokumppanilla. Lisätietoa puhelimien ja tablettien huoltoon liittyen löydät laitehuolto-sivulta.
Laitevalmistajan myöntämä takuu kattaa korjaukset silloin, kun laitetta on käytetty takuuohjeiden mukaan. Esimerkiksi laitteen putoaminen, kastuminen tai muut väärästä käytöstä johtuvat fyysiset viat eivät kuulu takuuhuollon piiriin. Kauttamme on mahdollista korjauttaa puhelimet ja tabletit myös takuun ulkopuolisten vaurioiden osalta.
Huomioithan että:
- Emme ole velvollisia hyvittämään huollon aikaisia kuukausi- tai laitemaksuja.
- Sopimuskauden maksut on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu.
- Voit käyttää huollon aikana sim-korttia toisessa laitteessa.
Telia Rahoitus on maksutapa, kuten luottokortilla ostettu laite ja takuu- tai huoltoprosessi ei siten eroa normaalista.
Laitteen rikkoutuessa toimita laite huoltoon valmistajan ohjeiden mukaan, ole yhteydessä asiakaspalveluumme tai käy Telia Kaupassa. Huomioi kuitenkin, että:
- Laitteilla on valmistajan myöntämä takuu.
- Huollon aikana Telia ei ole velvollinen hyvittämään kuukausimaksuja tai laitemaksuja.
- Maksuerät on maksettava, vaikka laite katoaa tai rikkoutuu.
Huom! Muistathan liittää takuukuitin mukaan toimittaessasi laitteen takuuhuoltoon.
Jos jokin muu meiltä ostamasi laite tarvitsee huoltoa, voit tarkistaa valtuutetun huoltokumppanin ja yhteystiedot Laitehuoltokumppanien yhteystiedot -sivulta.
Huom! Muista liittää takuutodistus mukaan, kun toimitat laitetta huoltoon! Mikäli meiltä ostamasi puhelimen tai tabletin takuutodistus on kadonnut, löytyy kuitinkopio järjestelmistämme. Tallessa oleva takuukuitti kannattaa kuitenkin ottaa mukaan laitetta huoltoon toimittaessa, niin palvelu sujuu nopeammin.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Telia Helppi
0600 10 100
2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.
Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.
Yhteisöön