Asiakasetuna 3 vuoden takuu puhelimiin, tabletteihin, 4G-älykelloihin ja 4G/5G-tietokoneisiin
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.
Liittymäasiakkaan etuna saat meiltä ostetulle uudelle matkapuhelimelle, tabletille, 4G-älykellolle tai 4G/5G -tietokoneelle kolmen vuoden pidennetyn takuun. Pidennetty takuu tuo turvaa silloin, kun valmistajan myöntämä takuu laitteelle on jo päättynyt, mutta sen ostamisesta on kulunut enintään kolme vuotta.
UUTTA: 1.9.2022 alkaen kolmen vuoden takuu myönnetään liittymäasiakkaille myös 4G-älykelloille ja 4G/5G-tietokoneille. Takuu annetaan myös takautuvasti alkaen 1.7.2022 ostetuille laitteille.
Ketkä ovat oikeutettuja takuun laajennukseen?
Telia Finland myöntää 1.1.2019 lähtien myymilleen uusille matkapuhelimille sekä tableteille takuun pidennyksen automaattisesti seuraavien ehtojen täyttyessä. Takuun pidennys ei koske käytettyjä laitteita.
1.9.2022 alkaen takuun pidennys myönnetään myös liittymäasiakkaille 4G-älykelloihin sekä 4G/5G-tietokoneisiin. Takuu annetaan myös takautuvasti alkaen 1.7.2022 edellämainituille laitteille.
Takuun pidennykseen ovat oikeutettuja kaikki Telia Finlandin kuluttaja-asiakkaat, joilla on vähintään yksi seuraavista tuotteista:
• puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
• mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
• kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetti ilman lisänopeutta)
• Telia TV digiboksi laajakaistalla
Sopimus edellä mainitusta tuotteesta tulee olla solmittuna viimeistään 30 päivää laitteen hankkimisen jälkeen. Takuun pidennys on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen.
Takuuaika
Telia Finlandin myöntämä takuun pidennys jatkaa laitteen takuun kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi ja päättynyt.
Takuun kattavuus
Telia Finlandin takuun pidennys noudattaa samoja ehtoja kuin valmistajan myöntämä takuu. Laitteen tulee olla takuunalaisessa kunnossa, eikä laitetta saa olla huollettu valtuuttamattomissa huoltopisteissä. Takuu ei kata esimerkiksi mekaanisista vaurioista tai kosteudesta aiheutuneita vikoja. Laajennettu takuu ei koske akkua, eikä laitteen mukana toimitettuja lisätarvikkeita.
Miten toimin laitteen rikkoutuessa?
Laite tulee toimittaa huoltoon Telia Finlandin kanavien kautta. Kolmen vuoden takuun ehtojen täytyttyä laite joko korjataan tai hyvitetään Telia Finlandin päätöksen mukaisesti. Hyvitys on korkeintaan 50 % laitteen ostohinnasta.
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.