Asiakasetuna 3 vuoden takuu puhelimiin ja tabletteihin

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Liittymäasiakkaan etuna saat meiltä ostetulle uudelle matkapuhelimelle tai tabletille kolmen vuoden pidennetyn takuun. Pidennetty takuu tuo turvaa silloin, kun valmistajan myöntämä takuu laitteelle on jo päättynyt, mutta sen ostamisesta on kulunut enintään kolme vuotta.

Ketkä ovat oikeutettuja takuun laajennukseen?

Telia Finland myöntää 1.1.2019 lähtien myymilleen uusille matkapuhelimille sekä tableteille takuun pidennyksen automaattisesti seuraavien ehtojen täyttyessä. Takuun pidennys ei koske käytettyjä laitteita.

Takuun pidennykseen ovat oikeutettuja kaikki Telia Finlandin kuluttaja-asiakkaat, joilla on vähintään yksi seuraavista tuotteista:

•    puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
•    mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
•    kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetti ilman lisänopeutta)
•    Telia TV digiboksi laajakaistalla

Sopimus edellä mainitusta tuotteesta tulee olla solmittuna viimeistään 30 päivää laitteen hankkimisen jälkeen. Takuun pidennys on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen.

Takuuaika

Telia Finlandin myöntämä takuun pidennys jatkaa laitteen takuun kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi ja päättynyt.

Takuun kattavuus

Telia Finlandin takuun pidennys noudattaa samoja ehtoja kuin valmistajan myöntämä takuu. Laitteen tulee olla takuunalaisessa kunnossa, eikä laitetta saa olla huollettu valtuuttamattomissa huoltopisteissä. Takuu ei kata esimerkiksi mekaanisista vaurioista tai kosteudesta aiheutuneita vikoja. Laajennettu takuu ei koske akkua, eikä laitteen mukana toimitettuja lisätarvikkeita.

Miten toimin laitteen rikkoutuessa?

Laite tulee toimittaa huoltoon Telia Finlandin kanavien kautta. Kolmen vuoden takuun ehtojen täytyttyä laite joko korjataan tai hyvitetään Telia Finlandin päätöksen mukaisesti. Hyvitys on korkeintaan 50 % laitteen ostohinnasta.

Näin toimitat laitteesi huoltoon

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.