Kivra – digipostipalvelu sujuvaan arkeen

Maksuttomalla Kivralla vastaanotat, maksat ja arkistoit Telian laskusi sähköisesti – ja säästät samalla ilmastoa. Ota Kivra käyttöön:

Maksa ja jaa laskuasiointia yhdessä lähimmäisten kanssa.
Vastaanota, maksa ja arkistoi laskut mobiilisti sekä tallenna takuukuitit ja sopimukset mobiiliarkistoon.
Vähennä hiilijalanjälkeäsi vastaanottamalla laskusi Kivraan.

Kivra on turvallinen digipostikanava

Kivra on saapunut Suomeen Ruotsista, jossa sitä käyttää päivittäin jo lähes 4 miljoonaa ruotsalaista. Kivran palvelu pohjautuu turvalliseen, ilmastovastuulliseen ja sujuvaan arjen digiasiointiin yritysten ja ihmisten välillä. 

Suomessa Kivra-palvelun omistajia ovat Telia Company, Resurs Bank ja Kivra Ab. 

Laskujen maksaminen kivrassa

Laskujen maksaminen Kivrassa on turvallista ja ei vaadi erillisiä luotto- tai maksukortteja. 

Laskujen maksaminen tapahtuu viimeisimmän PSD2-maksupalveludirektiivin mukaisesti suoraan omalta pankkitililtäsi, ja maksut vahvistetaan käyttämäsi pankin tunnuslukusovelluksella.

Lue lisää laskujen maksamisesta osoitteessa kivra.fi

Lataa sovellus

Usein kysyttyä Kivrasta

Miten otan Kivran käyttöön?
  1. Lataa ilmainen Kivra sovellus puhelimesi sovelluskaupasta tai mene tietokoneellasi osoitteeseen kivra.fi.
  2. Rekisteröityöksesi palveluun vahvalla tunnistautumisella tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen, sekä voimassa olevan sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron.
Mitä laskuja voin vastaanottaa Telialta Kivraani?

Voit vastaanottaa Kivraan Telian matkapuhelin- ja laajakaistaliittymä laskuja. Telian rahoituslaskut osamaksullisten puhelinhankintojen osalta eivät toistaiseksi ohjaudu Kivraan.

Miksi en ole saanut Telian laskua Kivraani?

Jos et ole saanut laskua Kivraan, tarkista ensin nämä asiat:

  • Oletko rekisteröitynyt Kivraan samalla sähköpostiosoitteella, kuin olet ilmoittanut laskutustietoihisi Minun Telian laskutustiedot-välilehdellä? Osoitteen tulee olla sama.
  • Onko sinulla e-laskusopimus voimassa pankkisi kanssa? E-laskusopimus ei purkaudu Kivran käyttöönoton yhteydessä ilman sen purkamista verkkopankissa.
  • Ovatko nimi ja osoitetietosi väestötietojärjestelmässä eri kuin mitä olet Telialle ilmoittanut laskutustietoihin?

Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos asia ei näillä vinkeillä korjaannu.

Milloin ensimmäinen laskuni saapuu Kivraan?

Rekisteröidyttyäsi Kivraan, saat sinne heti seuraavan kuukauden laskusi sähköisesti. Saat Kivrasta viestin sekä puhelimeesi, että antamaasi sähköpostiosoitteeseen saapuneesta laskusta. Kivra myös muistuttaa sinua eräpäivän lähestymisestä.

Miten jaan Kivra-palvelun toisen henkilön kanssa?

Kivran jakaminen tapahtuu henkilötunnuksella ja turvakoodilla. Molempien henkilöiden, sekä jakajan että vastaanottajan, tulee olla Kivra-käyttäjä.

Miten maksan laskun Kivralla?

Voit maksaa laskuja Kivralla OP:n, Nordean, S-Pankin, Danske Bankin, Säästöpankin, Oma SP:n sekä POP Pankin tileiltä. Muut pankit ovat tulossa palveluun lähiaikoina. 

  1. Avaa lasku Kivrassa.
  2. Klikkaa painiketta ‘Maksa’.
    – maksaessasi laskua Kivrassa ensimmäistä kertaa, palvelu pyytää sinua lisäämään maksutavan. Maksutapa on pankkitili, jolta haluat jatkossa maksaa laskuja Kivrassa. Valittu maksutapa säilyy Kivrassa 90 päivää kerrallaan.
  3. Kun olet lisännyt maksutavan, pääset jatkossa vahvistamaan laskusi maksuun käyttäen pankin tunnuslukusovellusta.
  4. Lasku arkistoituu Kivrassa automaattisesti maksun vahvistuksen jälkeen maksettujen laskujen arkistoon.

Katso opastevideo YouTubessa: Laskun maksaminen Kivrassa

Mikä tekee Kivrasta turvallisen palvelun?

Kivraan rekisteröidytään vahvalla tunnistautumisella käyttäen verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Maksaminen palvelussa tapahtuu uusimman EU-laajuisen PSD2-maksupalveludirektiivin mukaisesti suoraan pankkitililtä pankkien tunnuslukuvahvistuksella vahvistaen.

Kun käytät Kivraa, omistat itse (mydata) oman datasi ja aineistot, jotka Kivraan vastaanotat ja tallennat. Kivra ei myöskään luovuta palvelun käytöstä tallentuvaa dataa kolmansille osapuolille.

Mitkä muut yritykset käyttävät Kivraa?

Kivran asiakkailleen Suomessa tarjoavia yrityksiä tulee koko ajan lisää. Löydät ajantasaisen päivittyvän listan yrityksistä osoitteesta kivra.fi.

Kun rekisteröidyt Kivraan, saat jatkossa automaattisesti kaikilta kanssasi sopimussuhteessa olevista Kivran käyttöön ottaneilta yrityksiltä laskut Kivraan. Sinun ei tarvitse aktivoida yrityksiä erikseen.

Mistä saan lisää apua Kivran käyttöön?

Kivran käyttöön liittyvissä kysymyksissä olethan yhteydessä Kivran asiakastukeen, joko sähköpostitse tuki@kivra.fi tai arkisin puhelimitse 020 1278 9000.

Telian laskuihin liittyvissä asioissa olethan yhteydessä Telian asiakastukeen.

Löydät laajasti yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä Kivran sivuilta. Sieltä löytyy myös chatbot, jolta saat pika-apua askarruttaviin kysymyksiin.

Kivran YouTube-sivulla on myös kootusti ohjevideoita Kivran käyttöä helpottamaan.

Miten Telia toimittaa laskut, jos päätän lopettaa Kivran käytön?

Jos lopetat Telian laskujen vastaanottamisen Kivraan, laskut lähtevät jatkossa paperilaskuna (4,90 €/lasku). Tässä tilanteessa kannattaa ottaa käyttöön sähköinen e-lasku tai Lasku Minun Teliaan, joista molemmat ovat ilmastoystävällisiä ja maksuttomia laskutustapoja.