Kivra – digipostipalvelu sujuvaan arkeen
Maksuttomalla Kivralla vastaanotat, maksat ja arkistoit Telian laskusi sähköisesti – ja säästät samalla ilmastoa. Ota Kivra käyttöön:
Kivra on turvallinen digipostikanava
Kivra on saapunut Suomeen Ruotsista, jossa sitä käyttää päivittäin jo lähes 4 miljoonaa ruotsalaista. Kivran palvelu pohjautuu turvalliseen, ilmastovastuulliseen ja sujuvaan arjen digiasiointiin yritysten ja ihmisten välillä.
Suomessa Kivra-palvelun omistajia ovat Telia Company, Resurs Bank ja Kivra Ab.
Laskujen maksaminen kivrassa
Laskujen maksaminen Kivrassa on turvallista ja ei vaadi erillisiä luotto- tai maksukortteja.
Laskujen maksaminen tapahtuu viimeisimmän PSD2-maksupalveludirektiivin mukaisesti suoraan omalta pankkitililtäsi, ja maksut vahvistetaan käyttämäsi pankin tunnuslukusovelluksella.

Lataa Kivra-sovellus
Löydät Kivra-sovelluksen puhelimesi sovelluskaupasta tai selaimella osoitteesta www.kivra.fi.
Rekisteröidy Kivraan
Rekisteröitymiseen tarvitaan verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne. Kun olet rekisteröitynyt, vahvista sähköpostiisi tulleesta linkistä sähköpostiosoitteesi.
Ei enää unohtuneita laskuja
Saat aina viestin joko sovellukseen tai sähköpostiisi uuden laskun saapuessa Kivraasi. Kivra toimii verkkoyhteydellä kaikkialla maailmassa.
Lataa sovellus

Maksa ja jaa laskuasioita lähimmäistesi kanssa
Kivra-palvelun avulla voit sujuvasti ja turvallisesti hoitaa laskujen maksua yhdessä läheistesi kanssa. Palvelussa voi myös käsitellä muita arkistoon tallennettuja asiakirjoja, kuten sopimuksia ja takuukuitteja.

Tallenna asiakirjoja Kivran arkistoon
Arki kulkee sujuvasti aina mukanasi, sillä voit tallentaa laskut, takuukuitit ja sopimukset kätevästi Kivran mobiiliarkistoon. Kaikki arjessa tarvitsemasi asiakirjat ovat aina saatavillasi ja järjestyksessä yrityskohtaisissa kansioissa.
Katso YouTube-opastevideo: Näin lisäät omia asiakirjoja Kivraan

Vähennä hiilijalanjälkeäsi ja vastaanota laskusi Kivraan
Kun vastaanotat Telian laskut sähköisesti Kivraan, teet arjen ilmastoteon, sillä pienennät samaan aikaan omaa ja myös Telian hiilijalanjälkeä. Ja ympäristö kiittää!
Usein kysyttyä Kivrasta
- Lataa ilmainen Kivra sovellus puhelimesi sovelluskaupasta tai mene tietokoneellasi osoitteeseen kivra.fi.
- Rekisteröityöksesi palveluun vahvalla tunnistautumisella tarvitset verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenteen, sekä voimassa olevan sähköpostiosoitteen ja puhelinnumeron.
Voit vastaanottaa Kivraan Telian matkapuhelin- ja laajakaistaliittymä laskuja. Telian rahoituslaskut osamaksullisten puhelinhankintojen osalta eivät toistaiseksi ohjaudu Kivraan.
Jos et ole saanut laskua Kivraan, tarkista ensin nämä asiat:
- Oletko rekisteröitynyt Kivraan samalla sähköpostiosoitteella, kuin olet ilmoittanut laskutustietoihisi Minun Telian laskutustiedot-välilehdellä? Osoitteen tulee olla sama.
- Onko sinulla e-laskusopimus voimassa pankkisi kanssa? E-laskusopimus ei purkaudu Kivran käyttöönoton yhteydessä ilman sen purkamista verkkopankissa.
- Ovatko nimi ja osoitetietosi väestötietojärjestelmässä eri kuin mitä olet Telialle ilmoittanut laskutustietoihin?
Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, jos asia ei näillä vinkeillä korjaannu.
Rekisteröidyttyäsi Kivraan, saat sinne heti seuraavan kuukauden laskusi sähköisesti. Saat Kivrasta viestin sekä puhelimeesi, että antamaasi sähköpostiosoitteeseen saapuneesta laskusta. Kivra myös muistuttaa sinua eräpäivän lähestymisestä.
Kivran jakaminen tapahtuu henkilötunnuksella ja turvakoodilla. Molempien henkilöiden, sekä jakajan että vastaanottajan, tulee olla Kivra-käyttäjä.
Voit maksaa laskuja Kivralla OP:n, Nordean, S-Pankin, Danske Bankin, Säästöpankin, Oma SP:n sekä POP Pankin tileiltä. Muut pankit ovat tulossa palveluun lähiaikoina.
- Avaa lasku Kivrassa.
- Klikkaa painiketta ‘Maksa’.
– maksaessasi laskua Kivrassa ensimmäistä kertaa, palvelu pyytää sinua lisäämään maksutavan. Maksutapa on pankkitili, jolta haluat jatkossa maksaa laskuja Kivrassa. Valittu maksutapa säilyy Kivrassa 90 päivää kerrallaan. - Kun olet lisännyt maksutavan, pääset jatkossa vahvistamaan laskusi maksuun käyttäen pankin tunnuslukusovellusta.
- Lasku arkistoituu Kivrassa automaattisesti maksun vahvistuksen jälkeen maksettujen laskujen arkistoon.
Katso opastevideo YouTubessa: Laskun maksaminen Kivrassa
Kivraan rekisteröidytään vahvalla tunnistautumisella käyttäen verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmennetta. Maksaminen palvelussa tapahtuu uusimman EU-laajuisen PSD2-maksupalveludirektiivin mukaisesti suoraan pankkitililtä pankkien tunnuslukuvahvistuksella vahvistaen.
Kun käytät Kivraa, omistat itse (mydata) oman datasi ja aineistot, jotka Kivraan vastaanotat ja tallennat. Kivra ei myöskään luovuta palvelun käytöstä tallentuvaa dataa kolmansille osapuolille.
Kivran asiakkailleen Suomessa tarjoavia yrityksiä tulee koko ajan lisää. Löydät ajantasaisen päivittyvän listan yrityksistä osoitteesta kivra.fi.
Kun rekisteröidyt Kivraan, saat jatkossa automaattisesti kaikilta kanssasi sopimussuhteessa olevista Kivran käyttöön ottaneilta yrityksiltä laskut Kivraan. Sinun ei tarvitse aktivoida yrityksiä erikseen.
Kivran käyttöön liittyvissä kysymyksissä olethan yhteydessä Kivran asiakastukeen, joko sähköpostitse tuki@kivra.fi tai arkisin puhelimitse 020 1278 9000.
Telian laskuihin liittyvissä asioissa olethan yhteydessä Telian asiakastukeen.
Löydät laajasti yleisimmin kysyttyjä kysymyksiä Kivran sivuilta. Sieltä löytyy myös chatbot, jolta saat pika-apua askarruttaviin kysymyksiin.
Kivran YouTube-sivulla on myös kootusti ohjevideoita Kivran käyttöä helpottamaan.
Jos lopetat Telian laskujen vastaanottamisen Kivraan, laskut lähtevät jatkossa paperilaskuna (4,90 €/lasku). Tässä tilanteessa kannattaa ottaa käyttöön sähköinen e-lasku tai Lasku Minun Teliaan, joista molemmat ovat ilmastoystävällisiä ja maksuttomia laskutustapoja.