Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Käyttö ja tilanteet

Tältä sivulta löydät ohjeita ja tukea Telia TV -sovelluksen käyttöön ja ongelmatilanteisiin, esim. käyttäjätunnuksen tarkistamiseen ja salasanan vaihtoon.

Käyttäjätunnus tai Salasana unohtui

Jos et pääse kirjautumaan Telia TV -sovellukseen, voit uusia salasanan sähköpostiin lähetettävän linkin avulla. Jos et muista käyttäjätunnustasi, voit tarkistaa sen omilta sivuillta, Minun Telia -sovelluksesta tai sähköpostiin lähetettävän viestin avulla. Jos et pääse tiliin liitettyyn sähköpostiin, voit palauttaa Telia TV -tunnuksen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun.

Aseta salasana uudelleen sähköpostin avulla

1. Mene Telia TV -sovellukseen tai osoitteeseen tv.telia.fi
2. Valitse kirjaudu -> Unohtuiko käyttäjätunnus tai salasana
3. Syötä Telia TV -käyttäjätunnus (ensimmäinen kirjain pienellä) ja valitse Lähetä
      - Jos et muista käyttäjätunnustasi, katso alempaa ohje kuinka sen voi tarkistaa
4. Noudata ohjeita, jotka saat Telia TV -tiliin liitettyyn sähköpostiosoitteeseen.
5. Sähköposti tulee muutaman minuutin kuluessa ja sisältää linkin, jonka kautta pääset määrittämään uuden salasanan Telia TV -tunnuksellesi. Syötä uusi salasana molempiin kenttiin ja paina lopuksi Lähetä.

Voit nyt kirjautua Telia TV -sovellukseen Telia TV -käyttäjätunnuksella ja valitsemallasi salasanalla.

Tarkista Telia TV käyttäjätunnus ja sähköpostiosoite

Voit tarkistaa Telia TV -käyttäjätunnuksen kirjautumalla osoitteessa telia.fi, Minun Telia -sovelluksessa tai sähköpostiin saapuvalla viestillä.

A) Tarkista Telia TV -käyttäjätunnus kirjautumalla telia.fi:hin tai Minun Telia -sovellukseen
1. Valitse Telia TV -sovellus
2. Katso kohtaa ”Nykyinen liittymäsi”
3. Katso kohtaa "Käyttäjätunnus"

B) Tarkista Telia TV -käyttäjätunnus sähköpostiin lähetettävän viestin avulla

1. Mene Telia TV -sovellukseen tai osoitteeseen tv.telia.fi
2. Valitse "Kirjaudu" -> "Unohtuiko käyttäjätunnus tai salasana" -> "Unohtuiko käyttäjätunnuksesi?"
3. Syötä sähköpostiosoitteesi ja valitse Lähetä
4. Sähköposti tulee muutaman minuutin kuluessa ja sisältää Telia TV -käyttäjätunnuksesi. Muista tarkistaa roskapostikansio.


Haluatko muuttaa tiliin liitettyä sähköpostiosoitetta tai tarvitset vielä apua? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Jos olet kirjautuneena sisään selaimessa tai sovelluksessa, aloita chat asiakaspalvelumme kanssa oikeasta alalaidasta löytyvästä Chat -painikkeesta.

PIN -koodi unohtui

Voit palauttaa unohtuneen PIN -koodin siirtymällä kohtaan Asetukset. Klikkaa PIN -koodi ostoille kohdasta "Vaihda". Valitse alhaalta "Unohditko PIN -koodin?" ja saat sähköpostiisi linkin, joka on voimassa 10 minuuttia. Linkin kautta voit asettaa uuden PIN -koodin.

Mitä teen, kun palvelu ei toimi?

Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet.

1. Kirjaudu ulos palvelusta ja takaisin sisään.
2. Käynnistä käyttämäsi laite uudelleen.
3. Tarkista internet-yhteyden toimivuus ja riittävä nopeus (min. 6 Mbit/s)

Tarkista myös, että olet aktivoinut Telia TV -käyttäjätilisi sekä syöttänyt käyttäjätunnuksen ja salasanan palveluun. Jos et näe jotain Telia TV -palvelun sisältöä, tarkista telia.fi:hin kirjautumalla (valitse "Käytössäsi nyt"), että sinulla on katseluun oikeuttava kanavapaketti. Mikäli häiriö jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miksi laitteeni ei näytä heti parasta kuvanlaatua?

Telia TV -sovellus saattaa näyttää aluksi epätarkkaa kuvaa. Tällä varmistetaan, että yhteys videopalvelimeen toimii ja saatavilla on riittävästi kaistaa videotoistoa varten.

Jos edellä mainitut seikat ovat kunnossa, kuvan tarkkuus paranee asteittain saavuttaen muutamassa sekunnissa parhaan saatavilla olevan kuvanlaadun. Kulloinkin saatavilla oleva kaista määrittää, minkä laatuista kuvaa voidaan parhaimmillaan näyttää.

Kuinka monella eri laitteella palvelua voi käyttää?

Voit kirjautua yhtä aikaa Telia TV -sovelluspalveluun viidellä eri laitteella ja katsoa sisältöä jopa kahdella laitteella yhtä aikaa. Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai selain, joilla palvelua olet käyttänyt. Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet vuorokauden ajan. Jos olet ollut kirjautuneena viidellä laitteella vuorokauden aikana ja tarvitset kuudennen laitteen käyttösi, voidaan laitekirjautumiset tarvittaessa nollata Häiriöilmoitusten kautta. Tämän asian saat hoidettua nopeiten kirjautumalla sisään ja avaamalla oma chat asiakaspalvelijan kanssa (chat löytyy sivun oikeasta alakulmasta, häiriöilmoitukset arkisin 8–20.30, la-su 9–19.30).

Mikäli haluat käyttää palvelua useammalla laitteella yhtä aikaa, kannattaa avata useammat tunnukset ja tilata niihin haluamasi palvelut.

Paljonko lähetys vie kaistaa? Mikä on miniminopeus?

Palvelu säätyy automaattisesti käytettävän laajakaistan nopeuden mukaiseksi. Parhaimman kuvan laadun saavuttamiseksi kaistaa tarvitaan sisällöstä riippuen n. 2,5–5 Mbit/s (HD -sisältö).

Pienin laajakaistanopeus, jolla palvelu toimii on noin 800 kbit/s, joten käytännössä kaikki yleisimmät mobiililiittymät sekä kiinteät nettiyhteydet riittävät missä tahansa Suomessa.

Miten jaan näytön televisioon?

Telia TV netti- ja mobiilipalvelulla on oma sovellus Apple TV -laitteiden 4. versiolle. Et tarvitse muuta mobiililaitetta videon siirtämiseen televisioon, vaan voit käyttää Telia TV sovellusta suoraan Apple TV:llä sen omalla kaukosäätimellä.

Katso lisää ohjeita täältä

Telia TV netti- ja mobiilipalvelun Android- ja iOS-sovellukset tukevat Google Cast -suoratoistoa, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Chromecast-laitteen kautta.

Katso Google Chromecastin ohjeet täältä

Telia TV netti- ja mobiilipalvelun iOS -sovellus tukee AirPlayta, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Apple TV -laitteen kautta. 

Katso AirPlayn ohjeet täältä

En löydä Google Cast- tai AirPlay-ikonia, mitä teen?

Tarkista, että olet tehnyt kaiken Mobiilisovellukset-ohjeiden mukaisesti. Tarkista, että sovelluksesi on päivitetty uusimpaan versioon ja laitteesi on yhdistetty samaan WiFi -verkkoon suoratoistolaitteesi kanssa.

On myös suositeltavaa käynnistää laitteet (puhelin, reititin ja suoratoistolaite) uudelleen. Lisää ohjeita ongelmatilanteiden varalle löydät suoratoistolaitteiden valmistajien sivuilta.

Miten varmistan, että sovellus päivittyy automaattisesti?

Telia TV sovellus päivittyy iOS- ja Android -laitteissa automaattisesti, jos laitteesi asetuksissa on sallittu automaattiset päivitykset. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että kirjaudut ajoittain uudelleen sisään palveluun. Sovellukset tarkistavat ajantasaisuutensa aina sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Mikäli automaattiset päivitykset eivät ole käytössä tai käytät Windows Phone -laitetta, käy säännöllisin väliajoin joko App Storessa, Windows Phone -kaupassa tai Google Play -kaupassa katsomassa, milloin uusin versio on julkaistu. Saat tiedon uusien versioiden julkaisusta myös seuraamalla viestintäämme sähköpostitse.