Telia TV sovelluksen ongelmatilanteet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Ajankohtaista toukokuussa 2022: Telia TV sovelluksen uusin versio tulee tarjolle Android-laitteille vaiheittain toukokuun 2022 aikana. Sovelluksen päivittymisen vuoksi joudut kirjautumaan sovellukseen uudelleen. Jos olet unohtanut salasanasi tai käyttäjätunnuksesi, katso ohje salasanan palauttamiseen.

Lataa  Telia TV sovelluksen uusin versio sovelluskaupastasi:

Button textButton text

Palvelu ei toimi

Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet. Jos tiedotteiden mukaan käynnissä ei ole suurempaa häiriötä, kokeile tehdä näin:

  1. Kirjaudu ulos palvelusta ja takaisin sisään.
  2. Käynnistä käyttämäsi laite uudelleen.
  3. Tarkista nettiyhteyden toimivuus ja riittävä nopeus (min. 6 Mbit/s)
  4. Tarkista, ettei käytössäsi ole VPN tai vastaava palvelu.

Tarkista myös, että olet aktivoinut Telia TV -käyttäjätilisi sekä syöttänyt käyttäjätunnuksen ja salasanan palveluun. Jos et näe jotain Telia TV -palvelun sisältöä, tarkista Minun Teliaan kirjautumalla (valitse Käytössäsi nyt), että sinulla on katseluun oikeuttava kanavapaketti.

Tarkista lisäksi, että käytössäsi uusin versio sekä laitteen käyttöjärjestelmästä että Telia TV sovelluksesta. Päivitä tarvittaessa sovellus iOS-laitteille App Storessa ja Android-laitteille Play Storessa.

Jos häiriö jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laitteeni ei näytä heti parasta kuvanlaatua

Telia TV sovellus saattaa näyttää aluksi epätarkkaa kuvaa. Tällä varmistetaan, että yhteys videopalvelimeen toimii ja saatavilla on riittävästi kaistaa videotoistoa varten.

Jos edellä mainitut seikat ovat kunnossa, kuvan tarkkuus paranee asteittain saavuttaen muutamassa sekunnissa parhaan saatavilla olevan kuvanlaadun. Kulloinkin saatavilla oleva kaista määrittää, minkä laatuista kuvaa voidaan parhaimmillaan näyttää.

Urheilulähetyksen kuva nykii tai pätkii

Jos Telia TV sovelluksella katsottaessa urheilulähetysten aikana esiintyy kuvan nykimistä tai pätkimistä, tarkista ettei laitteesi ole virransäästötilassa. Kuvan pätkimisen pitäisi loppua, kun asetat laitteen virransäästötilan pois päältä.

Uloskirjautuminen kaikilla laitteilla kerralla

Telia TV -tunnuksilla voi olla kirjautuneena digiboksin lisäksi Telia TV sovellukseen ja sen selainversioon yhteensä viidellä eri laitteella/selaimella.

Joissain tilanteissa voi olla tarpeen kirjautua ulos kaikilta laitteilta, joilla tunnuksesi ovat parhaillaan käytössä. Tämä voi olla tarpeellista esimerkiksi, jos kirjautuminen on jäänyt jollekin laitteelle vahingossa päälle ja laite ei ole omassa käytössäsi. Kaikilta laitteilta uloskirjaaminen kattaa kaikki nettiselaimet, älylaitteiden sovellukset, Apple TV:n sekä digiboksin.

  1. Mene nettiselaimella osoitteeseen tv.telia.fi ja kirjaudu sisään Telia TV -tunnuksillasi.
  2. Klikkaa oikeasta yläkulmasta suurennuslasin vierestä profiilisi nimeä. Valitse avautuvasta valikosta Asetukset.
  3. Selaa Asetukset-sivua alemmas, jolloin pääset kohtaan Kirjautuminen ulos kaikilta laitteilta. Klikkaa oikealle tasattua tekstiä, jolloin uloskirjautuminen tapahtuu.
  4.  Sivulle ilmestyy lopuksi teksti "Olet nyt kirjautunut ulos kaikilta muilta laitteilta.".

Huom! Jos epäilet jonkun käyttävän Telia TV -tunnuksiasi luvatta, kannattaa heti kaikilta laitteilta uloskirjautumisen jälkeen myös vaihtaa salasana. Salasanan vaihto onnistuu Asetukset-sivulla.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

HD- ja UHD-kanavien katsominen kaapelikortilla

Telia TV sovelluksen käyttö

Ohjelmien tallentaminen Tallennuspalvelulla

Unohtunut Telia TV -käyttäjätunnus tai -salasana

Telia TV digiboksin ongelmatilanteet

Kaapeli-TV:n ongelmatilanteet

Unohtunut PIN-koodi

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

PIN-koodi ostoille ja ikärajoitetulle sisällölle

Telia TV -virhekoodit

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.