Telia TV sovelluksen ongelmatilanteet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Ajankohtaista 2.3.2021: Telia TV sovelluksen vanhan tummataustaisen version tuki päättyy. Jos saat sovelluksessa ilmoituksen vanhentuneesta versiosta, lataathan uuden version ja päivitä tarvittaessa mobiililaitteesi käyttöjärjestelmä. 

Lataa uusin versio sovelluksesta sovelluskaupasta:

Button textButton text

Miksi laitteeni ei näytä heti parasta kuvanlaatua?

Telia TV sovellus saattaa näyttää aluksi epätarkkaa kuvaa. Tällä varmistetaan, että yhteys videopalvelimeen toimii ja saatavilla on riittävästi kaistaa videotoistoa varten.

Jos edellä mainitut seikat ovat kunnossa, kuvan tarkkuus paranee asteittain saavuttaen muutamassa sekunnissa parhaan saatavilla olevan kuvanlaadun. Kulloinkin saatavilla oleva kaista määrittää, minkä laatuista kuvaa voidaan parhaimmillaan näyttää.

Mitä teen, jos palvelu ei toimi?

Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet. Jos tiedotteiden mukaan käynnissä ei ole suurempaa häiriötä, kokeile tehdä näin:

  1. Kirjaudu ulos palvelusta ja takaisin sisään.
  2. Käynnistä käyttämäsi laite uudelleen.
  3. Tarkista nettiyhteyden toimivuus ja riittävä nopeus (min. 6 Mbit/s)
  4. Tarkista, ettei käytössäsi ole VPN tai vastaava palvelu.

Tarkista myös, että olet aktivoinut Telia TV -käyttäjätilisi sekä syöttänyt käyttäjätunnuksen ja salasanan palveluun. Jos et näe jotain Telia TV -palvelun sisältöä, tarkista Minun Teliaan kirjautumalla (valitse Käytössäsi nyt), että sinulla on katseluun oikeuttava kanavapaketti.

Tarkista lisäksi, että käytössäsi uusin versio sekä laitteen käyttöjärjestelmästä että Telia TV sovelluksesta. Päivitä tarvittaessa sovellus iOS-laitteille App Storessa ja Android-laitteille Play Storessa.

Jos häiriö jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Mitä teen, jos kuva nykii tai pätkii urheilulähetysten aikana?

Jos Telia TV sovelluksella katsottaessa urheilulähetysten aikana esiintyy kuvan nykimistä tai pätkimistä, tarkista ettei laitteesi ole virransäästötilassa. Kuvan pätkimisen pitäisi loppua, kun asetat laitteen virransäästötilan pois päältä.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

HD- ja UHD-kanavien katsominen kaapelikortilla

Telia TV sovelluksen käyttö

Ohjelmien tallentaminen Tallennuspalvelulla

Telia TV digiboksin kaukosäädin

Unohtunut käyttäjätunnus tai salasana

Telia TV digiboksin ongelmatilanteet

Kaapeli-TV:n ongelmatilanteet

Unohtunut PIN-koodi

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

PIN-koodi ostoille ja ikärajoitetulle sisällölle

Telia TV -virhekoodit

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.