Telia Play -sovelluksen ongelmatilanteet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Tästä ohjeesta löydät apua ja ratkaisuja, jos kohtasit Telia Play -sovellusta käyttäessä ongelmatilanteen.

Sovellus ei toimi

Tarkista ajankohtaiset häiriötiedotteet. Jos tiedotteiden mukaan käynnissä ei ole suurempaa häiriötä, kokeile tehdä näin:

  1. Kirjaudu ulos palvelusta ja takaisin sisään.
  2. Käynnistä käyttämäsi laite uudelleen.
  3. Tarkista nettiyhteyden toimivuus ja riittävä nopeus (min. 6 Mbit/s)
  4. Tarkista, ettei käytössäsi ole VPN tai vastaava palvelu.

Tarkista myös, että olet aktivoinut Telia Play -käyttäjätilisi sekä syöttänyt käyttäjätunnuksen ja salasanan palveluun. Jos et näe jotain tiettyä Telia Playn sisältöä, tarkista Minun Teliasta että sinulla on katseluun oikeuttava kanavapaketti.

Tarkista lisäksi, että käytössäsi uusin versio laitteen käyttöjärjestelmästä sekä Telia Play -sovelluksesta. Päivitä tarvittaessa sovellus iOS-laitteille App Storessa ja Android-laitteille Play Storessa.

Jos häiriö jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Laitteeni ei näytä heti parasta kuvanlaatua

Telia Play -sovellus saattaa näyttää aluksi epätarkkaa kuvaa. Tällä varmistetaan, että yhteys videopalvelimeen toimii ja saatavilla on riittävästi kaistaa videotoistoa varten.

Jos edellä mainitut seikat ovat kunnossa, kuvan tarkkuus paranee asteittain saavuttaen muutamassa sekunnissa parhaan saatavilla olevan kuvanlaadun. Kulloinkin saatavilla oleva kaista määrittää, minkä laatuista kuvaa voidaan parhaimmillaan näyttää.

Urheilulähetyksen kuva nykii tai pätkii

Jos Telia Play -sovelluksella katsottaessa urheilulähetysten aikana esiintyy kuvan nykimistä tai pätkimistä, tarkista ettei laitteesi ole virransäästötilassa. Kuvan pätkimisen pitäisi loppua, kun asetat laitteen virransäästötilan pois päältä.

Uloskirjautuminen kaikilla laitteilla kerralla

Samoilla Telia Play -käyttäjätunnuksilla voi olla kirjautuneena tai katsella sisältöjä vain tietyllä määrällä laitteita kerralla.

Tarkista laitemäärät

Joissain tilanteissa voi olla tarpeen kirjautua ulos kaikilta laitteilta, joilla tunnuksesi ovat parhaillaan käytössä. Tämä voi olla tarpeellista esimerkiksi, jos kirjautuminen on jäänyt jollekin laitteelle vahingossa päälle ja laite ei ole omassa käytössäsi. Kaikilta laitteilta uloskirjaaminen kattaa kaikki nettiselaimet, älylaitteiden sovellukset, Apple TV:n sekä digiboksin.

  1. Mene nettiosoitteeseen teliaplay.fi ja kirjaudu sisään Telia Play -käyttäjätunnuksillasi.
  2. Klikkaa oikeasta yläkulmasta suurennuslasin vierestä profiilisi nimeä. Valitse avautuvasta valikosta Asetukset.
  3. Selaa Asetukset-sivua alemmas, jolloin pääset kohtaan Kirjautuminen ulos kaikilta laitteilta. Klikkaa oikealle tasattua tekstiä, jolloin uloskirjautuminen tapahtuu.
  4.  Sivulle ilmestyy lopuksi teksti "Olet nyt kirjautunut ulos kaikilta muilta laitteilta.".

Huom! Jos epäilet jonkun käyttävän Telia Play -käyttäjätunnuksiasi luvatta, kannattaa heti kaikilta laitteilta uloskirjautumisen jälkeen myös vaihtaa salasana. Salasanan vaihto onnistuu Asetukset-sivulla.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

HD- ja UHD-kanavien katsominen kaapelikortilla

Telia Play -sovelluksen käyttö

Ohjelmien tallentaminen Tallennuspalvelulla

Unohtunut Telia Play -käyttäjätunnus tai -salasana

Telia Play -boksin ongelmatilanteet

Kaapeli-TV:n ongelmatilanteet

Telia Playn unohtunut PIN-koodi

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

Telia Playn PIN-koodi ja lapsilukko

Telia Play -virhekoodit

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.