Teksti- ja multimediaviestit ulkomailla

Miten tekstiviestien lähetys ja vastaanotto onnistuu ulkomailla? Mitä tekstiviestit ulkomailta tai ulkomaille maksavat?
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Sekä teksti- että multimediaviestien lähettäminen ja vastaanottaminen onnistuu ulkomailla kuten kotimaassakin. Tärkeää on varmistaa, että vastaanottajan puhelinnumero on kansainvälisessä muodossa (esim. +358 40 123 4567).

Lähetetyn ja vastaanotetun tekstiviestin hinta ulkomailla

Tekstiviestin lähetys ulkomailta Suomeen, oleskelumaahan tai muihin maihin laskutetaan maakohtaisen hinnaston mukaan. Kirjoita hakukenttään oleskelumaasi nimi.

Tekstiviestien vastaanottaminen on maksutonta kaikkialla maailmassa.

Huom! Laskulla ulkomailta lähetetyn tekstiviestin vastaanottajan numerona näkyy yleensä Telian oman Viestikeskuksen numero +358405202000, jonka kautta kaikki viestit tulevat Suomeen, eli laskulla ei välttämättä näy vastaanottajan oikea numero.

Kun lähetät tekstiviestin ulkomaiseen numeroon (riippumatta siitä, missä itse olet), kannattaa ottaa huomioon, että kaikki ulkomaiset operaattorit eivät salli tekstiviestien kulkevan omien ja toisen maan operaattorin asiakkaiden välillä, vaikka verkkovierailusopimus muuten olisikin voimassa. Tämä koskee myös tekstiviestien vastaanottamista ulkomaisen operaattorin asiakkailta.

Saat oleskelumaan hintatiedot myös automaattisesti viestillä

Kun saavut ulkomaiseen verkkoon, lähetämme sinulle automaattisesti kohdemaan hintatiedot tekstiviestillä. Kerromme viestissä esimerkiksi puheluiden, viestien ja netin käytön hinnat oleskelumaassasi. Jos kohdemaahasi on saatavilla Reissupaketti, saat myös siitä kertovan viestin tilausohjeineen.

  • Jos et halua saada näitä viestejä, voit tilata eston lähettämällä viestin TILAA ROAMINGINFOESTO numeroon 15400 (kotimaasta maksuton, ulkomailta hinnaston mukaisesti) tai kirjautumalla Minun Teliaan.
  • Hintaviestit voi vastaavasti sallia poistamalla esto. Eston voit poistaa lähettämällä viestin POISTA ROAMINGINFOESTO numeroon 15400 (kotimaasta maksuton, ulkomailta hinnaston mukaisesti) tai kirjautumalla.

KIRJAUDU SISÄÄN

Multimediaviestin (MMS) lähetyksen ja vastaanoton hinta ulkomailla

Multimediaviestien lähettäminen ja vastaanotto ulkomailla maksaa kyseisen maan hintaryhmän netin mukaisen hinnan. Lähetykseen ja vastaanottoon tarvitaan nettiyhteys. 

Lisätietoja netin käytöstä ulkomailla

Kun lähetät multimediaviestin ulkomaiseen numeroon (riippumatta siitä, missä itse olet), kannattaa ottaa huomioon, että kaikki ulkomaiset operaattorit eivät salli multimediaviestien kulkevan omien ja toisen maan operaattorin asiakkaiden välillä, vaikka verkkovierailusopimus muuten olisikin voimassa. Tämä koskee myös multimediaviestin vastaanottamista ulkomaisen operaattorin asiakkailta.

Tekstiviestin lähettämisen hinta Suomesta ulkomaiseen numeroon
Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan

Telian kuluttaja-asiakkaiden liittymillä voit lähettää tekstiviestin tavalliseen matkapuhelinnumeroon Suomesta Ruotsiin, Norjaan, Tanskaan, Viroon, Latviaan ja Liettuaan kotimaan hinnalla.

  • Jos sinulla on tekstiviestipaketti (esim. liittymäsi hintaan kuuluu viestejä rajaton määrä kuukaudessa) ja lähetät tekstiviestin ruotsalaiseen matkapuhelinnumeroon (esim. +46712345678), nämä viestit Suomen verkosta lähetettyinä kuuluvat pakettiisi. 
  • Käytön mukaan hinnoiteltavissa liittymissä (esim. 0,07€/kpl) tekstiviestin lähetys maksaa saman verran, kuin normaali tekstiviesti Suomessa suomalaiseen matkapuhelinnumeroon.
Muihin maihin

Kun olet Suomessa ja lähetät tekstiviestin ulkomaille muihin, kuin yllä lueteltuihin maihin, laskutetaan tekstiviestit Telia Yhteys -hinnaston mukaan.

  • Esimerkkihinta 28.9.2020 (pidätämme oikeuden muutoksiin)
    • Viestit Suomesta muihin EU/ETA-alueen maihin ulkomaiseen numeroon 0,09 €/kpl
    • Viestit Suomesta EU/ETA-alueen ulkopuolelle ulkomaiseen numeroon 0,29 €/kpl

Kun lähetät tekstiviestin ulkomaiseen numeroon (riippumatta siitä, missä itse olet), kannattaa ottaa huomioon, että kaikki ulkomaiset operaattorit eivät salli tekstiviestien kulkevan omien ja toisen maan operaattorin asiakkaiden välillä, vaikka verkkovierailusopimus muuten olisikin voimassa. Tämä koskee myös tekstiviestien vastaanottamista ulkomaisen operaattorin asiakkailta.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.