Telia Prepaid -lataussovellus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Prepaid -lataussovelluksella lataat saldoa, netin käyttöaikaa ja paketteja Telian prepaid-liittymiin matkapuhelimellasi. Sovelluksesta voit tarkistaa prepaid-liittymäsi saldon ja lataushistorian. Lisäksi näet läheisesi, kuten lapsesi, saldotiedot ja lataushistorian Prepaid Perhe -toiminnon ansiosta.

Telia Prepaid -lataussovelluksen käyttöä varten liittymällä tulee olla saldoa tai pakettia jäljellä, sillä maksamisessa käytettävä (EU-regulaation vaatima) 3D Secure -tunnistus vaatii liittymältä datan käyttöä. Jos saldo on loppu, voit käyttää nettiä wifi-yhteydellä.
 
Telia Prepaid -lataussovellus on saatavilla Android ja iOS (Apple) -laitteille, joissa tuemme sovelluksen toimivuutta kahdella viimeisimmällä ohjelmistoversiolla. Sovellus voi toimia myös vanhemmalla ohjelmistoversiolla, mutta toiminnassa saattaa esiintyä virheitä.

Sovelluksen käyttöönotto ja kirjautuminen

Lataa Telia Prepaid -lataussovellus puhelimelle tai tabletille Google Play kaupasta (Android) tai App Storesta (iOS) ja asenna se. Avaa sovellus asennuksen jälkeen.

  

Voit valita sovelluksen käyttökielen sovelluksen alkunäytöltä. Vaihtoehtoina ovat suomi, ruotsi ja englanti.

Jos sinulla on ennestään käyttäjätunnus lataussovellukseen, voit kirjautua sillä. Jos olet ottamassa lataussovellusta käyttöön ensikertaa, luo maksuton käyttäjätunnus.

Käyttäjätunnuksen luominen
  1. Valitse Kirjaudu-valikosta Luo tili.
  2. Syötä jokin puhelinnumero, joka on hallinnassasi. Se voi olla myös muu kuin prepaid-liittymä. Puhelinnumeroa käytetään kirjautumisessa käyttäjätunnuksena ja sitä tarvitaan myös silloin, jos olet hukannut salasanasi.
  3. Tutustu käyttöehtoihin, merkitse ne hyväksytyksi ja paina Seuraava.
  4. Saat pian tekstiviestillä väliaikaisen PIN-koodin, jolla voit kirjautua sovellukseen.
    Huom: Saatat saada sovellukselta virheilmoituksen siitä, ettei kyseessä ole prepaid-liittymä, mutta tunnuksen luonti onnistuu silti.
Kirjautuminen

Kun sinulla on käyttäjätunnus, voit kirjautua sovellukseen sen aloitusnäytöltä. Syötä kirjautumisnäkymässä puhelinnumero jonka ilmoitit käyttäjätiliä luodessa sekä luomasi salasana.

Jos olet unohtanut salasanan, voit tilata uuden väliaikaisen salasanan tekstiviestillä. Valitse Unohtuiko salasana? ja seuraa ohjeita.

Sovelluksen päänäkymä kirjautuneena

Sovelluksen päänäkymässä pääset muokkaamaan sovelluksen asetuksia painamalla oikean ylänurkan kolmesta pisteestä. Lisäksi voit tarkastaa sovellukselle lisättyjen prepaid-liittymien tiedot, ladata saldoa sekä lisätä uusia liittymiä sovellukselle +-merkistä.

Valitsemalla Lataa liittymää pääset lataamaan valitulle liittymälle saldoa, tilaamaan paketteja tai käyttämään liittymälle kertyneitä bonuspisteitä. Tarkemmat ohjeet saldon lisäämiseen ja pakettien tilaamiseen löydät tämän ohjeen Saldon tai paketin tilaaminen -kohdasta.

Painamalla liittymän numeroa tai sille asetettua nimeä pääset tarkastelemaan tarkempia tietoja liittymästä. Voit esimerkiksi tarkistaa liittymällä olevan saldon ja voimassaolopäivän, asettaa automaattilatauksen tai tarkistella lataushistoriaa.

Saldon tai paketin tilaaminen

Jotta voit ladata saldoa prepaid-liittymälle, on liittymän oltava ensin lisätty sovellukseen.

Liittymän lisääminen sovellukselle 
  1. Paina sovelluksen päänäkymän +-merkistä.
  2. Anna liittymän numero ja liittymää kuvaava nimi.
  3. Lisätylle liittymälle saapuu tekstiviesti, jossa pyydetään vahvistamaan liittyminen.
  4. Kun liittyminen on vahvistettu, liittymä tulee näkyviin sovelluksen päänäkymään.
Liittymän lataus
  1. Valitse sovelluksen päänäkymästä oikean liittymän kohdalta Lataa liittymää.
  2. Valitse käyttöösi sopiva lataustuote. Lisätietoja tietyn paketin hinnasta ja sisällöstä saat klikkaamalla tuotetta (esim. Saldoa > 10 €) ja painamalla sitten yläoikealta pyöreää i-kuvaketta. Voit palata vasemmalla olevasta nuolesta taaksepäin tutustuaksesi muihin paketteihin.
  3. Kun olet löytänyt sopivan paketin ja avannut sen tiedot klikkaamalla tuotetta, paina Valitse.
  4. Valitse haluatko latauksen toistuvan automaattisesti. Automaattista toistuvuutta ei voi valita, jos teet oston Prepaid Bonus -pisteillä.
  5. Jos et ole vielä lisännyt maksukorttia sovellukselle, voit lisätä sen valitsemalla Lisää kortti ja maksa.
  6. Hyväksy ja odota kunnes lataus on valmis.

Näet tekemäsi saldo- tai pakettilatauksen liittymän tiedoissa viimeistään tunnin kuluttua. Jos sovellus ilmoittaa virheestä, yritä vasta 30–60 min kuluttua uudelleen. Ethän yritä latausta samalla kerralla liian monesti, sillä silloin liittymä saattaa turvatoimien takia asettua suljetuksi. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Maksukortin lisääminen
  1. Paina sovelluksen ylävalikon kolmen pisteen kohdalta ja valitse avautuvasta valikosta Maksukortti.
  2. Kerromme, miten käsittelemme maksukortin tietoja. Lue ja valitse sitten Seuraava.
  3. Syötä kortin tiedot ja valitse Rekisteröi kortti.
  4. Saat kuittauksen kun rekisteröityminen on onnistunut, jonka jälkeen lataukset voidaan veloittaa kortilta. 

Käyttäjätilille voi olla rekisteröity yksi maksukortti kerrallaan. Voit poistaa kortin samasta valikosta josta lisäsit sen ja lisätä halutessasi eri kortin tilalle.

Hyväksyttyjä kortteja ovat eurooppalaiset Visa ja Mastercard -kortit sekä Norjan, Islannin ja Sveitsin maksukortit. Lataukset voidaan veloittaa debit- tai credit-puolelta Visa- ja Mastercard-korteilta – valitse vain haluamasi puoli syöttämällä joko debit- tai credit-kortin numero.

Huom: Huomioithan pankkisi mahdolliset estot, sillä esimerkiksi online-maksujen esto estää lataamisen maksukortilla.

Kuitti latauksista

Voit tilata kuitin prepaid-latauksista sähköpostiisi näin:

  1. Paina sovelluksen oikeasta yläkulmasta kolmea pistettä ja valitse Kuitti.
  2. Syötä haluamasi sähköpostiosoite ja paina Tallenna.
Lataushistorian tarkastelu

Avaa sovelluksen päänäkymässä liittymä, jonka lataushistoriaa haluat tarkastella. Liittymä tiedot avataan painamalla liittymän nimeä, numeroa tai bonuspisteiden vieressä olevaa nuolta. Liittymän tiedoista Historia-otsikon alta löydät lataushistorian (saatat joutua liuttamaan näkymää alaspäin).

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–17.
Hätätilanteissa (PUK-koodi, liittymän sulkeminen sekä TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.