Telia Prepaid -lataussovellus

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Prepaid -lataussovellus on kätevä prepaidin lataukseen. Sillä lataat saldoa, netin käyttöaikaa sekä paketteja ja tarkistat saldon sekä lataushistorian. Prepaid Perhe -toiminnolla voit nähdä myös läheisesi, kuten lapsesi, liittymän saldon ja lataushistorian.

Lataussovelluksen käyttöä varten liittymällä on oltava saldoa tai pakettia jäljellä, sillä maksamiseen liittyvä tunnistusprosessi käyttää liittymän dataa. Jos saldo on loppu, voit käyttää nettiä wifi-yhteydellä.

Telia Prepaid -lataussovellus on saatavilla Android- ja iOS-laitteille. Sovellus tukee kahta viimeisintä ohjelmistoversiota. Se voi toimia vanhemmillakin versioilla, mutta toiminnassa saattaa esiintyä virheitä.

Sovelluksen käyttöönotto ja kirjautuminen

Lataa Telia Prepaid -lataussovellus puhelimelle tai tabletille Google Play kaupasta (Android) tai App Storesta (iOS) ja asenna se. Avaa sovellus asennuksen jälkeen.

  

Voit valita sovelluksen käyttökielen sovelluksen alkunäytöltä. Vaihtoehtoina ovat suomi, ruotsi ja englanti.

Jos sinulla on ennestään käyttäjätunnus lataussovellukseen, voit kirjautua sillä. Jos olet ottamassa lataussovellusta käyttöön ensikertaa, luo maksuton käyttäjätunnus.

Käyttäjätunnuksen luominen
  1. Valitse Kirjaudu-valikosta Luo tili.
  2. Syötä jokin puhelinnumero, joka on hallinnassasi. Se voi olla myös muu kuin prepaid-liittymä. Puhelinnumeroa käytetään kirjautumisessa käyttäjätunnuksena ja sitä tarvitaan myös silloin, jos olet hukannut salasanasi.
  3. Tutustu käyttöehtoihin, merkitse ne hyväksytyksi ja paina Seuraava.
  4. Saat pian tekstiviestillä väliaikaisen PIN-koodin, jolla voit kirjautua sovellukseen.
    Huom: Saatat saada sovellukselta virheilmoituksen siitä, ettei kyseessä ole prepaid-liittymä, mutta tunnuksen luonti onnistuu silti.
Kirjautuminen

Kun sinulla on käyttäjätunnus, voit kirjautua sovellukseen sen aloitusnäytöltä. Syötä kirjautumisnäkymässä puhelinnumero jonka ilmoitit käyttäjätiliä luodessa sekä luomasi salasana.

Jos olet unohtanut salasanan, voit tilata uuden väliaikaisen salasanan tekstiviestillä. Valitse Unohtuiko salasana? ja seuraa ohjeita.

Sovelluksen päänäkymä kirjautuneena

Sovelluksen päänäkymässä voit muokata sovelluksen asetuksia painamalla oikean ylänurkan kolmesta pisteestä. Lisäksi voit tarkastaa sovellukselle lisättyjen prepaid-liittymien tiedot, ladata saldoa sekä lisätä sovellukseen uusia liittymiä +-merkistä.

Valitsemalla Lataa liittymää, pääset lataamaan valitulle liittymälle saldoa, tilaamaan paketteja tai käyttämään liittymälle kertyneitä bonuspisteitä. Lue lisää saldon ja pakettien ostamisesta

Painamalla liittymän numeroa tai sille asetettua nimeä, voit tarkastella tarkempia liittymätietoja. Voit esimerkiksi tarkistaa liittymän saldon ja voimassaolopäivän, asettaa automaattilatauksen tai tarkistella lataushistoriaa.

Saldon tai paketin tilaaminen

Lataussovellus tekee prepaidin latauksesta helppoa. Jotta voit ladata saldoa prepaid-liittymälle, on liittymä ensin lisättävä sovellukseen.

Liittymän lisääminen sovellukselle 
  1. Paina sovelluksen päänäkymän +-merkistä.
  2. Anna liittymän numero ja liittymää kuvaava nimi.
  3. Lisätylle liittymälle saapuu tekstiviesti, jossa pyydetään vahvistamaan liittyminen.
  4. Vahvistamisen jälkeen liittymä näkyy sovelluksen päänäkymässä.
Liittymän lataus
  1. Valitse sovelluksen päänäkymästä oikean liittymän kohdalta Lataa liittymää.
  2. Valitse käyttöösi sopiva lataustuote. Lisätietoja tietyn paketin hinnasta ja sisällöstä saat klikkaamalla tuotetta (esim. Saldoa > 10 €) ja painamalla sitten yläoikealta pyöreää i-kuvaketta. Voit palata vasemmalla olevasta nuolesta taaksepäin tutustuaksesi muihin paketteihin.
  3. Kun olet löytänyt sopivan paketin ja avannut sen tiedot klikkaamalla tuotetta, paina Valitse.
  4. Valitse haluatko latauksen toistuvan automaattisesti. Automaattista toistuvuutta ei voi valita, jos teet oston Prepaid Bonus -pisteillä.
  5. Jos et ole vielä lisännyt maksukorttia sovellukselle, voit lisätä sen valitsemalla Lisää kortti ja maksa.
  6. Hyväksy ja odota kunnes lataus on valmis.

Näet tekemäsi saldo- tai pakettilatauksen liittymän tiedoissa viimeistään tunnin kuluttua. Jos sovellus ilmoittaa virheestä, yritä vasta 30–60 min kuluttua uudelleen. Ethän yritä latausta samalla kerralla monesti, sillä silloin liittymä saattaa turvatoimien takia asettua suljetuksi. Jos ongelma toistuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Maksukortin lisääminen
  1. Paina sovelluksen ylävalikon kolmen pisteen kohdalta ja valitse avautuvasta valikosta Maksukortti.
  2. Kerromme, miten käsittelemme maksukortin tietoja. Lue ja valitse sitten Seuraava.
  3. Syötä kortin tiedot ja valitse Rekisteröi kortti.
  4. Saat kuittauksen kun rekisteröityminen on onnistunut, jonka jälkeen lataukset voidaan veloittaa kortilta. 

Käyttäjätilille voi olla rekisteröity yksi maksukortti kerrallaan. Voit poistaa kortin samasta valikosta josta lisäsit sen ja lisätä halutessasi eri kortin tilalle.

Hyväksyttyjä kortteja ovat eurooppalaiset Visa ja Mastercard -kortit sekä Norjan, Islannin ja Sveitsin maksukortit. Lataukset voidaan veloittaa debit- tai credit-puolelta Visa- ja Mastercard-korteilta – valitse vain haluamasi puoli syöttämällä joko debit- tai credit-kortin numero.

Huom: Huomioithan pankkisi mahdolliset estot, sillä esimerkiksi online-maksujen esto estää lataamisen maksukortilla.

Kuitti latauksista

Voit tilata kuitin prepaid-latauksista sähköpostiisi näin:

  1. Paina sovelluksen oikeasta yläkulmasta kolmea pistettä ja valitse Kuitti.
  2. Syötä haluamasi sähköpostiosoite ja paina Tallenna.
Lataushistorian tarkastelu

Avaa sovelluksen päänäkymässä liittymä, jonka lataushistoriaa haluat tarkastella. Liittymä tiedot avataan painamalla liittymän nimeä, numeroa tai bonuspisteiden vieressä olevaa nuolta. Liittymän tiedoista Historia-otsikon alta löydät lataushistorian (saatat joutua liuttamaan näkymää alaspäin).

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.