Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Tilauksen seuranta ja toimitus

Oletko tilaamassa meiltä tuotteen tai liittymän? Tälle sivulle olemme keränneet tuotteiden ja liittymien tilausta ja toimitusta koskevaa tietoa.

Ajankohtaista juuri nyt:
Tietoa iPhone 8 / 8 Plus / X / Apple TV 4K:n toimituksista ja toimitusajoista

Telia Yhteisön Blogista: Uudet Applet, tietoa mm. hinnoista ja saatavuuksista. Seuraa ja kysy löydät ajankohtaista tietoa liittyen iPhone 8 / 8 Plus / X / Apple TV 4K:n saatavuuteen, toimituksiin ja toimitusaikoihin.

Miten voin seurata tilaukseni etenemistä?

Telian tilausten seurannalla seuraat kätevästi tilauksesi etenemistä. Saat sähköpostitse tilausvahvistuksen mukana koodin, jolla voit seurata tilausta jo ennen kuin toimitus on Postin seurantatunnuksen piirissä. Kun paketti on lähetetty, saat sähköpostitse vielä Postin seurantatunnuksen. Tunnuksen avulla voit seurata paketin kulkua Postin verkkosivuilla.

Tilauksen seuranta

Onko asiointi verkkokaupassa luotettavaa?

Tilaaminen on turvallista, koska varmistamme henkilöllisyytesi pankkitunnusten avulla. Teemme yhteistyötä suurimpien suomalaisten pankkien kanssa: Aktia, OP, Nordea, Tapiola, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken ja S-Pankki.

Miten voin maksaa tilaukseni?

Verkkokaupassa tehdyt tilaukset sekä mahdolliset toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä e-maksulla. Voit hankkia Telialta puhelimen tai laitteen myös Telia Rahoituksella.

Kuinka pitkä takuu laitteilla on?

Laitteiden takuuaika ilmoitetaan tuotetiedon yhteydessä. Useimmissa laitteissa takuu on voimassa 24 kuukautta. Jos laitteessa ilmenee takuun piiriin kuuluva vika, ota yhteyttä laitteen valmistajaan.

Lisätietoa takuuehdoista

Miten tilaukseni toimitetaan minulle ja missä ajassa?

Toimitamme tilauksesi valintasi mukaan kotiovelle tai lähipostiisi viikossa, mutta useimmiten jopa 1–2 päivässä. Matkapuhelinliittymä toimitetaan postitse ja toimitusaika on normaalisti 2–3 arkipäivää. Matkapuhelimen toimitusaika on normaalisti 7 arkipäivää.

Kotiinkuljetuksia toimitetaan arkisin (ma–pe). Posti sopii kanssasi toimitusajankohdan.

Jos valitset toimitustavaksi noudon lähipostista, paketti postitetaan lähimpään postiisi.

Minne tilauksia toimitetaan? Miten allekirjoitan liittymäsopimuksen?

Matkapuhelintilauksia toimitetaan vain kotimaahan (myös Ahvenanmaalle). Rahoitus-laitteet toimitetaan aina vain viralliseen kotimaan kotiosoitteeseen eli toimitusosoitetta ei voi muuttaa. Verkkokaupassa liittymäsopimuksen allekirjoittamiseen tarvitaan verkkopankkitunnukset, joilla varmennetaan henkilöllisyytesi.

Verkkopankkitunnusten käyttäminen henkilöllisyyden varmennukseen on maksutonta ja yhtä turvallista kuin nettipankissa asiointi. Tunnusten on oltava tilaajan omalla nimellä ja asioimista varten tarvitset Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Säästö-/Paikallisosuuspankin, Handelsbankenin, Tapiolan, Ålandsbankenin tai S-Pankin verkkopankkitunnukset.

Miten voin muuttaa tilaustani?

Tilausta ei voi muuttaa verkkokaupassa sen jälkeen, kun asiakas on tunnistettu ja tilauksessa on edetty "Kiitos tilauksesta" -sivulle, koska tilaus lähtee välittömästi toimitukseen. Puhelimen sekä liittymän muodostaman paketin, Puhesopimuksen tai 990-pikasopimuksen tilausta voi muuttaa vain ottamalla yhteyttä Telian asiakaspalveluun.

Kun liittymä on toimitettu, voit tehdä muokata matkapuhelin- ja laajakaistaliittymien palveluja kirjautumalla Teliaan.

Muokkaa palveluja

Voinko ostaa puhelimen tai muun laitteen ilman liittymää?

Kyllä voit. Pelkän laitteen ostaminen verkkokaupasta on mahdollista edullisella kuukausimaksulla tai kertasuorituksena.

Puhelimet
Tabletit
Tietokoneet
Reitittimet ja nettitikut

Voit ostaa pelkän laitteen myös Telia Kaupan myymälöistä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Miten vien erimielisyyden kuluttajariitalautakuntaan?

Pyrimme aina ratkaisemaan kiistat rakentavasti ja yhdessä asiakkaidemme kanssa. Jos sinun ja Telian väliseen erimielisyyteen ei kuitenkaan löydy yhteistä ratkaisua, voit viedä asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (kuluttajariita.fi).

Ennen kuluttajariitalautakuntaa sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajariitalautakunta
Kuluttajaneuvonta