Telia Rahoituksen ohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Rahoitus mahdollistaa laitteen hankkimisen osamaksulla 1, 12, 24 tai 36 kk maksuajalla. Maksutapa on koroton (0 %) ja kuluton.
 

Huom: Telia Rahoitus on maksutapana poistunut. Sen korvaa Klarna, joka on tunnettu tarjoamistaan sujuvista ja turvallisista maksutavoista.

Tutustu Klarnaan

Telia Rahoitus -maksutapa ei ole enää saatavilla uusille asiakkaille, mutta jos olet nykyinen Telia Rahoituksen asiakas, voit tehdä Telia Rahoitus -luottotilillesi ostoksia Telia Kaupoissa vielä 8.1.2026 asti. Muista myyntikanavista mahdollisuus ostaa Telia Rahoituksella on poistunut.

Kun ostat laitteen Telia Rahoituksella, ostoksesi summa lisätään kuluna luottotilillesi. Sopimus tehdään Telia Finance Finlandin kanssa, joka on luoton myöntäjä.

Kysymyksiin Telia Rahoitus -luotosta, luottosopimuksesta ja laskutuksesta vastaa asiakaspalvelumme.

Näet kaikki luottosi tiedot kirjautumalla Telia Financen asiakasportaaliin.

Kirjaudu portaaliin

Muista myös, että tarjoamme liittymäasiakkaillemme 3 vuoden takuun valikoituihin laitteisiin!

Lue lisää 3 vuoden takuusta

Telia Rahoitus -luotto on kuluton ja koroton, eli luoton korko on 0 % eikä palveluun kuulu esimerkiksi lainanhoitokuluja.

Lisäkuluja voi muodostua ainoastaan silloin, jos olet valinnut laskutustavaksi paperilaskun tai jos jätät lyhentämättä lainaasi, jolloin joudumme perimään viivästyskorkoja ja -kuluja.

Lue lisää Telia Financen sivuilta

Nykyiset Telia Rahoituksen asiakkaat voivat tehdä luottotilillensä ostoksia Telia Kaupoissa 8.1.2026 asti. Muista myyntikanavista Telia Rahoitus on maksutapana poistunut.

Telia Kaupasta ostaessa saat tuotteen heti mukaan, jos sitä on myymälän varastossa tai tuote toimitetaan sinulle postitse.

Varmistamme henkilöllisyytesi ensisijaisesti puhelimeen lähetettävän linkin kautta Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla, mutta voit tunnistautua tarvittaessa myös henkilöllisyystodistuksella.

Luottoa voidaan myöntää vähintään 18-vuotiaalle henkilölle, jolla on voimassa oleva henkilötunnus, suomalainen henkilöllisyystodistus ja rekisteröity osoite Suomessa. Luoton myöntäminen edellyttää luottotietojen tarkastamisen sekä luoton ehtojen hyväksymisen. Samalla kysymme muutaman lakisääteisen kysymyksen asiakkaan tuntemiseen liittyen.

24 ja 36 kk maksuajat ovat saatavilla vain yli 50 € ostoksiin.

Vaikka Telia Rahoitus on maksutapana poistunut, se ei tuo muutoksia luoton lyhentämiseen. Sinun ei siis tarvitse maksaa luottoasi kerralla tai nopeutetusti pois, vaan maksuaikataulu pysyy samana, joka on ostosta tehdessä sovittu.

Näet kuukausittain saapuvalta laskulta maksettavan vähimmäiskuukausierän ja laskun eräpäivän. Laskun lähettäjänä on Telia Finance Finland.

Voit halutessasi maksaa vähimmäiskuukausierää suuremman summan, jolloin maksuaika lyhenee ja/tai viimeisen laskun kuukausierä pienenee. Voit myös milloin vain maksaa luottosi kerralla pois.

Vähimmäiskuukausierä määräytyy tuotteelle / tuotteille valitsemasi maksuajan mukaan. Maksuaika voi olla korkeintaan 36 kuukautta. Aina kun teet uuden ostoksen, luottotilisi vähimmäiskuukausierä kasvaa uudelle ostokselle sovitun vähimmäiskuukausierän verran.

Laskuerittelystä löydät jokaisen ostamasi laitteen ja sille valitsemasi vähimmäiskuukausierän. Näiden yhteenlaskettu summa muodostaa kunkin kuukauden laskulla olevan vähimmäiskuukausierän.

Laskulla on eritelty myös edellisen laskutusjakson kaikki tilitapahtumat, esim. uudet ostot, tehdyt lyhennykset ja mahdolliset muistutusmaksut ja viivästyskorot. Jos laskulla mukana on korkokuluja, ne lasketaan päivittäin luottosi kokonaismäärän perusteella.

Kaipaatko lisätietoa laskutuksesta?

Telia Rahoitus -laskujen usein kysytyt kysymykset
Telia Rahoitus -laskun tulkinta

Kuukausittain saapuvasta laskusta näet käytössäsi olevan luoton kokonaismäärän laskutusjakson alussa ja lopussa, sekä erittelyn kaikista tapahtumista jotka vaikuttavat luoton kokonaismäärään.

Näet kaikki tiedot myös kirjautumalla Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu portaaliin

Voit aina olla yhteydessä myös asiakaspalveluumme tietojen tarkistamiseksi tai muuttamiseksi.

Voit muuttaa laskutus- tai sähköpostiosoitteesi kirjautumalla Telia Financen asiakasportaaliin pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kirjaudu portaaliin

Jos nimesi tai osoitteesi muuttuu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaathan, että emme voi postittaa laskuja ulkomaille. Jos asut väliaikaisesti ulkomailla, valitse laskutustavaksi sähköposti- tai e-lasku.

Telia Rahoituksella ostetut tuotteet voi palauttaa samoilla ehdoilla, kuin muillakin maksutavoilla ostetut tuotteet.

Lue lisää tuotteiden palauttamisesta

Hyväksytty palautus maksetaan luottotilillesi hyvityksenä ja se näkyy sekä Telia Financen asiakasportaalissa että seuraavalla laskullasi, jos laskutuksesi jatkuu esimerkiksi toisen laitteen osalta.

Kirjaudu portaaliin

Ilmenikö ostamassasi laitteessa takuuaikana vika tai onko muuten tarvetta laitteen huollolle? Laitteen takuu ja huolto toimivat samalla tavalla riippumatta siitä, onko laite maksettu kerralla vai Telia Rahoituksella.

Tutustu takuun ja huollon ohjeisiin

Paljonko luottoa minulla voi olla ja voinko saada sitä lisää?

Luottokelpoisuuden arviointi tehdään, kun teet ostoksia luotolla ensimmäistä kertaa ja arviota päivitetään ajoittain. Jokaiselle henkilölle on olemassa maksimiluottomäärä, joka perustuu luottokelpoisuusarvioon ja maksuhistoriaan. Luoton maksimimäärää ei voida korottaa järjestelmän antamaa suuremmaksi.

Voinko nostaa käteistä luottotililtäni? 

Voit käyttää Telia Rahoitus -luottoa ainoastaan, kun teet laiteostoksia meillä. Luottoa ei voi esimerkiksi käyttää liittymäpalveluihin eikä luottotililtä voi nostaa käteistä. Jos luottotilin saldo on positiivinen liikasuorituksen tai tilille tehdyn hyvityksen vuoksi, voit nostaa positiivisen saldon itsellesi ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko siirtää luottoni toiselle henkilölle?

Telia Rahoitus -luotto on henkilökohtainen ja luottosopimusta ei voi siirtää henkilöltä toiselle.

Jos haluat palauttaa etäkaupalla ostamasi tai postitse toimitetun laitteen 14 päivän palautusoikeudella, seuraa laitteen mukana tulleita palautusohjeita.

Jos haluat pitää laitteen ja peruuttaa vain luottotilisopimuksen, voit tehdä sen 14 päivän kuluessa sopimuksen solmimisesta. Perumista varten koko luotto tulee maksaa pois, jonka jälkeen voit täyttää Telia Financen asiakasportaalissa olevan perumislomakkeen sulkeaksesi luottotilisi.

Jos 14 vuorokautta on jo kulunut, voit irtisanoa luottosopimuksen maksamalla ensin koko luoton pois ja sulkemalla sitten luottotilisi Telia Financen asiakasportaalissa. Irtisanomisaika on yksi kuukausi ja luottotilin sulkemisesta ei lähetetä erillistä vahvistusta.

Luottosopimuksen purkamisesta tai luoton suunniteltua nopeammasta takaisinmaksusta ei veloiteta ylimääräisiä kuluja.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
 

Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

Vastaamme kommentteihin ma–pe 8–20 ja la–su sekä arkipyhinä 10–18.