Mobiilimaksaminen

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Mobiilimaksulla maksat helposti ja turvallisesti tuotteita ja palveluita mobiililaitteilla ja maksut veloitetaan puhelinlaskusi yhteydessä. Mobiilimaksu on kaikkien suomalaisten matkapuhelinoperaattorien tarjoama maksutapa.

Miten mobiilimaksu toimii?

Hyväksyt maksun kauppiaan nettisivuilla tai sovelluksessa, jonka jälkeen ostokset veloitetaan puhelinlaskullasi. Matkapuhelinoperaattori tunnistaa mobiililaitteesi sim-kortin perusteella, jolloin maksun toteuttaminen ei edellytä erillistä rekisteröitymistä, kirjautumista tai kortin tietojen syöttämistä.

Mobiilimaksu toimii kaikissa mobiililiittymissä. Jos jaat liittymääsi esim. wifillä, kannattaa varmistaa että liittymällesi on kytketty on tarvittavat palveluestot. Suosittelemme myös salaamaan jaetun wifi-yhteyden salasanalla luvattoman käytön estämiseksi.

Lue lisää mobiilimaksusta

Mobiilimaksussa laskulla näkyy yleensä lopullisen palvelun nimen sijaan maksupalvelun tuottajan nimi. Jos haluat tietää tarkemmin mistä palvelusta on kyse, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme esimerkiksi  Minun Telian chatissa. Voit myös käyttää yhteydenottolomaketta.

Kaikkien maksupalvelun tuottajien yhteystiedot

Missä mobiilimaksua voi käyttää?

Mobiilimaksua hyödyntävien palveluiden määrä on kasvussa. Nykyään voit käyttää Mobiilimaksua mm. sovelluskaupoissa, suurimpien kaupunkien joukkoliikennesovelluksissa, erilaisissa asiointipalveluissa, tv-äänestyksissä sekä useissa muissa palveluissa.

Mobiilimaksujen estäminen

Mobiilimaksuja koskevat samat palveluestot kuin perinteisiä tekstiviestipalveluita. Mobiilimaksu on automaattisesti päällä liittymässäsi, ellet kytke siihen estoa.

Tutustuthan ensin palvelunumeroiden tekstiviesti- ja mobiilimaksuestojen estoluokkiin, jotta tiedät mikä niistä sopii tarpeisiisi parhaiten.

Voit kytkeä mobiilimaksun eston ja hallinnoida estoja Minun Teliassa:

  1. Kirjaudu Minun Teliaan.
  2. Etsi se liittymä, jonka mobiilimaksun estoa haluat hallinnoida ja klikkaa sen kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Valitse avautuvalta liittymän hallinnointisivulta Lisäpalvelusi-välilehti.
  4. Klikkaa Estot ja rajoitukset -kohdassa Lue lisää.
  5. Tee Palveluviestit-otsikon alla haluamasi muutokset ja tallenna lopuksi valinnat klikkaamalla Lähetä tilaus -painiketta.

Voit ottaa estojen muokkaamisesta yhteyttä myös asiakaspalveluumme. Palvelunumeroestojen päälle kytkeminen on maksutonta, mutta sen jälkeen niiden muokkauksesta perimme hinnaston mukaisen hinnan.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.