VIP-palvelun kytkentä ja irtisanominen sekä profiilien hallinnointi

Voit hallinnoida VIP-palvelua sekä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa että VIP-kotisivuilla.
Tämä ohje on yritysasiakkaille.

VIP-palvelun pääkäyttäjänä voit tehdä seuraavia muutoksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa:

  • lisätä VIP-palvelun uudelle liittymälle liittymäavauksen yhteydessä
  • lisätä VIP-palvelun olemassaolevalle liittymälle
  • muuttaa ja muokata VIP-profiileita
  • muuttaa käyttäjä- ja laskutustietoja
  • poistaa VIP-palvelun liittymältä.

Kaikki muu palvelun hallinnointi tapahtuu VIP-kotisivuilla.

HUOM! Jos haluat irtisanoa kokonaan VIP-palvelun, teethän siitä palvelupyynnön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta.

Kirjaudu VIP Kotisivulle. VIP Kotisivulla pääkäyttäjä voi:

  • Muokata käyttäjien tietoja. Katso video.
  • Hallita ryhmiä, joihin käyttäjät kuuluvat. Katso ohje.
  • Luoda uusia asiakaspalvelu- ja vaihdenumeroita. Ohje tulossa pian.
  • Muuttaa palvelunumeroiden aukioloaikoja. Katso ohje.
  • Luoda uusia ja muokata käytössä olevia tiedotteita. Katso ohje.
  • Luoda uusia ja muuttaa olemassa olevia soittorinkejä. Ohje tulossa pian.
  • Muokata valittavissa olevien olotilojen, eli aktiviteettien ja roolien määrää ja niiden nimiä. Katso ohje.
  • Tehdä muutoksia käyttäjien puhelureitityksiin. Katso ohje.
  • Hallita lisäpalveluita. Ohje tulossa pian.
  • Antaa toiselle käyttäjälle pääkäyttäjäoikeudet ja poistaa ne. Katso ohje.

Rajoitetuilla oikeuksilla oleva pääkäyttäjä voi muuttaa olemassa olevien käyttäjien tietoja, hallita ryhmiä ja voi muokata olemassa olevia asiakaspalvelu-, vaihde- ja soittorinkinumeroita sekä hallinnoida käytössä olevia tiedotteita. Rajoitetuilla oikeuksilla oleva pääkäyttäjä ei voi tehdä muutoksia puhelureitityksiin.

Pääkäyttäjänä voit kytkeä VIP-palvelun liittymän käyttöön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Kytkentä liittymäavauksen yhteydessä

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Avaa uusi yritysasiakkaan puhelinliittymä.
  3. Liittymän lisäpalvelut -kohdassa valitse lisäpalveluksi VIP-viestintäpalvelu.
  4. Täytä Käyttäjätiedot ja valitse haluamasi VIP-profiili.
  5. Täytä tarvittaessa Lisätiedot ja paina Valitse.
  6. Jatka liittymän avaus loppuun.

Video: Näin lisäät uudelle liittymälle avauksen yhteydessä VIP-viestintäpalvelun.

Kytkentä olemassaolevalle liittymälle

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita -kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Valitse Viestintäpalvelut-otsikon oikealta puolelta Lisää VIP-käyttäjä.
  4. Valitse Yritys ja täytä matkapuhelinnumero jonka haluat lisätä VIPiin. Palvelu tarkistaa, että liittymä on yrityksen nimissä
  5. Käyttäjän nimeksi tulee matkapuhelinliittymän käyttäjän tiedot. Tarkista käyttäjätiedot.
  6. Valitse haluamasi VIP-profiili ja lisää tarvittavat lisätiedot.
  7. Valitse Vahvista.

Tästä löydät pääkäyttäjän ohjevideon, kuinka teet käyttäjän nimenmuutoksen.

Video: käyttäjän nimenmuutos.

Pääkäyttäjänä voit korottaa VIP-palvelun profiileita eli käyttäjiä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. 

Profiileiden korottaminen tehdään näin:   

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät
  3. Valitse Viestintäpalvelut -otsikon alta haluamasi liittymä.
  4. Valitse Muokkaa otsikon Käyttäjätiedot vierestä.
  5. Valitse haluamasi profiili Päivitä VIP-profiili kohdasta.
  6. Valitse Tallenna.

Mikäli haluat alentaa profiileita (esim. Mobiili-profiilin muutos Vakio-profiiliksi), tulee sinun tehdä palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. Vaihtoehtoisesti voit myös soittaa asiakaspalveluumme. VIP-profiilin valinta vaikuttaa käytettävissä oleviin palveluominaisuuksiin. 

Kirjaudu

Voit irtisanoa VIP-palvelun yksittäiseltä liittymältä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun. Kirjaudu
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita -kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Valitse Viestintäpalvelut-otsikon alta oikea matkapuhelinliittymä painamalla liittymätietoriviä.
  4. Paina laatikon yläkulmasta Poista käyttäjä ja hyväksy muutos.

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

Avaa chat
Varaa soittoaika

Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)

Lue lisää käyttötuesta

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

KirjauduRekisteröidy

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Cygate -portaali
Pulsar

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaikaJätä yhteydenottopyyntö

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.
 

Tutustu yritysmyyjiin

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste