Työaika-asetuksilla voit asettaa normaalin toimisto aukioloajan aikataulut koko organisaatiolle, eri käyttäjäryhmille tai VIP-käyttäjälle ja siten tehdä puhelunreitityssääntöjä saapuvien ja VIP-palvelun kautta soitettujen puhelun osalta.
Voit asettaa aikatauluja koko organisaatiolle, eri käyttäjäryhmille ja yksittäisille käyttäjille. Jos käyttäjä kuuluu useaan ryhmään joilla on eri aikataulut, käytetään korkeimman tason ryhmän aikataulua.
Työajan määrittäminen VIP-kotisivulla
- Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksella sisään VIP-kotisivulle. Kirjaudu
- Siirry järjestelmänvalvojan näkymässä Palvelut-välilehdelle ja valitse Työaika.
Organisaatio = määritä asetukset kaikille organisaation käyttäjille
Käyttäjäryhmä = määritä asetukset kaikille käyttäjäryhmän käyttäjille
Käyttäjä = määritä asetukset yksittäiselle käyttäjälle - Määritä työaika ma-su kohtien kenttiin alkaen ja päättyen (esim. 09:00 17:00). Jos jokin viikonpäivä ei ole työaikaa, niin voit valita kohdan ei töissä. Tämä määritys ei ole pakollinen.
- Poikkeukset: säännöllisiin työaikoihin voidaan asettaa poikkeuksia esimerkiksi juhlapyhien ja lomien takia.
- Lisäykset (lisätyöaika): säännöllisiin työaikoihin voidaan asettaa poikkeuksia myös toiseen suuntaan, eli määrittää päiviä ja aikoja milloin työaikaa jatketaan, esim. kuukausittaisen ilta-aukioloajan takia. Tämä määritys ei ole pakollinen.
- Lopuksi tallenna määritetty työaika klikkaamalla Tallenna.