Käyttäjäryhmät

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Käyttäjäryhmän avulla käyttäjille voidaan määrittää esimerkiksi puhelunreitityssääntöjä, työaika-aika-asetuksia ja mitä numeroa näytetään ulospäin soitettaessa. Käyttäjäryhmillä määrität myös toiminnenumeroiden vastausryhmän jäsenyyksiä, eli mitkä käyttäjät vastaavat tietyn palvelunumeron puheluihin. Käyttäjä voi kuulua useisiin käyttäjäryhmiin.

Käyttäjäryhmän luominen ja käyttäjien lisääminen ryhmiin
  1. Kirjaudu VIP Kotisivulle.
  2. Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Käyttäjien hallinta -välilehti ja Käyttäjäryhmät
  3. Klikkaa Uusi-painiketta (alhaalla)
  4. Anna kohdassa Nimi kuvaava nimi käyttäjäryhmälle (esimerkiksi Tekninen asiakaspalvelu)
  5. Ajoitusten hallinta- kohdassa määrität, saavatko käyttäjäryhmän jäsenet hallita toimintonumeron aikatauluja, eli esimerkiksi milloin vaihde-, asiakaspalvelu- ja soittorinkinumeroihin voidaan vastaanottaa puheluita.
  6. ACD-ryhmän esimies -kohdassa määrität, voivatko käyttäjäryhmän jäsenet toimia ACD-ryhmän valvojana.
  7. Kun olet luonut käyttäjäryhmän, sinun tulee vielä lisätä käyttäjät ryhmään. Valitse Käyttäjien hallinta -välilehti ja klikkaa Käyttäjät
  8. Hae käyttäjät, jotka haluat lisätä ryhmään ja lisää valinta käyttäjän numeron edessä olevaan ruutuun
  9. Kun olet valinnut kaikki ryhmään lisättävät käyttäjät, klikkaa sivun yläosassa olevaa ratas-ikonia ja valitse Lisää käyttäjiä ryhmiin
  10. Valitse käyttäjäryhmä, johon haluat lisätä käyttäjät, valitse Lisää ja OK.
  11. Vaihtoehtoisesti voit lisätä yksittäisen käyttäjän ryhmään avaamalla käyttäjän tiedot ja lisäämällä käyttäjän käyttäjäryhmään kohdassa Käyttäjäryhmän jäsenyys. Tallenna lopuksi muutokset sivun alaosasta.

Video: Käyttäjäryhmän luominen ja käyttäjien lisääminen ryhmään

 

ACD-ryhmän esimies (valvoja)

ACD-ryhmän esimies -käyttäjä voi kirjata asiakaspalvelijoita sisään ja ulos sekä nähdä reaaliaikaista tietoa asiakaspalvelunumeron ja asiakaspalvelijoiden suorituskyvystä käyttämällä Jonotiedot ja Asiakaspalvelijat -sovelluksia. Sovellukset ovat saatavilla VIP Kotisivun Tuki-välilehdellä kohdassa Sovellukset. Jonotiedot ja Asiakaspalvelijat -sovellukset ovat automaattisesti näkyvillä ACD-ryhmän esimies -ryhmään kuuluvien käyttäjien Softphone-sovelluksessa.

Käyttäjän poistaminen käyttäjäryhmästä
  1. Kirjaudu VIP Kotisivulle.
  2. Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Käyttäjien hallinta -välilehti ja Käyttäjät.
  3. Hae käyttäjät, jotka haluat poistaa ryhmästä ja lisää valinta käyttäjän numeron edessä olevaan ruutuun.
  4. Kun olet valinnut kaikki ryhmästä poistettavat käyttäjät, klikkaa sivun yläosassa olevaa ratas-ikonia ja valitse Poista käyttäjiä ryhmistä.
  5. Valitse käyttäjäryhmä, joista haluat poistaa käyttäjät, valitse Poista ja OK.
  6. Vaihtoehtoisesti voit poistaa yksittäisen käyttäjän ryhmästä avaamalla käyttäjän tiedot ja poistamalla käyttäjän käyttäjäryhmästä kohdassa Käyttäjäryhmän jäsenyys. Tallenna lopuksi muutokset sivun alaosasta.

Huom! Älä poista käyttäjää ryhmästä All.

Ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiili

Ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiilin luominen

  1. Kirjaudu VIP Kotisivulle.
  2. Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Käyttäjien hallinta -välilehti ja Ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiilit.
  3. Klikkaa sivun alaosasta Luo uusi ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiili-painiketta.
  4. Anna kohdassa Nimi kuvaava nimi käyttäjäryhmälle (esimerkiksi sama kuin käyttäjäryhmä, jota tämä järjestelmänasiakaspalvelijan hallinnoi)
  5. Kohdassa Kuvaus voit kirjoittaa lyhyen kuvauksen järjestelmänasiakaspalvelijan profiilille.
  6. Määritä Ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan ominaisuusprofiili kohdassa profiilin ominaisuudet:

    Gadmin -UserEdit: Profiililla voi muokata valitun / valittujen käyttäjäryhmän jäsenten tietoja. Profiililla ei voi muokata toimintonumeron (IVR, ACD-ryhmä, soittorinki jne.) asetuksia

    GroupAdmintBasic: Profiili antaa oikeudet muokata toimintonumeroita (IVR, ACD-ryhmä, soittorinki jne.) ja valitun / valittujen käyttäjäryhmän jäsenien tietoja

  7. Kohdassa Ryhmät määritetään, mitä käyttäjäryhmiä ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiililla voidaan hallinnoida
  8. Tallenna lopuksi muutokset sivun alaosasta.

Kun olet luonut profiilin, sinun tulee vielä lisätä käyttäjät ryhmään.

 

VIP-käyttäjän lisääminen ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiiliin

  1. Kirjaudu VIP Kotisivulle.
  2. Valitse järjestelmänvalvojan näkymässä Käyttäjien hallinta -välilehti ja Käyttäjät.
  3. Hae VIP-käyttäjä, jolle haluat lisätä ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiilin.
  4. Mene VIP-käyttäjän tiedoissa kohtaan Roolit ja aktivoi kohta Ryhmän järjestelmänasiakaspalvelija jolla on profiili sekä valitse alasvetovalikosta oikea Ryhmän järjestelmänasiakaspalvelijan profiili.
  5. Tallenna lopuksi muutokset sivun alaosasta.
     

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia Yrityksille

Kirjaudu
Rekisteröidy



Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja sekä tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia.


Asiointipalvelussa voit myös lähettää meille viestin tai vikailmoituksen, sekä keskustella chatissa asiantuntijamme kanssa arkisin klo 8–16.


Tutustu asiointipalveluun
 

Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

 

Lähetä viesti

Kirjautuneena

Haluatko apua heti? Chat-asiakaspalvelumme on apunasi, kun olet kirjautuneena Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun tai voit myös tunnistautua suoraan chat-palveluun mobiilivarmenteella tai verkkopankkitunnuksilla.
Kirjaudu ja avaa chat

 

Etkö ehdi hoitamaan asiaasi juuri nyt? Jätä viesti kirjautuneena, jolloin voit seurata viestisi käsittelyä.
Kirjaudu ja lähetä viesti


Asiakaspalvelumme kirjallinen viestintä on keskitetty Minun Telia Yrityksille -asiointipalveluun. Tämän vuoksi käytössämme ei ole sähköpostia. Lue lisää

Chat: Arkisin 8–16
 

Seuraa somessa

LinkedInissä, Facebookissa ja X:ssä voit keskustella toimialaamme ja palveluihimme liittyvistä asioista.

 

Telia LinkedInissä
Telia Facebookissa
Telia X:ssä 

 

24/7
 

OSTOSKORISSASI ON TUOTTEITA KAHDESTA ERI KAUPASTA

Verkkokauppamme uudistuksesta johtuen osa yritystuotteistamme ja -palveluistamme on tilattavissa eri kaupasta kuin laitteet, puhelinliittymät ja mobiililaajakaistaliittymät. Siirry tekemään tilauksesi loppuun.

Laitteet ja liittymät
Muut yritystuotteet

OSTOSKORISSASI EI OLE TUOTTEITA

Tilaa jatkuvasti kasvavasta valikoimastamme laitteet, puhelinliittymät sekä mobiililaajakaistaliittymät yrityksellesi.

Siirry kauppaan