Telia TV digiboksin kaukosäädin

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia TV digiboksin kaukosäätimen malli riippuu itse digiboksin mallista. Löydät kattavat ohjeet ja vinkit kunkin digiboksin kaukosäätimen käyttöön digiboksien ohjeista:

Lisäksi listasimme tähän ohjeeseen muutamia yleisiä vinkkejä kaukosäätimen ongelmatilanteisiin.

Kaukosäädin ei toimi

Tarkista, että paristot ovat kaukosäätimessä kunnolla paikoillaan ja oikein päin. Voit myös kokeilla, alkaako kaukosäädin toimia, jos otat paristot hetkeksi irti kaukosäätimestä ja pistät ne sitten takaisin. Kokeile myös vaihtaa paristot uusiin. 

Kaukosäädin rikkoutui

Jos kaukosäädin on mennyt rikki, voit tilata uuden ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kaukosäätimen paristokotelon kansi ei aukea

Kaukosäätimen paristokotelo löytyy kaukosäätimen alapuolelta takaa. Paristokotelon kansi avautuu, kun liu’utat sitä kaukosäätimen takaosaa kohti. Joissain malleissamme on paristokotelon kannessa kohokuviona pieni nuoli, joka osoittaa suunnan johon kansi aukeaa. Jos avaaminen ei meinaa onnistua, kokeile näitä vinkkejä:

Ota kaukosäädin käteen niin, että näppäimet ovat alaspäin ja kaukosäädin osoittaa sinua kohti. Kaukosäätimen alapinnalla näkyy raja siinä kohdassa, jossa paristokotelon kansi on. Pidä kaukosäätimestä kiinni vaikka molemmin käsin niin, että peukalosi ovat kannen päällä. Paina kantta peukaloilla kevyesti alaspäin ja työnnä sitä sitten itsestäsi poispäin, tai nuolen osoittamaan suuntaan jos kannessa on nuolimerkintä. Näin kannen pitäisi liukua pois paikoiltaan. Kannen avaamisen ei pitäisi vaatia kohtuutonta voimankäyttöä. Jos kädet meinaavat liukua kaukosäätimellä, etkä saa kunnon otetta, nahkahanskat voivat auttaa.

Jos epäilet, että paristokotelon kansi on vioittunut eikä siksi aukea, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Arris 4302W -digiboksin käyttöohjeet

Arris 5305 -digiboksin käyttöohjeet

SDMC DV8919 -digiboksin käyttöohjeet

Telia TV digiboksin käyttöönotto ja asennus

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

Telia TV digiboksin ongelmatilanteet

Unohtunut Telia TV -käyttäjätunnus tai -salasana

Unohtunut PIN-koodi

Telia TV -palvelun PIN-koodi ja lapsilukko

Telia TV -virhekoodit

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.