Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Lataaminen ja latauslipuke

Latauslipukkeella voit maksaa puhelinlaskua ennakkoon.

Latauslipuke sopii kaikkiin Telian puhelinliittymiin ja Prepaid-liittymiin. Latauslipukkeella voit antaa puheaikaa myös lahjaksi.

Lataaminen

Voit ladata liittymääsi seuraavasti.

  • Netissä osoitteessa telia.fi/lataa (10 €, 20 €, 30 €, 40 € tai 50 €)
  • Suoralataa tai osta tulostettu latauslipuke R-kioskilta (10 €, 15 €, 20 €, 30 € tai 50 €)
  • Osta painettu latauslipuke hyvin varustetuista kioskeista (20 €,  (aktivointimaksu 1 €, ei koske Easy-liittymää).

Lataus on tehtävä siitä liittymästä, johon puheaika halutaan. Latauslipuke on kertakäyttöinen.

Latauslipukkeella ei voi maksaa mahdollisia kytkentä-, kuukausi- ja muutosmaksuja. Latauslipuketta ei voi käyttää Puhelumaksun siirron yhteydessä.

Latauslipukkeella ladattu puheaika on voimassa 12 kk ajan latauksesta. Käyttämättä jäänyttä puheaikaa ei myöhemmin hyvitetä.

Lataukset R-kioskilta

Suoralataus R-kioskilta

  1. Ilmoita myyjälle liittymänumero, johon haluat latauksen.
  2. Valitse haluamasi summa ja maksa se myyjälle. Saat kuitin latauksestasi.
  3. Myyjä lataa kyseisen summan puolestasi.
  4. Lataus on käytössäsi n. 5 min kuluttua.

Tulostettu latauslipuke

  1. Valitse haluamasi summa ja maksa se myyjälle.
  2. Saat myyjältä tulosteen, jossa on lipukenumero ja käyttöohjeet. Voit ladata esim. tekstiviestillä.
  3. Tee lataus siitä liittymästä, johon haluat latauksen.
  4. Lataus on tehtävä 1 kk kuluessa ostohetkestä.

Painettu latauslipuke

  1. Raaputa numerosarja esiin latauslipukkeessa olevan raaputuspinnan alta.
  2. Lähetä tekstiviesti LATAA X (X = numerosarja) numeroon 15400 (0 €)

Telian Prepaid -liittymässä lataamasi puheaika on käytössäsi heti, muissa Telian puhelinliittymissä vuorokauden kuluessa.

Huomaa tämä latauslipukkeista

  • Voit maksaa laskutettavan puhelinliittymän kuluja ennakkoon latauslipukkeella. Tekemäsi lataus on käytössäsi vuorokauden kuluessa latauksesta. Hyvitys vähentää puhelinlaskua ja koskee myös kytkentä- ja kuukausimaksuja, mutta ei jo erääntyneitä laskuja. Jos liittymässäsi on Saldosopimus, latauslipukehyvitys koskee vain liikennemaksuja. Jos latauslipukkeella ladattua hyvitystä jää käyttämättä, käyttämätön osuus hyvityksestä siirtyy aina seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty.
  • Jos käytössäsi on Saldosopimus ja saldoraja on tullut täyteen, voit väliaikaisesti nostaa rajaa Latauslipukkeella. Rajaa nostetaan lataamasi summan verran, jonka voit käyttää ennen kuin esto aktivoituu tai laskutuskausi vaihtuu. Käyttämättä jäänyt Latauslipuke-hyvitys siirtyy seuraavalle laskulle, kunnes se on kokonaisuudessaan käytetty. Jos liittymäsi irtisanotaan, käyttämättä jäänyttä Latauslipuke-hyvitystä ei jälkeenpäin hyvitetä.
  • Jos käytössäsi on prepaid-liittymä, latauslipukkeella lataamasi saldo on heti käytössä. Jokainen tekemäsi lataus jatkaa prepaid-liittymän voimassaoloaikaa 12 kuukautta. Huomioithan, ettei jäljellä jäänyttä puheaikaa hyvitetä voimassaolon päätyttyä.

Ongelmatilanteet

Jos olet yrittänyt latausta useamman kerran (esim. näppäiltyäsi lipukkeen numeron virheellisesti), eikä lataus enää onnistu, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Verkkolatauksessa palaa takaisin Latauslipukkeen sivulle paluulinkillä pankkisi hyväksyttyä maksun. Linkin nimi vaihtelee pankeittain. Jos et palaa maksutapahtuman jälkeen Latauslipukkeen sivulle paluulinkillä, maksutieto siirtyy Telialle viiveellä, eikä latausta suoriteta heti.

R-kioskilla väärälle liittymänumerolle mennyt lataus voidaan peruuttaa 5 minuutin kuluessa latauksesta.