Huawei E5573 4G-reitittimellä voit käyttää nettiyhteyttä langattomasti samaan aikaan jopa 16 laitteella. Laite on pieni ja kevyt, ja sen saa kätevästi mukaan vaikka mökkireissulle. Reititin toimii myös 3G-verkossa. Voit käyttää nettiyhteyttä reitittimen kautta kytkemällä mukana tulevan USB-johdon kiinni päätelaitteiseen tai langattomasti muodostamalla wifi-yhteyden.
Huawei E5573 4G-reitittimen käyttöohje
- Akun merkkivalo
Vihreä: riittävä akun varaus
Vilkkuva vihreä: akku latautuu
Punainen: akun varaus alhainen - Virtapainike
- Micro USB-portti
- Signaalin merkkivalo
Vihreä: voimakas signaali
Keltainen: heikko signaali
Punainen: ei signaalia - Reset-nappi – Paina reset-nappia pohjassa noin viisi sekuntia, jolloin laite palautuu tehdasasetuksille. Tehdasasetusten palautus saattaa auttaa myös tilanteissa, jolloin nettiyhteys ei toimi ollenkaan.
Löydät ohjeet ohjelmistopäivityksen tekemiseen alla olevasta PDF-tiedostosta. Tarvittaessa saat apua ohjelmistopäivityksen tekemiseen Telia Helppi -palvelusta.
Verkkohallintasivulla voit tehdä muutoksia esimerkiksi verkon suositustilan tai wifi-verkon asetuksiin.
Verkkohallintasivulle kirjautuminen
- Varmista, että 4G-reitittimen ja tietokoneen tai muun laitteen välinen yhteys on muodostettu oikein.
- Käynnistä nettiselain ja kirjoita osoitteeksi http://192.168.8.1.
- Jos PIN-koodikysely on päällä, kysyy verkkohallintasivu sitä. Oletus-PIN on 0000.
Käyttäjätunnus: admin
Salasana: admin
PIN-koodin syöttäminen ja hallinta
Jos sinulla on SIM-kortti, jossa on PIN-koodin kysely päällä, verkkohallintasivu (http://192.168.8.1) pyytää sinua syöttämään koodin. SIM-korttienmme PIN-koodi on oletuksellisesti 0000 (paitsi prepaid-liittymien SIM-kortit). Jos haluat ottaa PIN-koodin kyselyn pois päältä, valitse Poista PIN-koodin vahvistus käytöstä ja tallenna muutos klikkaamalla Käytä.
Langattomaan verkkoon yhdistäminen
Voit yhdistää päätelaitteen, kuten tietokoneen, puhelimen tai tabletin reitittimen jakamaan langattomaan verkkoon. Etsi reitittimesi jakama langaton verkko päätelaitteen havaitsemien WLAN-verkkojen joukosta.
Liittyessäsi langattomaan verkkoon tarvitset tietoosi langattoman verkon nimen (SSID) ja salasanan (WIFI KEY). Ne reitittimen takakannen sisäpuolella olevasta tarrasta.
Langattoman verkon asetukset
Toisinaan langaton verkko toimii syystä tai toisesta huonosti. Toimintaan vaikuttavat monet operaattorista riippumattomat asiat, kuten asunnon rakenteet ja verkon ruuhkautuminen.
Voit parantaa langattoman verkon toimivuutta muuttamalla reitittimen asetuksia verkkohallintasivulla.
- Kirjaudu verkkohallintasivulle.
- Valitse Asetukset-välilehti ja etene polkua WLAN > WLAN-lisäasetukset. Voit vaihtaa käyttämäsi taajuuden (2,4 tai 5 GHz) kohdasta kanavan, jota yhteys käyttää.
Oletusasetuksena Kanava-valikossa on ”Auto”. Usein wifi-kanavan vaihto auttaa, jos lähistöllä on paljon muita samaa kanavaa käyttäviä langattomia verkkoja aiheuttamassa ruuhkaa.
Jos verkkoyhteys toimii huonosti, kokeile vaihtaa verkkotyyppien ja verkkotaajuuksien asetuksia verkkohallintasivulla. Jos käytät yhteyttä 4G-verkon alueella, laite kannattaa lukita käyttämään ainoastaan 4G-verkkoa.
- Kirjaudu verkkohallintasivulle.
- Voit tarvittaessa vaihtaa kielen sivun yläosassa olevasta alasvetovalikosta.
- Katkaise yhteys klikkaamalla violettia painiketta, jossa on nuoli ylös ja alas. Etene sitten polkua Asetukset > Modeemi > Mobiiliverkkoasetukset.
- Valitse suositustilaksi Vain 4G.
- Halutessasi voit lukita yhteyden käyttämään tiettyä 4G-verkon taajuutta. Valitse Vain 4G-800MHz, Vain 4G-1800MHz tai Vain 4G-2600MHz.
-
Valitse Käytä ja sen jälkeen avautuvassa ikkunassa OK.
Huom! Jos lukitset reitittimen käyttämään vain 4G-verkkoa, se ei enää käytä muita saatavilla olevia verkkoja automaattisesti. Tämä voi aiheuttaa yhteysongelmia, jos siirryt alueelle, jolla 4G-verkkoa ei ole saatavilla.
Jos haluat käyttää kaksisuuntaista datayhteyttä, sinun täytyy luoda verkkohallintasivun asetuksiin uusi APN-profiili. Lisäksi tarvitset liittymällesi lisämaksullisen Telia Yhteyspiste -palvelun.
- Siirry hallintasivulla paikkaan Asetukset > Modeemi > Profiilin hallinta
- Valitse Uusi profiili.
- Nimeä profiili haluamallasi nimellä.
- Jätä käyttäjänimi- ja salasana-kentät tyhjäksi.
- Kirjoita APN-kenttään "opengate".
- Klikkaa lopuksi Tallenna.
Jos langattoman verkon eli wifin kautta ei voi muodostaa yhteyttä
- Varmista, että päätelaitteen (tietokone, tabletti, älypuhelin) wifi-verkko on aktivoitu.
- Varmista, että olet mobiililaajakaistan kuuluvuusalueella.
- Vamista, että päätelaite ei ole liian kaukana reitittimestä.
- Tarkista, että verkon nimi (SSID) ja suojausavain (WIFI-KEY) on annettu oikein. Löydät ne napauttamalla reitittimen WPS-painiketta kahdesti.
Jos yhteys tuntuu hidastelevan
- Kokeile sijoittaa reititin lähemmäs ikkunaa, jotta reitittimellä olisi parempi yhteys tukiasemaan tai kokeile siirtää päätelaitteesi (tietokone, tablet -laite, älypuhelin) lähemmäs reititintä.
- Jos nettiä käytetään samaan aikaan usealla laitteella, nopeus saattaa laskea. Jos haluat tehdä jotain paljon kaistaa vaativaa, se kannattaa tehdä silloin kun käyttäjiä on vähemmän.
Yleistä
Muistikorttipaikka: Ei
Lisäantennipaikka: Ei
Akku: Kyllä, aktiivinen käyttöaika 6 h, valmiustilassa 300 h
Koko: 58 mm × 96,8 mm × 12,8 mm
Paino: n. 95 g
Tuetut taajuudet
2G: 900/1800 MHz
3G: 900/2100 MHz
4G: 800/900/1800/2100/2600 MHz
Lähetysnopeus (max) USB-kaapelilla
4G-verkossa: 150 Mbit/s (vastaanotto) / 50 Mbit/s (lähetys)
3G-verkossa: 42 Mbit/s (vastaanotto) / 5 Mbit/s (lähetys)
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Telia Helppi
Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön