Huawei B525 4G-reitittimellä yhteyden voi muodostaa sekä langattomasti että verkkokaapelin kautta. Laite toimii myös 2G- ja 3G-verkoissa ja tukee kaikkia Suomessa käytettäviä verkkotaajuuksia.
Huawei B525 4G-reitittimellä yhteyden voi muodostaa sekä langattomasti että verkkokaapelin kautta. Laite toimii myös 2G- ja 3G-verkoissa ja tukee kaikkia Suomessa käytettäviä verkkotaajuuksia.
Verkon tilan merkkivalon selitteet
Laite on käyttövalmis, kun kytket siihen virran ja merkkivalot syttyvät. Jos toinen valo vasemmalta palaa punaisena eikä vaihdu muun väriseksi 5 minuutissa, resetoi laite painamalla takana olevaa Reset-reikää noin viiden sekunnin ajan terävällä esineellä kuten hammastikulla tai nuppineulalla.
Jos punainen valo palaa edelleen, varmista, että sim-kortti on asetettu paikoilleen oikein. Kun laitteen toinen valo vasemmalta lukien muuttuu vaalean siniseksi, yhteys 4G-verkkoon on luotu onnistuneesti. Keltainen merkkivalo tarkoittaa 2G-yhteyttä ja tummansininen 3G-yhteyttä.
Laitteen käyttöönoton yhteydessä verkkohallintasivu 192.168.8.1 aukeaa ja pyytää syöttämään tarvittavat tiedot. Jos sivu ei auennut, niin siirry osoitteeseen: http://192.168.8.1. Käyttäjätunnus ja salasana ovat molemmat oletuksena admin. Päästäksesi kirjautuessa eteenpäin, valitse kysyttäessä "Next". Voit vaihtaa kielen suomeksi kirjautumisen jälkeen sivun oikeassa yläkulmassa olevasta alasvetovalikosta, jossa oletuskielenä on englanti. Verkkohallintasivu pyytää vaihtamaan salasanan, mikä kannattaa tehdä tietoturvasyistä.
Langattoman verkon nimi ja salasana ovat laitteen pohjassa olevassa tarrassa.
SSID: Langattoman verkon nimi
Wi-Fi KEY: Langattoman verkon salasana
Käyttäjätunnus: admin
Salasana: admin (tai käyttöönotossa määrittelemäsi salasana)
Huom. Kokeile avata sivu toisella verkkoselaimella, jos sivun aukeamisessa on ongelmia.
Jos sinulla on sim-kortti, jossa on pin-koodin kysely päällä, verkkohallintasivu (192.168.8.1) pyytää sinua syöttämään koodin. Telian sim-korttien pin-koodi on oletuksellisesti 0000 (pois lukien Prepaid-liittymien sim-kortit). Jos haluat ottaa pin-koodin kyselyn pois päältä, valitse kohta Poista PIN-koodin vahvistus käytöstä ja klikkaa Käytä.
Toisinaan langaton verkko toimii syystä tai toisesta huonosti. Toimintaan vaikuttavat monet operaattorista riippumattomat asiat, kuten asunnon rakenteet ja verkon ruuhkautuminen.
Voit parantaa langattoman verkon toimivuutta muuttamalla reitittimen asetuksia verkkohallintasivulla.
Oletusasetuksena Kanava-valikossa on ”Auto”. Usein wifi-kanavan vaihto auttaa silloin, kun lähistöllä on paljon muita samaa kanavaa käyttäviä langattomia verkkoja, jotka saattavat ruuhkauttaa kanavan.
Jos verkkoyhteys toimii huonosti, kokeile vaihtaa eri verkkotyyppien ja verkkotaajuuksien asetuksia verkkohallintasivulta. Jos käytät yhteyttä 4G-verkon alueella, laite kannattaa lukita käyttämään ainoastaan 4G-verkkoa.
Huom. Jos lukitset reitittimen käyttämään vain 4G-verkkoa, modeemi ei enää käytä muita saatavilla olevia verkkoja automaattisesti. Se voi aiheuttaa yhteysongelmia, jos siirryt alueelle, jolla 4G-verkkoa ei ole saatavilla.
Kun reititin on käytössä, voit parantaa signaalin vastaanottoa muuttamalla laitteen asentoa tai suuntaa. Laitteen mukana toimitettavat lisäantennit kannattaa kiinnittää reitittimeen, sillä ne vahvistavat verkkosignaalin vastaanottoa. Lisäantennit (2 kpl) otetaan käyttöön pyörittämällä ne kiinni laitteen takana oleviin liittimiin. Otathan yhteyttä laitteen myyjään, jos et ole saanut laitteen mukana lisäantenneja.
IJos haluat käyttää kaksisuuntaista datayhteyttä, sinun täytyy luoda verkkohallintasivun asetuksiin uusi APN-profiili. Käyttääksesi kaksisuuntaista datayhteyttä tarvitset liittymääsi myös lisämaksullisen Telia Yhteyspiste -palvelun.
Laitteen voi resetoida laitteen takaa löytyvästä reset-painikkeesta. Tätä tulee painaa pohjassa 10–20 sekuntia. Laite palautuu tehdasasetuksille tämän jälkeen.
Missä tilanteissa resetointi?
Laitteen voi resetoida painamalla laitteen takana olevaa reset-painiketta pohjassa 10–20 sekuntia. Resetoinnin jälkeen laite palautuu tehdasasetuksille, jolloin sen asetuksiin tekemäsi muutokset nollautuvat.
Ominaisuudet
Antenniliittimen tyyppi: SMA
Sim-kortin tuki: Kyllä
Liitännät: 4 x RJ-45, 1 x RJ-11, 1 x USB
Mitat (L x S x K): 226 x 52 x 163 mm
Paino: 500 g
Langaton (WLAN): Kyllä
Langaton standardi: 802.11ac/b/g/n/a
Tiedonsiirtonopeudet
4G: 300 Mbit/s LTE-A Cat6 (vastaanotto), 50 Mbit/s (lähetys)
LTE FDD (UL) max. siirtonopeus 50 Mbit/s
LTE TDD (DL) max. siirtonopeus 110 Mbit/s
LTE TDD (UL) max. siirtonopeus 10 Mbit/s
DC-HSPA+ (DL) max. siirtonopeus 43.2 Mbit/s
HSPA+ (DL) max. siirtonopeus 21.6 Mbit/s
HSDPA (DL) max. siirtonopeus 14.4 Mbit/s
Telia Helppi
2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.
Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.
Yhteisöön