ZTE MF971 4G-mobiilireitittimen käyttöohje

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille Näytä yritysasiakkaiden ohje

ZTE MF971 -reitittimellä voit jakaa nettiyhteyden laitteillesi langattomasti. Reititin tarvitsee nettiyhteyden muodostamista varten SIM-kortin, johon on tilattu nettiliittymä. Laite toimii 2G-, 3G- ja 4G-verkoissa sekä tukee 32 laitteen samanaikaista yhdistämistä wifin kautta.

Merkkivalot, liitännät ja painikkeet

  1. Virtanäppäin – Pitämällä painiketta pohjassa laite käynnistyy/sammuu.
  2. FUNC-näppäin – Painaessasi näppäintä näet ruudulla tietoja laitteen käytöstä ja voit hallinnoida tiettyjä asetuksia ruutunäkymän kautta. Painikkeen kautta voit myös katkaista tai muodostaa nettiyhteyden, ottaa käyttöön WPS-toiminteen ja ottaa käyttöön/poistaa käytöstä verkkovierailun tai pikakäynnistyksen kirjautumatta hallintasivustolle.
  3. Näytön kuvakkeiden selitykset
  4. Micro-SIM-korttipaikka ja RESET-painike
    Korttipaikka: Paikka micro-SIM-kortille 
    RESET-painike: Laitteen voi palauttaa tehdasasetuksille pitämällä painiketta pohjassa noin 2 sekuntia laitteen ollessa käynnissä.
  5. Lataus-/micro-USB-liitäntä – Lataa laite tai liitä se tietokoneen USB-porttiin
Käyttöönotto
  1. Jos sinulla on aivan uusi SIM-kortti, irrota varovasti Micro-SIM -kokoinen SIM-kortti korttikehyksestä.

    Onko sinulla ennestään SIM-kortti, mutta se on väärän kokoinen?
    Katso ohje SIM-kortin tilaamiseen
  2. Avaa reitittimen SIM-korttipaikan kansi.
  3. Aseta micro-SIM-kortti reitittimeen ja sulje sitten korttipaikan kansi.
  4. Käynnistä laite ja tarkista, että internet-yhteys muodostuu. Yhdeyden muodostumisesta kertoo näytöllä näkyvä ikoni, jossa on kaksi nuolta.
Tietokoneen yhdistäminen reitittimeen langattomasti (WLAN, wifi)

Voit yhdistää laitteen wifi-verkkoon QR-koodilla tai seuraamalla ohjeita:

  1. Varmista reitittimen merkkivalosta, että WLAN on käytössä. Voit ottaa WLAN-toiminnon käyttöön ja pois käytöstä pitämällä WLAN-painiketta painettuna yli 3 sekuntia.
  2. Valitse tietokoneen langattomien verkkojen luettelosta reitittimesi jakama verkko. Verkon nimi on sama kuin reitittimen SSID-nimi. Verkon nimi ja suojausavain eli salasana (Wifi Key) löytyvät reitittimen takana olevasta tarrasta.

Voit tarkistaa ja muuttaa WLAN-verkon suojausasetuksia reitittimen hallintasivulta. Katso ohjeet laitehallintasivulle kirjautumiseen tämän ohjeen Laitteen hallinta -kohdasta.

Laitteen hallinta

Reitittimen verkkohallintasivulla voit mm. tarkistaa ja muuttaa internet- ja suojausasetuksia. Hallintasivulta löydät myös kattavat ohjeet laitteelle.

Verkkohallintasivun avaaminen
  1. Varmista, että reitittimen ja tietokoneen välinen yhteys on muodostettu.
  2. Avaa tietokoneen nettiselain ja kirjoita osoitteeksi http://ufi.ztedevice.com/, jolloin kirjautumisikkuna avautuu.
  3. Syötä verkkohallintasivun salasana ja klikkaa Kirjaudu. Oletussalasanan löydät reitittimen takana olevasta tarrasta kohdasta Password.
  4. Kirjauduttuasi pääset muuttamaan reitittimen asetuksia, kuten WiFi-nimeä, salasanaa ja verkkolukitusasetuksia.
Verkkolukitus

Jos verkkoyhteys toimii huonosti, kokeile vaihtaa eri verkkotyyppien ja -taajuuksien asetuksia verkkohallintasivulta. Jos käytät yhteyttä 4G-verkon alueella, laite kannattaa lukita käyttämään ainoastaan 4G-verkkoa.

Kirjaudu verkkohallintasivulle nettiselaimella. Kirjoita osoiteriville http://ufi.ztedevice.com/. Salasanan löydät reitittimen takana olevasta tarrasta kohdasta Password.

Verkkolukituksiin pääset hallintasivulta valitsemalla Asetukset.

Verkkolukitukset on jaettu kahteen osaan: Verkon valinta ja 4G-taajuuden lukitusasetukset.

  • Verkon valinnasta valitaan käytettävä tekniikka: 2G, 3G tai 4G.
  • 4G-taajuuden lukitusasetuksista valitaan tietty 4G-taajuus käyttöön: 700, 800, 900, 1800, 2100 tai 2600 MHz.

Ohjelmistopäivitys

Reitittimen ohjelmistoa on päivitettävä suorituskyvyn ja suojauksen parantamiseksi. Reititin tarkistaa automaattisesti ajoittain, onko uusi ohjelmisto käytettävissä, joten sinun ei tarvitse tehdä mitään. Kun uusi ohjelmisto on saatavilla, reititin lataa sen automaattisesti ja päivittyy seuraavana yönä klo 2–4 välillä.

HUOM! Ohjelmistopäivityksen aikana nettiyhteys ei ole käytettävissä n. 10 min ajan.

Apua ongelmatilanteisiin
Laitteen ja tietokoneen välille ei voi muodostaa yhteyttä USB-kaapelilla
  • Asenna ohjelmisto eli suorita asennusohjelma niin, että reititin on kytkettynä USB-kaapelilla tietokoneen USB-porttiin. Mene kohtaan Oma tietokone ja siellä kohtaan ZTEMODEM.
  • Jos laitteen ohjain vaikuttaa epänormaalilta, asenna ohjelmisto uudelleen.
  • Win10-käyttöjärjestelmässä ajurit löytyvät normaalisti automaattisesti. Jos eivät, etsi ne Windows Updaten kautta (Hae päivityksiä).
Yhteyden muodostaminen wifiin ei onnistu
  • Varmista, että micro-SIM-kortti on asetettu reitittimeen oikein.
  • Vaihda reitittimen paikkaa ja yritä etsiä sille paikka, jossa signaali on hyvä.
  • Varmista, että wifi on otettu käyttöön. Käyttöönotto tapahtuu painamalla reitittimen WLAN-painiketta, kunnes näytössä näkyy WLAN-ikoni (katso näytön kuvakkeiden selitykset tämän ohjeen kohdasta Merkkivalot, liitännät ja painikkeet).
  • Päivitä verkkoluettelo ja valitse oikea SSID-tunnus.
  • Anna oikea verkkoavain (WiFi-salasana), kun yhdistät laitteet keskenään.
Hallintasivulle ei pääse
  • Tarkista, että olet kirjoittanut osoitteen oikein: http://ufi.ztedevice.com/
  • Käytä tietokoneessa vain yhtä verkkosovitinta.
  • Ethän käytä mitään välityspalvelinta.
Tekniset tiedot
  • Tuetut taajuudet: B28 700 MHz, B20 800 MHz, B8 900 MHz, B3 1800 MHz, B1 2100 MHz ja B7 2600 MHz.
  • Teoreettinen maksiminopeus: 300/50Mbps
  • Liitännät: 1 x SIM-korttipaikka + 1 x USB-liitäntä
  • Wifi: 2,4 GHz / 5 GHz 2*2 MIMO, 802.11 b/g/n/ac /, jopa 32 käyttäjää, WPS-tuki WPA / WPA2
  • Akku: Kyllä
  • Koko: 109 mm x 65 mm x 14 mm

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.