Joululomalle lähdössä? Katso vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Yrittäjä, hanki joulun toivotuimmat lahjat pukinkonttiin verkkokaupasta! Ostoksille

Sääntöperusteinen numero

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Yrityksen pääkäyttäjä voi hallinnoida ryhmävastaajan asetuksia VIP Plus -pääkäyttäjäportaalissa.

Sääntöperustaista numeroa voit käyttää esim. silloin, kun numero poistuu käytöstä ja puhelu halutaan ohjata toiseen numeroon tai esim. tiedotteelle, jossa kerrotaan uuden asiointinumeron tiedot. Näin lisäät, poistat ja muokkaat yrityksesi sääntöperusteista numeroa.

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin 
  2. Valitse vasemmalta valikosta "Asetukset". HUOM! Jos valikossa ei näy Asetukset -kohtaa, niin valitse oikeasta yläkulmasta ensin "Asiantuntijanäkymä" ja "Asetukset".
  3. Valitse "Sääntöperusteiset numerot"
  4. Klikkaa oikealta ylhäältä "Lisää sääntöperusteinen numero"
  5. Valitse Numero -kentän alta pudotusvalikosta numero. Mikäli numeroita ei ole saatavilla, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa tai ota yhteyttä Telian yritysasiakaspalveluun.

    Vinkki! VIP Plus -palvelussa on 8-alkuisia numeroita (numerot välillä 8000-8099), joita voit hyödyntää palvelun testaamiseen. Numeroihin ei voi soittaa VIP-palvelun ulkopuolelta, ainoastaan organisaation VIP-käyttäjät voivat soittaa suoraan 8-alkuisiin numeroihin. 8-alkuisilla numeroilla voit siis testata puheluohjauksia. 
  6. Anna numerolle Nimi sekä tarvittaessa Laskutustunnus. Laskutustunnus on VIP Plus –palvelun laskutusliittymä, jolta laskutetaan mm. VIP Plus –palvelun ulkopuolelle ohjautuneet puhelut, esim. ylivuoto kolmannen osapuolen puhelinnumeroon.
  7. Mihin ohjataan numeroon soitettaessa? Valitse pudotusvalikosta
    a.    Ohjaa IVR-valikkoon (IVR-valikon kautta puhelu voidaan ohjata tiedotteelle)
    b.    Ohjaa käyttäjälle ja valitse käyttäjä
    c.    Ohjaa ulkoiseen numeroon ja lisää puhelinnumero, johon puhelut ohjataan
    d.    Ohjaa vastausryhmään ja valitse vastausryhmä
  8. Info-viesti puhelun vastaanottajalle. Teksti näkyy puhelun vastaanottajalle työasemapuhelimessa
  9. Valitse kieli pudotusvalikosta. Kohdassa määritetään sääntöperustaisen numeron vakiotiedotteiden kieli (englanti, suomi tai ruotsi)
  10. Kun ohjausnumeroa ei voida näyttää, esimerkiksi matkapuhelimessa, näytä sääntöperusteinen numero soittajana. Jos valittuna, saapuvissa puheluissa näkyy sääntöperustaisen numeron puhelinnumero, ilman valintaa soittajan numero.
  11. Näytä oletuksena tämän numeron infoviesti puhelun vastaanottajalle. Jos valittuna, tämä teksti yliajaa mahdollisen vastausryhmän yms tekstin
  12. Tallenna. Sääntöperustainen numero on nyt luotu

     

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin 
  2. Valitse vasemmalta valikosta "Asetukset". HUOM! Jos valikossa ei näy Asetukset -kohtaa, niin valitse oikeasta yläkulmasta ensin "Asiantuntijanäkymä" ja "Asetukset".
  3. Valitse "Sääntöperusteiset numerot"
  4. Pääset muokkaamaan numeroa klikkaamalla numeron nimeä tai rivin oikeasta laidasta kolmea pistettä -> Muokkaa ohjattua numeroa.
  5. Tee tarvittavat muutokset
  6. Tallenna 

     

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin 
  2. Valitse vasemmalta valikosta "Asetukset". HUOM! Jos valikossa ei näy Asetukset -kohtaa, niin valitse oikeasta yläkulmasta ensin "Asiantuntijanäkymä" ja "Asetukset".
  3. Valitse "Sääntöperusteiset numerot"
  4. Pääset poistamaan numeron klikkaamalla halutun numeron rivin oikeasta laidasta kolmea pistettä -> Poista 
  5. Valitse vielä popup -ikkunasta "Kyllä" poistaaksesi numeron 

     

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö
Avaa chat yritysmyyntiin

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin