Joululomalle lähdössä? Katso vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Yrittäjä, hanki joulun toivotuimmat lahjat pukinkonttiin verkkokaupasta! Ostoksille

Ulkoisten kontaktien lisääminen VIP Plus -palveluun

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tämän ohjeen avulla luot ja hallinnoit ulkoisten kontaktien yhteystietoluetteloja VIP Plus -palvelussa. 

Ulkoisten kontaktien avulla pääkäyttäjä voi luoda ja ylläpitää yhteystietoluetteloita VIP Plus -palveluun kuulumattomien käyttäjien osalta. Ulkoisten kontaktien avulla määritellään yhteystiedot, jotka ovat haettavissa VIP Plus -palvelun yhteystietoluettelosta tai valmiiksi näkyvissä mm. mobiilisovelluksen kontaktit-näkymässä. 

Mikäli ulkoinen kontakti on tallennettu yhteystietoluetteloon, saapuvissa puheluissa näkyy soittajan nimi numeron lisäksi. Soittajan nimeä ei näytetä matkapuhelimessa näiden tietojen perusteella, ellei käyttäjä ole synkronoinut kontakteja matkapuhelimeensa. Matkapuhelimessa soittajan tiedot pitää olla paikallisessa muistissa, eli määritetty puhelimen omaan osoitekirjaan, jotta nähdään soittajan nimi numeron lisäksi.

Voit luoda useita yhteystietoluetteloja ulkoisista kontakteista ja määrittää VIP Plus -käyttäjät, jotka näkevät luomasi yhteystietoluettelon ulkoiset kontaktit. VIP Plus -käyttäjä voi olla jäsenenä useammassa yhteystietoluettelossa.

Omien kontaktin lisääminen ja poistaminen

Käyttäjät voivat itse lisätä ja poistaa omia kontaktejaan tai muita käyttäjiä omista näkymistään pääkäyttäjän tekemien yhteystietoluetteloiden lisäksi. Käyttäjä voi lisätä omia ulkoisia kontakteja VIP Plus -käyttöliittymässä Yhteystiedot -valikossa tai mobiilisovelluksen Kontaktit -valikossa. Käyttäjän lisäämät ulökoiset kontaktit eivät näy muille käyttäjille.

  1. Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksella VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Siirry pääkäyttäjäportaalissa Ulkoiset kontaktit -valikkoon ja valitse "Lisää Yhteystietoluettelo".
  3. Anna yhteystietoluettelon nimi (Pakollinen) 
  4. Valitse käyttäjät, joilla on pääsy yhteystietoluetteloon (voi määrittää ja muokata myöhemmin).
  5. Kohdassa Yhteystietoluettelo:
    Etsi yhteystieto ei ole käytettävissä, jos listalla ei ole vielä numeroita.
    Alasvetovalikosta voit määrittää, mitä tietoja yhteystietoluettelossa on: 
    -    Yritys
    -    Osasto 
    -    Sähköposti
    -    Puhelinnumero
  6. Jos haluat lisätä yhden kontaktin kerrallaan, valitse "Lisää yhteystieto". 
  7. Avautuvassa Lisää yhteystieto -ikkunassa: 
    -    täytä vähintään yksi seuraavista kentistä: yrityksen nimi, etunimi tai sukunimi.
    -    Yhteystiedon tyyppi (Pakollinen): Suosikki, Kontakti, VIP, Estetty
    -    Puhelinnumero -kohdassa valitse Lisää uusi puhelinnumero
    o    Anna puhelinnumero ja määritä puhelinnumeron tyyppi: Työ, Koti tai Mobiili
    o    Voit tarvittaessa lisätä kontaktille useamman puhelinnumeron valitsemalla uudelleen Lisää puhelinnumero
    o    Voit myös poistaa yhteystiedolta puhelinnumeron roskalaatikko -kuvakkeesta
    -    Lopuksi Tallenna yhteystieto
  8. Voit nyt lisätä seuraavan yhteystiedon tai tallentaa yhteystietoluettelon, jolloin pääset myöhemmin muokkaamaan yhteystietoluetteloa.

     

Halutessasi, voit ladata isomman määrän ulkoisia kontakteja yhteystietoluetteloon Excel- tai .csv-tiedoston avulla. Sinun tulee tallentaa yhteystietoluettelo ensin, jotta voit ladata Excel-tiedoston. 

  1. Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksella VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Siirry pääkäyttäjäportaalissa Ulkoiset kontaktit -valikkoon ja valitse yhteystietoluettelo, johon haluat ladata ulkoisia kontakteja Excel-tiedoston avulla.
  3. Lataa Excel-malli ja täytä yhteystiedot mallin mukaisesti tiedostoon. Kun täytät puhelinnumeron soluihin, lisää numeron eteen ’-merkki, jottei ensimmäistä nollaa poisteta. Esim. ’0401234567 tai ’+358401234567
  4. Tallenna Excel-tiedosto työasemallesi, valitse "Tuo yhteystietoja" ja lataa luomasi Excel-tiedosto käyttöliittymään. 
  5. Määritä avautuvassa Tuo yhteystietoja -ikkunassa ensisijaisen puhelinnumeron tyyppi: Työ, Koti tai Mobiili, ja valitse Tuo.
  6. Numerot näkyvät nyt yhteystietoluettelossa. 
  7. Voit nyt muokata yhteystieluettelon määrityksiä ja kontakteja, tai tallentaa yhteystietoluettelon.

     

  1. Kirjaudu pääkäyttäjätunnuksella sisään VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Siirry pääkäyttäjäportaalissa Ulkoiset kontaktit -valikkoon ja valitse muokattava Yhteystietoluettelo.
  3. Nyt voit lisätä ja poistaa yhteystietoluettelon käyttäjiä, hakea luettelon kontakteja, lisätä ja tuoda yhteystietoja.
  4. Muutoksien jälkeen tallenna tai peruuta muutokset.
  • Suosikki = Kontakti kiinnittyy Mobiilisovelluksen kontakti-välilehdelle ja VIP Plus - käyttöliittymän Yhteystiedot-näkymän päänäytölle. Kontaktia ei tarvitse erikseen hakea.
  • Kontakti = haettava kontakti 
  • VIP = Ohituslistalainen. Loma- ja poissaoloviesti -aktiviteetin aikana ko. henkilö ei kuule loma- tai poissaolotiedotetta, vaan puhelu tulee suoraan läpi. Kontakti myös kiinnittyy mobiilisovelluksen Kontaktit -välilehdelle ja käyttöliittymän Yhteystiedot -näkymän päänäytölle.
  • Estetty = Estetyn kontaktin puhelut eivät tule läpi.

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö
Avaa chat yritysmyyntiin

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin