Joululomalle lähdössä? Katso vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Yrittäjä, hanki joulun toivotuimmat lahjat pukinkonttiin verkkokaupasta! Ostoksille

Vastaajan asetukset Telia VIP Plus -palvelussa

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Yrityksen pääkäyttäjä voi hallinnoida vastaajan asetuksia VIP Plus -pääkäyttäjäportaalissa.

Pääkäyttäjänä voit määrittää Telia VIP Plus -palvelun vastaajan asetuksia organisaatiotasolla VIP Plus -pääkäyttäjäportaalissa. Myös käyttäjät voivat itse muuttaa osaa omista vastaaja-asetuksistaan. Katso ohje

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Siirry Asiantuntijanäkymässä* Asetukset-valikkoon ja valitse Vastaaja.

    *Voit vaihtaa Asiantuntija- ja Perusnäkymän välillä sivun oikeasta yläkulmasta.
  3. Onko vastaaja käytössä: Valitse, voiko soittaja voi jättää vastaajaviestin käyttäjälle. Jos valintaa ei ole tehty, vastaaja ei ole käytössä eikä soittaja voi jättää vastaajaviestiä.
  4. Lisää tervehdykseen asiakaspalvelumahdollisuus: valitse, ohjataanko soittaja toiseen numeroon valinnalla 1. Valitse lisäksi numero, johon soittaja ohjataan valinnalla 1. Mikäli valinta on tehty ja puhelun ohjautuessa vastaajaan, vastaajatervehdyksessä mainitaan: ”Työasioissa, paina 1”. Soittajan tehdessä valinnan 1, puhelu ohjautuu määritettyyn numeroon. 
  5. Salli käyttäjien tallentaa oma tervehdysviesti: valitse, saako käyttäjä tallentaa oman vastaajatervehdyksen. Mikäli käyttäjä ei tallenna omaa tervehdysviestiä, soittajalle toistetaan oletustervehdys. Voit valita tai luoda tiedotteen, jonka haluat toistettavan, kun puhelu ohjautuu vastaajaan, mikäli käyttäjä ei ole tallentanut omaa vastaajatervehdystä. Mikäli et valitse tiedotetta, toistetaan puhelun ohjautuessa vastaajaan oletustiedote: ”Tämä on vastaaja. Jätä viesti äänimerkin kuultuasi.” 
  6. Salli käyttäjien poistaa vastaajaviestit käytöstä: valitse, voivatko käyttäjät estää vastaajaviestien jättämisen VIP Plus -käyttöliittymässä. Mikäli valintaa ei ole tehty, käyttäjät eivät voi itse estää vastaajaviestien jättämistä. 

    Lisäksi Kun ääniviesti vastaanotetaan, ilmoita käyttäjälle; Sähköposti ja/tai SMS

    Sekä Kun ääniviestilaatikko on täynnä, ilmoita; Sähköposti ja/tai SMS.
  7. Vastaajan numerot -kohdassa näet vastaajan kuuntelunumerot. VIP Plus -palvelun käyttöönoton yhteydessä luodaan valmiiksi numero vastaajaviestien kuunteluun. Tarvittaessa vastaajan kuuntelunumeroita voidaan luoda lisää. Kaikki samaa tyyppiä (Käyttäjän saapuneet viestit tai Ryhmän vastaajalaatikko) olevat vastaajan kuuntelunumerot ohjaavat samaan vastaajalaatikkoon. Halutessasi voit luoda vastaajan kuuntelunumeron 8000-numerolla, jolloin ainoastaan yrityksesi VIP Plus -käyttäjät voivat soittaa vastaajan kuuntelunumeroon. Tämä lisää vastaajan tietoturvaa. Ryhmävastaajan kuuntelunumeron luontiin löydät ohjeet ryhmävastaajan ohjeesta. 

     

  1. Valitse Lisää ääniviestin numero
  2. Vastaajan numerot -valikossa valitse saatavilla oleva numero alasvetovalikosta
    - 8000-alkuisiin numeroihin voi soittaa ainoastaan yrityksesi VIP Plus -käyttäjät
  3. Valitse Vastaajalaatikon tyyppi; Käyttäjän saapuneet viestit tai Ryhmän vastaajalaatikko.
  4. Estoryhmät – Ei käytössä, ei valintoja.
  5. Tallenna muutokset.

Tarvittaessa voit poistaa vastaajan kuuntelunumeron numeron perässä olevasta roskalaatikko-kuvakkeesta.

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö
Avaa chat yritysmyyntiin

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin