Joululomalle lähdössä? Katso vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Yrittäjä, hanki joulun toivotuimmat lahjat pukinkonttiin verkkokaupasta! Ostoksille

Ryhmävastaajan luonti ja asetukset Telia VIP Plus -palvelussa

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Yrityksen pääkäyttäjä voi hallinnoida ryhmävastaajan asetuksia VIP Plus -pääkäyttäjäportaalissa.

Ryhmävastaajaa voidaan käyttää esimerkiksi soittopyyntöjen vastaanottamiseen. Puheluita voidaan ohjata suoraan ryhmävastaajanumeroon tai esimerkiksi soittoringin, välittäjäryhmän, asiakaspalveluryhmän ja IVR-numeron (valikko) kautta. Tällöin asiakkaiden ryhmävastaajaan jättämät viestit ovat määriteltyjen käyttäjien kuunneltavissa.

Jotta ryhmävastaajaviestejä voi kuunnella, luo ryhmävastaajalle kuuntelunumero. Vaikka ryhmävastaajia olisi useampi, riittää että kuuntelunumeroita on yksi.

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Siirry Asiantuntijanäkymässä* Asetukset-valikkoon ja valitse "Ryhmän vastaajalaatikko".
    *Voit vaihtaa Asiantuntija- ja Perusnäkymän välillä sivun oikeasta yläkulmasta.
  3. Valitse muokattava Ryhmävastaaja tai klikkaa "Lisää ryhmävastaaja".
  4. Ryhmävastaajan numero = valitse pudotusvalikosta numero. 
  5. Ryhmävastaajan nimi = Anna kuvaava nimi
  6. Ryhmän vastaajalaatikon PIN = Anna vastaajan tunnusluku
  7. Ilmoitus uusista viesteistä. Millä tavoin käyttäjiä tiedotetaan uusista viesteistä SMS / Sähköposti tai molemmat. Lisää käyttäjiä pudotusvalikosta
  8. Valitse kieli
  9. Valitse tervehdystiedote: Mitä soittaja kuulee, kun puhelu ohjataan ryhmävastaajaan. Valitse sopiva pudotusvalikosta tai luo uusi tiedote.
  10. Postilaatikon enimmäiskoko (MB). Järjestelmä antaa oletuksena 30 megatavua
  11. Salli tuntemattomien soittajien kuunnella vastaajaviestejä PIN-todennuksen jälkeen: valinnalla sallitaan ryhmävastaajan kuuntelu VIP Plus -palvelun ulkopuolisista numeroista, kun soittaja antaa PIN-koodin.
  12. Näytä yhteystietoluettelossa: Jos numero halutaan piilottaa käyttäjiltä, jätä kohta tyhjäksi. Käyttäjät eivät löydä numeroa esim. mobiilisovelluksen yhteystietoluettelosta.
  13. Lisää tiedosto sähköpostiin: valinnalla voidaan lisätä vastaajaan jätetty viesti liitteenä sähköposti-ilmoitukseen. Tällöin vastaanottaja voi kuunnella vastaajaviestin suoraan sähköpostista.
  14. Tallenna
  15. Luo vielä tarvittaessa ryhmävastaajan kuuntelunumero

     

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Siirry Asiantuntijanäkymässä* Asetukset-valikkoon ja valitse Vastaaja
    *Voit vaihtaa Asiantuntija- ja Perusnäkymän välillä sivun oikeasta yläkulmasta.
  3. Vastaajan numerot -kohdassa näet listattuna kuuntelunumerot. Jos listassa näkyy Ryhmän vastaajalaatikko, on kuuntelunumero luotu.
  4. Luo kuuntelunumero tarvittaessa klikkaamalla "Lisää ääniviestin numero".
  5. Valitse saatavilla oleva numero: poimi alasvetovalikosta haluttu kuuntelunumero
    1. 8000-alkuisiin numeroihin voivat soittaa ainoastaan yrityksesi VIP Plus -käyttäjät.
  6. Vastaajalaatikon tyyppi = Ryhmän vastaajalaatikko
  7. Estoryhmät = jätä tyhjäksi
  8. Tallenna muutokset

Tarvittaessa voit poistaa vastaajan kuuntelunumeron numeron perässä olevasta roskalaatikko-kuvakkeesta.

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö
Avaa chat yritysmyyntiin

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin