Joululomalle lähdössä? Katso vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Yrittäjä, hanki joulun toivotuimmat lahjat pukinkonttiin verkkokaupasta! Ostoksille

Soittoringin lisääminen ja muokkaaminen

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Soittorinkiä (tavoitettavuusketjuryhmä, hunt group) voidaan käyttää esimerkiksi silloin, kun halutaan asiakaspuhelun soivan yhtäaikaisesti usealla käyttäjällä tai ensin pisimpään vapaana olleella käyttäjällä. Numerossa on käytettävissä aikatauluohjaus, eli se voi olla auki esim. arkisin klo 8-16 ja suljettuna muina ajankohtina. Lue alta ohjeet soittoringin lisäämiseen.

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Valitse Vastausryhmät -valikko ja Lisää vastausryhmä.
    Yleinen -valikko
  3. Valitse vastausryhmän tyyppi: Soittorinki.
  4. Anna soittoringille kuvaava nimi.
  5. Valitse haluttu Laskutustunnus. Laskutustunnus on VIP Plus –palvelun laskutusliittymä, jolta laskutetaan mm. VIP Plus –palvelun ulkopuolelle ohjautuneet puhelut, esim. ylivuoto kolmannen osapuolen puhelinnumeroon.
  6. Valitse soittoringille Ryhmän numero (puhelinnumero) alasvetovalikosta. Jos et halua soittorinkiä löytyvän VIP Plus -palvelun kontaktihausta, valitse ”Piilota numero hakemistosta”.
  7. Mikä numero näytetään, kun vastaanotetaan puhelu ryhmästä?*  Ryhmänumero tai Soittaja*. Määritä, minkä numeron vastausryhmän jäsen näkee, kun puhelu saapuu matkapuhelimeen. Työasemapuhelimella jäsen näkee sekä soittajan että vastausryhmän numeron.

    *Lisää etuliite saapuville numeroille tai Lisää jälkiliite saapuvan numeron perään
    Lisää etu- tai jälkiliite puhelinnumeroon tunnistamaan, mistä ryhmästä puhelu tulee. Tämä on hyödyllistä, kun käyttäjä, joka kuuluu useisiin ryhmiin, vastaa puheluun matkapuhelimellaan. Etu- tai jälkiliite voi olla esimerkiksi 1*, jolloin näytettävä numero olisi 1*020457623 (etuliite) tai 020457623*1 (jälkiliite).

    Suosittelemme jälkiliitteen hyödyntämistä etuliitteen sijaan. Puhelinnumero tallentuu jälki- tai etuliitteellä puhelimen puheluhistoriaan, jolloin soitettaessa takaisin puheluhistorian kautta, etu- tai jälkiliite tulee poistaa, jotta puhelu yhdistyy soittajalle oikein. Mobiilisovelluksen puhelulokiin soittajan numero tallentuu ilman etu- tai jälkiliitettä, joten on suositeltavaa käyttää mobiilisovellusta etu- tai jälkiliitteiden ollessa käytössä.

    Jonoasetukset -valikko

  8. Minne puhelut ohjataan niiden jakamisen jälkeen. Tässä määritetään, mitä puheluille tapahtuu, jos soittoringin jäsenet eivät vastaa saapuvaan puheluun (ylivuoto).
    Ei valintaa = ei ylivuotoa, puhelu katkeaa
    Ohjaa ulkoiseen numeroon = voit määrittää, mihin numeroon puhelut ohjataan
    Yhdistä vastausryhmään = voit ohjata puheluita toiseen vastausryhmään tai ryhmävastaajaan. 
    Jäsenet -valikko, Jäsenet-välilehti

  9. Valitse soittoringin Jäsenet alasvetovalikosta. Jäsenet vastaavat soittorinkiin saapuviin puheluihin.

  10. Mahdollisuus vastaanottaa puheluja tästä ryhmästä
    Valitse millä tavoitettavuustiedoilla ja Rooleilla soittoringin jäsenet vastaanottavat ringin puheluita. Aktiviteetti ja rooli /-t on pakko määrittää*.
    Jos soittoringin saapuvia puheluita ei haluta tarjota puhelussa olevalle jäsenelle, valitse määritys Älä tarjoa saapuvaa puhelua, jos vastausryhmän jäsenellä on puhelu käynnissä.
           Jäsenet -valikko, Asetukset -välilehti

  11. Missä laitteissa puhelut soivat?. Määritä, mihin päätelaitteisiin soittoringin saapuvia puheluita tarjotaan*. Voit valita useita päätelaitteita, jolloin puhelut soivat kaikissa määritetyissä laitteissa yhtä aikaa:
    Työasemapuhelin (Win/Mac)
    Mobiili
    IP-puhelin
    Analoginen – Ei käytössä
    Ulkoinen PBX – Ei käytössä

    *HUOM! Jos määritystä ei tehdä, ei puhelut ohjaudu soittoringin jäsenille!
    Puheluiden ohjaus -valikko

  12. Määritä soittoringin saapuvien puheluiden Puheluiden ohjaus.
    Ohjaa peräkkäin = puhelut ohjataan soittoringin jäsenille satunnaisessa järjestyksessä.
    Ohjaa rinnakkain =puhelut ohjataan soittoringin jäsenille yhtä aikaa.

  13. Kuinka monta sekuntia puhelu soi vastausryhmässä?  = sekuntien määrä, ennen kuin käytetään Jonoasetukset –valikon määritystä ”Minne puhelut ohjataan, jos kukaan ei vastaa”. Sekuntimäärän täyttyessä, puhelut ohjataan määritettyyn vastauspaikkaan. 

  14. Kuinka monelle vastausryhmän jäsenelle tarjotaan saapuvaa puhelua, ennen kuin puhelu lopetetaan tai ohjataan eteenpäin? = soittoringin jäsenten määrä, joille tarjotaan saapuvaa puhelua. Ketjussa voi olla esimerkiksi kuusi jäsentä, mutta puhelua tarjotaan yhtä aikaa vain kolmelle jäsenelle. Jos kukaan kolmesta jäsenestä ei vastaa, puhelu lopetetaan tai ylivuodetaan eteenpäin, mikäli se on määritetty Jonoasetukset –valikon Minne puhelut ohjataan, jos kukaan ei vastaa -kohdassa.

  15. Soittoaika peräkkäisessä ohjauksessa per vastausryhmän jäsen = sekuntimäärä, jonka jälkeen puhelu ohjataan seuraavalle jäsenelle. Käytettävissä peräkkäisen ohjauksen kanssa.

  16. Klikkaa lopuksi "Tallenna".

  17. Soittorinki on nyt valmis ja soittorinki on aina auki. Mikäli haluat muokata soittoringin aukioloaikoja, katso ohjeet täältä. 
     

     

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö
Avaa chat yritysmyyntiin

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin