Joululomalle lähdössä? Katso vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen. Lue lisää

Yrittäjä, hanki joulun toivotuimmat lahjat pukinkonttiin verkkokaupasta! Ostoksille

Ulosnäytettävän numeron määrittäminen

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Käyttäjä voi näyttää VIP Plus -palvelussa ulospäin soitettaessa useita eri numeroita valitsemalla soittajan tunnuksen. Käyttäjä voi näyttää puheluissa soittajan tunnuksena mobiilinumeroa, kiinteän verkon numeroa, mikäli sellainen on käyttäjälle määritetty tai tuntematonta numeroa. Käyttäjä voi näyttää soittajan tunnuksena myös vastausryhmän numeroa, mikäli käyttäjä on vastausryhmän jäsen ja pääkäyttäjä on sallinut vastausryhmän numeron käytön soittajan tunnuksena. 

Voit määrittää organisaatiollesi myös vaihdenumeron, jota kaikki yrityksesi VIP Plus -käyttäjät voivat näyttää soittajan tunnuksena. Vaihdenumeroksi voi määrittää esimerkiksi ryhmävastaajan tai tiedotteen, jolloin asiakkaan soittaessa takaisin vaihdenumeroon, voidaan esimerkiksi toistaa tiedote: ”Asiantuntijamme on yrittänyt tavoittaa sinut, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.”

Huom! Soittoringin numeroa ei voida näyttää ulospäin soittajan tunnuksella. Mikäli haluat näyttää soittoringin numeroa ulospäin suuntautuvissa puheluissa, tulee se määrittää roolilla tai vaihdenumerolla.  

Katso ohjevideo: Soittajan tunnus ja puhelunaikaiset toiminteet - VIP Plus

Asiakaspalvelu- ja välittäjäryhmien numeroita voidaan näyttää ulospäin soittajan tunnuksella. Käyttäjä voi näyttää soittajan tunnuksena myös vastausryhmän numeroa, mikäli käyttäjä on vastausryhmän jäsen ja pääkäyttäjä on sallinut vastausryhmän numeron käytön soittajan tunnuksena. Asetus määritetään vastausryhmän asetuksissa: 

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Valitse Asiantuntijanäkymässä "Asetukset" ja "Vastausryhmät"
  3. Avaa asiakaspalvelu- tai välittäjäryhmä, jota haluat muokata
  4. Valitse Yleinen-välilehti ja lisää valinta kohtaan Salli numeron näyttäminen
  5. Vastausryhmän jäsenet voivat nyt näyttää vastausryhmän numeroa ulospäin suuntautuvissa puheluissa soittajan tunnuksella. 

    Katso video, kuinka käyttäjät voivat määrittää soittajan tunnuksen. 

Voit määrittää organisaatiolle vaihdenumeron, jota kaikki yrityksesi VIP Plus -käyttäjät voivat näyttää soittajan tunnuksena. Vaihdenumeroksi voi määrittää esimerkiksi ryhmävastaajan tai tiedotteen, jolloin asiakkaan soittaessa takaisin vaihdenumeroon voidaan esimerkiksi toistaa tiedote: ”Asiantuntijamme on yrittänyt tavoittaa sinut, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.”

Ainoastaan yksi numero voidaan määrittää vaihdenumeroksi. 

  1. Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
  2. Valitse asiantuntijanäkymässä "Asetukset" ja "Asetukset"
  3. Valitse vaihdenumero listasta
  4. Määritä organisaation oletusmaaksi Finland

Nyt kaikki yrityksesi VIP Plus -käyttäjät voivat määrittää kyseisen vaihdenumeron soittajan tunnukseksi eli näyttää kyseistä numeroa ulospäin suuntautuvissa puheluissa. 

Jos halutaan näyttää soittoringin tai IVR:n numeroa ulospäin VIP Plus -palvelussa, tulee ulospäin näytettävä numero määrittää roolilla tai vaihdenumerolla. Soittoringin tai IVR:n numero ei ole määritettävissä soittajan tunnukseksi. Jos ulosnäytettävä numero halutaan määrittää roolin avulla, tee palvelupyyntö Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta.  

Huom.!  VIP Plus -palvelun vanhan version, Viestintäpalvelu VIPin vakioroolit Mobiili, Vaihde, Lanka ja Piilotettu eivät ole käytössä VIP Plus -palvelussa, vaan valittu soittajan tunnus kumoaa roolivalinnan. Esim. jos käyttäjällä on valittuna vakiorooli Mobiili ja soittajan tunnukseksi on valittu esim. asiakaspalveluryhmän numero, näytetään ulospäin asiakaspalveluryhmän numeroa.

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika
Jätä yhteydenottopyyntö
Avaa chat yritysmyyntiin

Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)
 

Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.

Etsi lähin Telia Kauppa

Näin palvelemme yrityksiä Kaupoissa – katso vinkit asiointiin