Äänitiedotteita voidaan lisätä VIP Plus -palveluun, teksti puheeksi -ominaisuuden avulla, nauhoittamalla tiedote laitteella tai tuomalla valmis äänitiedote tiedostona.
- Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
- Valitse Asiantuntijanäkymän valikossa Asetukset
- Valitse Äänitiedotteet ja jonomusiikki ja Lisää tiedote
- Kirjoita avautuvaan ikkunaan tiedotteen nimi (esim. Suljettu-tiedote) ja kommentti (esim. asiakaspalvelun koulutus)
- Klikkaa plus-ikonia (lisää uusi kieli)
- Valitse alla olevista ikoneista, haluatko:
a. Tuoda valmiin tiedotteen palveluun
b. Tallentaa uuden tallenteen sanelemalla sen itse
c. Luoda tallenteen teksti puheeksi -ominaisuudella
- Mikäli käytät teksti puheeksi -ominaisuutta, valitse tiedotteen kieli ja ääni valikosta.
- Syötä Teksti puheeksi -kenttään teksti, jonka haluat muuntaa tiedotteeksi ja valitse Muunna teksti puheeksi
- Tiedote muodostuu tallenteeksi yläpuolelle. Halutessasi voit kuunnella tiedotteen toista-ikonista, ladata sen omalle koneellesi tai poistaa tiedotteen.
- Hyväksy luotu tiedote painamalla Vahvista-painiketta (V-kirjaimen muotoinen painike).
- Lisää halutessasi tiedotteelle kuvaus ja tallenna.
Katso ohjevideo: Pääkäyttäjäportaali, tiedotteen luonti, text to speech - VIP Plus
Äänitiedotteen muokkaaminen
- Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
- Valitse Asiantuntijanäkymän valikossa Asetukset
- Valitse Äänitiedotteet
- Valitse äänitiedote, jota haluat muokata klikkaamalla äänitiedotteen päässä olevaa kolmea pistettä ja valitse muokkaa äänitiedostoa.
Äänitiedotteen poistaminen
- Kirjaudu VIP Plus -pääkäyttäjäportaaliin
- Valitse Asiantuntijanäkymän valikossa Asetukset
- Valitse Äänitiedotteet
- Valitse äänitiedote, jota haluat muokata klikkaamalla äänitiedotteen päässä olevaa kolmea pistettä ja valitse Poista
- Voit poistaa useita äänitiedotteita kerralla
Jonomusiikki
Voit lisätä palveluun oman jonomusiikin tai käyttää olemassa olevaa vakiojonotusmusiikkia. Jonomusiikki on käytettävissä asiakaspalvelu- ja välittäjäryhmissä. Jonomusiikki lisätään palveluun kuten äänitiedote. Voit valita asiakkaalle toistettavan jonomusiikin vastausryhmän (asiakaspalvelu- tai välittäjäryhmä) asetuksissa. Äänitiedotteet ja jonomusiikki eivät ole käytettävissä soittoringeissä.