Käyttäjien hallinnointi

Tämä ohje on yritysasiakkaille

Tämä ohje kertoo, kuinka VIP Plus -palvelun pääkäyttäjä voi lisätä hallinnoida palvelun piirissä olevia käyttäjiä.

Yrityksen pääkäyttäjänä voit tehdä seuraavia muutoksia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa:

  • lisätä VIP Plus -palvelun uudelle liittymälle liittymäavauksen yhteydessä
  • lisätä VIP Plus -palvelun olemassaolevalle liittymälle
  • muuttaa ja muokata VIP-profiileita
  • muuttaa käyttäjä- ja laskutustietoja
  • poistaa VIP Plus -palvelun liittymältä.

Kaikki muu palvelun hallinnointi tapahtuu VIP Plus -pääkäyttäjäportaalin kautta.

Huom! Jos haluat irtisanoa VIP Plus -palvelun kokonaan, teethän siitä palvelupyynnön Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelun kautta.

VIP Plus -pääkäyttäjäportaalissa pääkäyttäjä voi:

  • Hallita ryhmiä, joihin käyttäjät kuuluvat. 
  • Luoda uusia vastausryhmiä. 
  • Muuttaa vastausryhmien aukioloaikoja. 
  • Luoda uusia ja muokata käytössä olevia tiedotteita. 
  • Muokata valittavissa olevien tavoitettavuustietojen määrää ja nimiä.
  • Hallita lisäpalveluita.
  • Antaa toiselle käyttäjälle pääkäyttäjäoikeudet ja poistaa ne.

Pääkäyttäjänä voit kytkeä VIP Plus -palvelun liittymälle Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa.

Kytkentä liittymäavauksen yhteydessä:

  1. Kirjaudu asiointipalveluun
  2. Avaa uusi yritysasiakkaan puhelinliittymä.
  3. Liittymän lisäpalvelut -kohdassa valitse lisäpalveluksi VIP Plus -palvelu.
  4. Täytä Käyttäjätiedot ja valitse haluamasi käyttäjäprofiili. Perus-käyttäjä voi käyttää mobiilisovellusta, Multi-käyttäjä voi käyttää mobiilisovelluksen lisäksi työasemapuhelinta.
  5. Täytä tarvittaessa Lisätiedot ja paina Valitse.
  6. Jatka liittymän avaus loppuun.

Kytkentä olemassaolevalle liittymälle:

  1. Kirjaudu asiointipalveluun
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita -kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Valitse Viestintäpalvelut-otsikon oikealta puolelta Lisää VIP Plus -käyttäjä.
  4. Valitse Yritys ja täytä matkapuhelinnumero, jonka haluat lisätä VIP Plus -palveluun. Palvelu tarkistaa, että liittymä on yrityksen nimissä.
  5. Käyttäjän nimeksi tulee matkapuhelinliittymän käyttäjän tiedot. Tarkista käyttäjätiedot.
  6. Valitse haluamasi käyttäjäprofiili ja lisää tarvittavat lisätiedot. Perus-käyttäjä voi käyttää mobiilisovellusta, Multi-käyttäjä voi käyttää mobiilisovelluksen lisäksi työasemapuhelinta.
  7. Valitse Vahvista.

     

Pääkäyttäjänä voit muokata VIP Plus -käyttäjän profiilia Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. 

Profiileiden muutos tehdään näin: 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita kohdasta Matkapuhelinliittymät
  3. Valitse Viestintäpalvelut-otsikon alta haluamasi liittymä.
  4. Valitse Muokkaa otsikon Käyttäjätiedot vierestä.
  5. Valitse haluamasi profiili Päivitä VIP-profiili kohdasta.
  6. Valitse Tallenna.

     

Voit irtisanoa VIP Plus -palvelun yksittäiseltä liittymältä Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa. 

  1. Kirjaudu asiointipalveluun
  2. Valitse Hallinnoi liittymiä ja laitteita -kohdasta Matkapuhelinliittymät.
  3. Valitse Viestintäpalvelut-otsikon alta oikea matkapuhelinliittymä painamalla liittymätietoriviä.
  4. Paina laatikon yläkulmasta Poista käyttäjä ja hyväksy muutos.
     

     

Mikäli VIP Plus -palvelussa olevan numeron käyttäjä vaihtuu, pitää tällöin olemassa olevan henkilön nimissä oleva liittymä poistaa VIP Plus -palvelusta ja tämän jälkeen lisätä uutena käyttäjänä.

Käyttäjä tulee poistaa, jotta vastaajapalvelu nollaantuu. Jos teet vain nimenmuutoksen olemassa olevalle käyttäjälle, pääsee liittymän uusi käyttäjä kuuntelemaan aiemman henkilön viestejä.
 

Etsi ohjeita

Ota yhteyttä

Asiointipalvelut

Minun Telia Yrityksille

Minun Telia Yrityksille -asiointipalvelussa voit hallinnoida yrityksesi palveluita ja käyttäjätietoja, tarkastella laskuja ja tekemiäsi tilauksia sekä lähettää meille viestin tai vikailmoituksen. 
 

Kirjaudu

Rekisteröidy

 

Telia Yrityksille -verkkokauppa

Verkkokaupassa voit ostaa liittymiä, matkapuhelimia, tietokoneita ja lisätarvikkeita.
 

Ostoksille

 

Muut asiointipalvelut

TIN Shop
Palvelulaitteet ja lisenssituotteet
 

MyNebula
Palveluportaali
 

TIN Webmercs
Kertamaksulaitteet
 

Telia Digital Bridge -asiointipalvelu (Pulsar)
Telia Cygaten toimittamien laitteiden ja palveluiden hallinta


IoT-liittymien hallintaportaali
IoT-liittymäasiakkaille

 

Asiakaspalvelu

Yhteydenotto

0200 20 300
Arkisin 8–16 (vikailmoitukset 24/7)
94 snt/puh + 54 snt/alkava min, alv 0 % + mpm/pvm, jonotus mpm/pvm

 

AVAA CHAT

Varaa soittoaika


Käyttötuki

Osaavaa apua laitteiden ja ohjelmistojen asennus- käyttö- ja ongelmatilanteisiin.

0600 15 500
Ma–pe 8–20, la 9–16:30
2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava minuutti + pvm/mpm (alv. 25,5 %)
 

Lue lisää käyttötuesta

Yritysmyynti

Yhteydenotto

Varaa soittoaika

Jätä yhteydenottopyyntö


Soita meille

0200 20 300

Ma–pe 8–16

(94 snt/puhelu + 54 snt/alkava min, alv 0 % +mpm/pvm, jonotus mpm/pvm)


Paikalliset yritysmyyjät

Asiantunteva apu yrityksesi laitteiden ja palveluiden hankintaan.

Tutustu yritysmyyjiin


Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat

Yrityksiä palvelevat Telia Kaupat kätevästi karttanäkymässä.
 

Etsi lähin Telia Kaupan yrityspiste