Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Kysymyksiä ja vastauksia

Askarruttaako jokin Liigan ostamisessa ja katsomisessa? Katso vastaukset useimmin kysyttyihin kysymyksiin.
Liiga 2019–2020 Lukko - Ässät

Usein kysytyt kysymykset

Miten Liiga laskutetaan?

Kaikki Liiga-paketit laskutetaan tilauksen jälkeen lähetettävällä laskulla kuukausittain. Mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus viime kaudelta, sen laskutus jatkuu normaalisti syyskuun alusta lähtien. Laskutusjaksot eivät aina noudata kalenterikuukausia, vaan laskulla eritellään mitä ajanjaksoa kukin veloitus koskee.

Liiga-pakettien minimitilausjakso on 30 päivää.

Joukkuepassi:
• Laskutus alkaa tilauspäivästä lähtien.
• Paketin hinta on 0 €/kk niiltä kuukausilta, jolloin oma joukkueesi ei enää pelaa.
• Laskutus päättyy siihen päivään, kun irtisanominen astuu voimaan.
• Mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus viime kaudelta, sen laskutus jatkuu normaalisti syyskuusta lähtien.

Liigapassi:
• Laskutus alkaa tilauspäivästä lähtien.
• Paketin hinta on 0 €/kk niiltä kuukausilta, jolloin Liiga-pelejä ei pelata.
• Laskutus päättyy siihen päivään, kun irtisanominen astuu voimaan.
• Mikäli sinulla on voimassa oleva tilaus viime kaudelta, sen laskutus jatkuu normaalisti syyskuusta lähtien.

Liigapassi + Viasat Jääkiekko:
• Laskutus alkaa tilauspäivästä lähtien.
• Laskutus päättyy siihen päivään, kun irtisanominen astuu voimaan.

Liigapassi + HBO Nordic:
• Laskutus alkaa tilauspäivästä lähtien.
• Paketin hinta on 10,95 €/kk niiltä kuukausilta, jolloin Liiga-pelejä ei pelata.
• Laskutus päättyy siihen päivään, kun irtisanominen astuu voimaan.

Muut paketit:
• Laskutus alkaa tilauspäivästä lähtien.
• Laskutus päättyy siihen päivään, kun irtisanominen astuu voimaan.
• Paketin hinta niiltä kuukausilta, jolloin Liiga-pelejä ei pelata, vaihtelee paketista riippuen. Hinnan voi tarkistaa erikseen tuotteen hintatiedoista.

Millä laitteella voin katsoa Liigaa?
  • Tietokoneella / läppärillä
  • Puhelimella 
  • Tabletilla
  • Televisiosta

Tuetut käyttöjärjestelmät ja selaimet:

  • Mac, PC
  • iOS, Android
  • Chromecast, Apple TV
  • Chrome, Edge, Internet Explorer

Liigan katsominen televisiosta vaatii lisämaksullisen Telia TV digiboksin tilaamisen tai Telia TV kaapelikortin. Liigan peilaaminen TV:n ruudulle on myös mahdollista Chromecastin tai Apple TV:n avulla, joskin parhaan kuvanlaadun ja toimintavarmuuden tuo Telia TV digiboksi.

Mitä jos minulla ei ole Telian liittymää?

Ei hätää! Maksuton Telia TV sovellus ja digiboksi toimivat kaikkien operaattorien liittymillä, eli sinulla ei tarvitse olla Telian liittymää katsoaksesi Liigaa. Suosittelemme kuitenkin tilaamaan Liigan yhteydessä Telian puhelinliittymän tai laajakaistan, sillä niistä on usein etuhintoja tai edullisia pakettihintoja tarjolla jolloin säästät rahaa.

Mistä saan apua Liigan ja Telia TV:n käyttöönottoon?

Kun olet tilannut Liiga-paketin, näet sen automaattisesti Telia TV:n kautta ilman mitään lisätoimenpiteitä. Jos tarvitset apua Telia TV:n käyttöönotossa, niin
lue ohjeet tai ole yhteydessä tekniseen asiakastukeemme Helppiin puh. 0600 10 100 (2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm, ma–pe 8–20, la 9–16.30).

Montaako peliä voin katsoa samaan aikaan?

Telia TV sovelluksella voit katsoa kahta peliä samaan aikaan, kahdella eri laitteella. Samaan aikaan voit myös katsoa yhtä peliä digiboksilla tai kaapelikortilla.

Voinko katsella pelejä tietokoneella?

Kyllä! Liigaa voi katsoa suoraan selaimen kautta osoitteessa tv.telia.fi.

Jos käytössä on Windows 10, suosittelemme Telia TV sovelluksen lataamista Windowsin omasta sovelluskaupasta. Voit myös käyttää selaimia Microsoft Edge ja Internet Explorer, jotka eivät vaadi laajennusten asentamista. Mac-koneilla suosittelemme selainta Chrome, joka vaatii erillisen laajennuksen, jonka asentamista ehdotetaan automaattisesti kun avaat sivun tv.telia.fi.

Lue lisää tuetuista laitteista

Voinko vaihtaa Liiga-paketin kesken kauden toiseen Liiga-pakettiin?

Kaikki Liiga-paketit, joissa ei ole määräaikaisuutta, voi vaihtaa toiseen Liiga-pakettiin. Mikäli haluat päivittää esim. Joukkuepassin Liigapassiin, päivitys tapahtuu automaattisesti, kun tilaat Liigapassin kirjautumalla telia.fi:hin. Mikäli päivität edullisempaan Liiga-pakettiin, sinun tulee ensin irtisanoa vanha paketti, jonka jälkeen voit tilata uuden paketin. Tämä käy kätevästi kirjautumalla telia.fi:hin. Huomioithan kuitenkin, että kanavapaketeissa on 30 vuorokauden minimitilausjakso.

Minulla on jo Telialta netti ja digiboksi. Saanko kanavat tähän?

Kyllä saat eli mitään uusia laitehankintoja ei tarvitse tehdä. Liigan tilaat helpoiten kirjautumalla telia.fi:hin.

Voinko aloittaa katsomisen alusta, vaikka ottelu olisi jo käynnissä?

Tämä onnistuu, jos sinulla on Telia TV digiboksi tai sovellus. Voit valita toistetaanko ottelu suoraan livetilassa vai aloitetaanko alusta.

Mikä on Telia TV?

Telia TV on palvelu, jonka kautta voit katsoa Telialta tilaamiasi ohjelmakirjastoja ja kanavapaketteja, kuten Liiga-paketteja. Telia TV:n sisällä on myös kattava elokuvavuokraamo, jonka kautta voi katsoa uunituoreita leffoja missä ja milloin vain se sinulle parhaiten sopii.

Telia TV:tä voi käyttää maksutta läppärillä, puhelimella ja tabletilla tai lisämaksusta suoraan TV-ruudulta Telia TV digiboksin tai kaapelikortin avulla. Telia TV:seen tilattuja kanavapaketteja voi katsoa myös suoraan selaimen kautta osoitteessa tv.telia.fi.

Telia TV toimii kaikkien operaattorien liittymillä, eli sinulla ei tarvitse olla Telian liittymää käyttääksesi palvelua. Palvelu toimii kaikissa EU-maissa.

Liiga näytetään yksinoikeudella vain Telia TV:stä.

Lue lisää Telia TV:stä 

Minulla on Telia TV digiboksi tai kaapeli-tv, miten saan Liigan näkymään kaikilla laitteillani?

Katso ohjeet

Mistä saan apua Liigan ostamiseen?

Sinulla on useampi vaihtoehto, kuinka saat apuja Liigan ostamiseen.

  1. Lue lisää vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin tältä sivulta.
  2. Avaa chat näytön oikeasta alakulmasta ja kirjaile kysymyksesi sinne.
  3. Lue Yhteisöstä koottuja ohjeita ja keskusteluita Liigasta.
  4. Soita asiakaspalveluumme 020 690 400 (mpm/pvm, ma–pe 8–18).
  5. Kipaise lähimpään Telia Kauppaan.
Mistä voin tilata Liigan?

Liigan saa vain Telialta. Voit tilata Liigan telia.fi:stä, Telia Kaupasta tai asiakaspalvelustamme.

Liiga on kaikkien saatavilla, mutta itse palvelun ja pelit löydät vain Telia TV:n kautta. Telia kuvaa ja tuottaa tv-lähetykset ja päättää myös jakelukanavista.

Liiga näkyy kaikille suomalaisille Telia TV digiboksilla tai sovelluksen kautta, millä tahansa laitteella. Liigaa on siis mahdollista katsoa kaikkien operaattoreiden liittymillä. Kaapelissa Liiga on tilattavissa digiboksin lisäksi kaapelikortille Telian kaapelitalouksissa.

Näytetäänkö Liigan otteluita maksuttomilla kanavilla?

Haluamme mahdollistaa jokaiselle suomalaiselle mahdollisuuden innostua kansallislajistamme jääkiekosta. Ja siksi joitakin Liigan otteluita ja valikoituja Liiga-ohjelmia tullaan näyttämään MTV:n ilmaiskanavilla. Kaikki Liigan ottelut ja ohjelmat ovat katsottavissa Telian passeilla.

Tilaa

Näkyykö Liiga Elisan, DNA:n tai paikallisen kaapeli-tv-yhtiön paketeissa?

Kaudesta 2018–2019 lähtien Liiga on yksinoikeudella Telian tarjoama palvelu. Liigaa ei voi ostaa muiden operaattoreiden kautta. Jos siis olet Elisan, DNA:n tai paikallisen kaapeli-tv-yhtiön asiakas, et saa liigaa ko. toimijoiden viihdepalveluiden kautta tai kaapeliverkossa.

Saat Liigan kuitenkin millä tahansa yhteydellä Telia TV digiboksille ja Telia TV sovelluksen kautta, tai Telian kaapeli-tv:n kautta.

Paljonko tilaus maksaa?

Valitse miten paljon Liigaa haluat:

  • Liigapassi 27,90 €/kk
  • Joukkuepassi 19,90 €/kk 
  • Pelipassi runkosarjassa 9,90 €
  • Yhdistelmäpassit alk. 29,90 €/kk

Valitse Telia TV -palvelu:

  • Telia TV sovellus 0 €/kk
  • Telia TV digiboksi 10 €/kk
  • Kaapelikortti Telian kaapeli-tv-talouksiin 3,50 €/kk

Kuukausihinta on Liiga- ja Joukkuepasseissa automaattisesti 0 €/kk niiltä kuukausilta, kun joukkueesi ei pelaa tai koko Liiga on kesätauolla. Kaikki Liiga-paketit ovat katsottavissa läppärillä, puhelimella tai tabletilla maksuttoman Telia TV sovelluksen kautta. Liiga-paketteja voi katsoa myös lisämaksusta suoraan telkkarin ruudulta Telia TV digiboksilla tai kaapelikortilla.

Lue lisää eri passeista

Miten eri joukkueet näkyvät Liiga-lähetyksissä?

Kauden aikana kaikki pelit televisioidaan.

Tuleeko Telia TV saataville Samsungin Smart TV -sovelluksena?

Tutkimme Smart TV -sovelluksen tuottamista, mutta vielä sellaista emme uskalla luvata. Liiga näkyy kuitenkin kaikille suomalaisille Telia TV -digiboksin tai sovelluksen kautta sekä Telian kaapeli-tv-verkossa.

Voinko katsoa Liigaa ulkomailla?

Liiga-paketteja voi katsoa kaikissa EU-maissa Telia TV sovelluksella. Lue lisää

Miten saan Liiga-kanavat näkyviin?

Jos kanavat eivät tule näkyviin, toimi näin:

  • Telia TV sovellus: Sulje sovellus ja kirjaudu siihen uudelleen.
  • Telia TV digiboksi: Käynnistä digiboksisi uudelleen.
  • Telia TV kaapelikortti: Tee kanavahaku uudelleen.
Miten voin irtisanoa Liiga-paketin?

1) Kirjaudu telia.fi:hin
2) Valitse Telia TV palvelu, johon olet tilannut Liiga-tuotteen
3) Valitse kyseinen kanavapaketti
4) Klikkaa "Poista palvelu"

Huom! Mikäli sinulla on käytössäsi Telia TV digiboksi tai kaapelikortti, irtisanominen onnistuu vain Telian asiakaspalvelun kautta. Asiakaspalveluun voi olla yhteydessä puhelimitse 020 690 400, chätin kautta tai vierailemalla Telia kaupassa. Voit jättää meille myös soittopyynnön

Miten näen Liigaa UHD-laadulla?

Liiga UHD -kanavalla esitetään valitut pelit huipputerävällä Ultra HD -tarkkuudella. Voit katsoa UHD-laatuisia lähetyksiä, kun käytössäsi on UHD-kykyinen laajakaista (min. 25 Mbit/s), Telia TV UHD-digiboksi ja Liiga UHD -kanavan sisältävä Liiga-paketti esim. Liigapassi UHD. Vaihtoehtoisesti voit katsoa kanavaa myös Telian kaapelikortilla. Huomioithan, että katsomiseen tarvitset lisäksi UHD-tarkkuutta tukevan television.

Lue lisää