Luurinmetsästys on käynnissä enää maanantaihin – saalista syksyn huipputarjoukset nyt! PostNord-toimitukset -50 %. Tarjoukset
Suomen tyytyväisimmät puhelinliittymäasiakkaat
Tuore EPSI Rating -tutkimus vahvistaa, että olemme Suomen mobiilioperaattoreista asiakastyytyväisyyden ykkönen puhelinliittymissä – kiitos, että valitsette meidät.
EPSI Rating 2025 -tutkimus
Tuore tutkimus* kertoo, että teimme selkeän paluun kärkeen kuluttaja-asiakastyytyväisyydessä ja paransimme asiakaskokemusta lähes kaikilla mittareilla. Yritysasiakkaissa sijoituimme jälleen kärkipaikalle. Saimme kiitosta erityisesti tasaisesta laadusta ja luotettavasta kumppanuudesta.
EPSI Rating on voittoa tavoittelematon tutkimusorganisaatio, joka mittaa asiakastyytyväisyyttä eri toimialoilla Pohjoismaissa. Tutkimukseen haastateltiin yli 1 200 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2025.
Tutustu EPSI Rating -organisaatioon
Tyytyväisimmät kuluttaja-asiakkaat
EPSI Rating -tutkimus 2025 osoitti meidän tehneen laajan läpimurron ja vahvistaneen yksityisasiakkaiden luottamusta kautta linjan. Kuluttaja-asiakkaamme kertoivat saavansa apua aiempaa nopeammin, minkä lisäksi asiakaskokemus ja palvelun taso nousivat huomattavasti. Myös digipalveluiden sisältö sekä turvallisuuden tunne vahvistuivat selvästi. Saimme asiakastyytyväisyydessä selvän ykkössijan tyytyväisyysindeksillä 74.7, kun toimialan kokonaisindeksi asettui tasolle 72.8. Asiakkaamme kokivat toimintamme aiempaa proaktiivisemmaksi: heidät pidettiin ajan tasalla ja tarjouksista viestittiin sopivasti. Kuluttaja-asiakkaat näkivät myös Telian alan kestävimpänä toimijana Suomessa.
“Tämä on hieno osoitus siitä, että panostuksemme asiakaskokemukseen, tuotekehitykseen ja verkon laatuun näkyvät arvioissa. Asiakkaat myös kokevat saavansa vastinetta maksamalleen rahalle. Keräämme asiakkailtamme jatkuvasti palautetta kehittyäksemme heille parhaaksi valinnaksi.”
Tuula Heikkinen, Telia Finlandin kuluttajaliiketoiminnan johtaja

Tyytyväisimmät yritysasiakkaat
Sijoituimme jälleen kärkisijalle yritysasiakkaiden asiakastyytyväisyysmittauksessa. Saimme tyytyväisyysindeksissä muita operaattoreita korkeamman kokonaisarvion. Asiakkaamme arvostivat erityisen paljon yhtiön tasaista laatua ja luotettavuutta kumppanina. Toimialan yleisiin tuloksiin verratessa yritysasiakkaat näkivät asiakkuuden kanssamme vaivattomana ja Telian luotettavana. Yritysasiakkaiden odotukset yhtiön tuotteille ja niiden sopivuus yritykselle olivat toimialaa korkeammalla.
”On kunnia olla jälleen asiakastyytyväisyydessä Suomen paras mobiilioperaattori. Tällaiset tulokset ovat pitkäjänteisen työn tulos. Asiakkaamme odottavat meiltä yhä enemmän ja haluamme vastata tähän parantamalla toimintaamme kautta linjan entisestään.”
Olli Pirttijärvi, Telia Finlandin yritysasiakasliiketoiminnan johtaja

Merkityksellisyys ja digitaaliset palvelut
EPSI Rating -tutkimustuloksista ilmeni myös, että asiakkaat kokivat merkityksellisyyden kokemuksen tärkeäksi. Operaattorit erottuivat toisistaan ja asiakkaille oli yhä selkeämpää, mistä yrityksestä he halusivat hankkia palvelut. Asiakkaistamme yli neljännes koki, että operaattorilla on väliä, vaikka sen tarjoamat tuotteet ja hinnat olisivat samat kuin muilla. Myös tällä mittarilla olimme myös toimialan kärjessä.
Asiakasodotukset mobiilioperaattoreiden digitaalisten palveluiden laadusta kasvoivat. Kuluttajat kokivat, että laadukkaat digitaaliset palvelut ovat perusvaatimus. EPSI Ratingin mittauksessa olimme digitaalisessa asioinnissa selkeä voittaja – erityiskiitosta asiakkailtamme saimme digipalveluiden laadusta ja sujuvuuden kehittymisestä.
”Tämä on meille vahva viesti asiakasuskollisuudesta ja teemme kaikkemme sen eteen, että olemme asiakkaidemme sitoutumisen arvoisia.”
Holger Haljand, Telia Finlandin toimitusjohtaja
Sertifikaatit ja tunnustukset
Laatu, turvallisuus ja vastuullisuus ovat toimintamme ytimessä. Sitoutumisemme niihin näkyy saamissamme sertifikaateissa ja tunnustuksissa.
Suomen tyytyväisimmät yritysasiakkaat
Sijoituimme ensimmäiselle sijalle EPSI Rating –asiakastyytyväisyystutkimuksessa myös vuonna 2024. Erotuimme tutkitusti eduksemme asiakastyytyväisyydessä, erityisesti tuotelaadussa.
