Asiakasetuna 3 vuoden takuu puhelimiin, tabletteihin, 4G-älykelloihin ja 4G/5G-tietokoneisiin

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Liittymäasiakkaan etuna saat meiltä ostetulle uudelle matkapuhelimelle, tabletille, 4G-älykellolle tai 4G/5G -tietokoneelle kolmen vuoden pidennetyn takuun. Pidennetty takuu tuo turvaa silloin, kun valmistajan myöntämä takuu laitteelle on jo päättynyt, mutta sen ostamisesta on kulunut enintään kolme vuotta.

Ketkä ovat oikeutettuja takuun laajennukseen?

Telia Finland myöntää 1.1.2019 lähtien myymilleen uusille matkapuhelimille sekä tableteille takuun pidennyksen automaattisesti. Takuun pidennykseen ovat oikeutettuja kaikki Telia Finlandin kuluttaja-asiakkaat, joilla on vähintään yksi seuraavista tuotteista:

  • puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
  • kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetti ilman lisänopeutta)
  • Telia Play -boksi laajakaistalla

Sopimus edellä mainitusta tuotteesta tulee olla solmittuna viimeistään 30 päivää laitteen hankkimisen jälkeen. Takuun pidennys on henkilökohtainen, eikä sitä voi siirtää kolmannelle osapuolelle. Takuun pidennys edellyttää, että jokin yllä lueteltujen tuotteiden sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen asti.

1.9.2022 alkaen takuun pidennys myönnetään liittymäasiakkaille myös 4G-älykelloihin sekä 4G/5G-tietokoneisiin. Takuun pidennys annetaan myös takautuvasti 1.7.–31.8.2022 ostetuille edellä mainituille laitteille.

Takuun pidennys ei koske käytettyjä laitteita.

Takuuaika

Telia Finlandin myöntämä takuun pidennys jatkaa laitteen takuun kolmannen vuoden loppuun (36 kk) silloin, kun valmistajan myöntämä takuu on tätä lyhyempi ja päättynyt.

Takuun kattavuus

Telia Finlandin takuun pidennys noudattaa samoja ehtoja kuin valmistajan myöntämä takuu. Laitteen tulee olla takuunalaisessa kunnossa, eikä laitetta saa olla huollettu valtuuttamattomissa huoltopisteissä. Takuu ei kata esimerkiksi mekaanisista vaurioista tai kosteudesta aiheutuneita vikoja. Laajennettu takuu ei koske akkua, eikä laitteen mukana toimitettuja lisätarvikkeita.

Miten toimin laitteen rikkoutuessa?

Laite tulee toimittaa huoltoon Telia Finlandin kanavien kautta. Kolmen vuoden takuun ehtojen täytyttyä laite joko korjataan tai hyvitetään Telia Finlandin päätöksen mukaisesti. Hyvitys on korkeintaan 50 % laitteen ostohinnasta.

Näin toimitat laitteesi huoltoon

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.