Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Artikkelit aiheesta
Analytiikka osana jokapäiväisiä toimintoja auttaa tekemään parempaa liiketoimintaa
22 000 ihmistä seurasi Imatranajoa paikan päällä ja käytti kaupungissa yli neljä miljoonaa euroa. Mihin kaikkeen tällaista tietoa voidaan käyttää?
Mobiiliverkkodata tuo tehoja ohjelmalliseen ulkomainontaan
”90 prosenttia digitaalisesta mainonnasta ostetaan ohjelmallisesti vuoteen 2022 mennessä”, JCDecaux’n digitaalisen liiketoiminnan innovaatioista vastaava Xavier Jolas kertoo. ”Ulkomainonnan on pysyttävä kehityksessä mukana.” Ohjelmallisen ulkomainonnan optimoinnissa voidaan hyödyntää Telian verkoista saatavaa tietoa siitä, missä ihmiset liikkuvat.
Hyvä kaupunki syntyy datasta ja tunteesta
Kaupungeista on saatavilla yhä enemmän dataa. Miten sen avulla voidaan taata, että kaupunkipalvelut vastaavat tulevaisuudessa asukkaiden moninaistuviin tarpeisiin? Kaupunkisuunnittelun ammattilaisten Anssi Savisalon ja Charlotta Avellanin mukaan tarvitaan sekä teknologiaa että inhimillisiä arvoja.
Datan hyödyntäminen kauppapaikkojen johtamisessa vaikuttaa suoraan liikevaihtoon
Euroopan suurimmassa hackathonissa Espoon Dipolissa luotiin innovaatioita yrityksille, jotka jakoivat dataansa ennakkoluulottomasti
Valvotuista yön tunneista huolimatta tunnelma oli Junction-hackathonissa sunnuntai-iltana pirteä, ja tuoksusta päätellen Otaniemen ytimessä oli devattu pari vuorokautta hikikarpalot otsalla.
Mobiiliverkkodata paljasti Imatranajon vaikuttavuuden
Imatran kaupungin kävijämäärä kasvoi 22 000:lla henkilöllä Imatranajon aikaan heinäkuussa 2018. Euromääräisesti mitattuna Imatran ajo jätti Imatralle jopa 4,1 miljoonaa euroa. Tarkkoja mittauksia tapahtuman vaikuttavuudesta pystyttiin tekemään Crowd Insights -analytiikan avulla.
Asiakasarvo kasvaa datojen yhdistämisellä
Matkapuhelinverkosta saatava data ihmisjoukkojen liikkumisesta tarjoaa hyödyllistä tietoa päätöksenteon tueksi. Ymmärrys ja mahdollisuudet kasvavat kuitenkin merkittävästi, kun siihen yhdistetään muita aineistoja. Ideoita aineistojen yhdistämiseen haemme Junction-hackathonista, johon osallistumme Wisdom of Crowds -haasteella.
Länsimetro muutti espoolaisten liikkumista - Telian uusi datapalvelu seuloi miljoonia matkoja
Helsingin Seudun Liikenne otti avuksi Telian uuden datapalvelun selvittäessään, miten länsimetro on muokannut espoolaismatkustajien reittejä. Viikon aikana Espoossa tehdään lähes neljä miljoonaa erilaista matkaa.
Ihmisvirtojen liikkumisesta saatava data auttaa tekemään parempia päätöksiä
Datan hyödyntäminen on avainasemassa, kun suunnitellaan kaupunkien liikennettä. Crowd Insights -analytiikkaan tarvittava data kerätään mobiililaitteiden anonyymeista sijaintitiedoista. Tätä ainutlaatuista dataa voidaan hyödyntää joukkoliikenteen suunnittelussa.
Näytä lisää