Lomalle lähdössä? Katso näppärät vinkit loma- ja poissaolotiedotteen tekemiseen Lue lisää

Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Kaikki artikkelit

Tältä sivulta löydät tiukkaa asiaa digitaalisen vallankumouksen ja maailman ilmiöistä. IoT, älykaupungit, robotiikka, 5G – lue lisää, opi ja inspiroidu!
Mitä haluaisit lukea?
Scandic lisäsi ymmärrystään markkinasta Crowd Insights -datan avulla
Scandic oppi kohdistamaan myynnin ja markkinoinnin resurssit paremmin yhdistämällä Telian Crowd Insights -analytiikkaa omiin asiakastietoihinsa.
Lätkähuuma – mistä ihmiset saapuivat juhlimaan kultaleijonia?
Mistä kaupunginosista ja kaupungeista lähdettiin innokkaimmin juhlimaan kultaleijonia?
Elävyysindeksi mullistaa tapahtumatoiminnan Tampereella
Telian Crowd Insights -menetelmällä Tampere saa tietoa keskustan elävyydestä.
Analytiikka osana jokapäiväisiä toimintoja auttaa tekemään parempaa liiketoimintaa
22 000 ihmistä seurasi Imatranajoa paikan päällä ja käytti kaupungissa yli neljä miljoonaa euroa. Mihin kaikkeen tällaista tietoa voidaan käyttää?
Mobiiliverkkodata tuo tehoja ohjelmalliseen ulkomainontaan
”90 prosenttia digitaalisesta mainonnasta ostetaan ohjelmallisesti vuoteen 2022 mennessä”, JCDecaux’n digitaalisen liiketoiminnan innovaatioista vastaava Xavier Jolas kertoo. ”Ulkomainonnan on pysyttävä kehityksessä mukana.” Ohjelmallisen ulkomainonnan optimoinnissa voidaan hyödyntää Telian verkoista saatavaa tietoa siitä, missä ihmiset liikkuvat.
Hyvä kaupunki syntyy datasta ja tunteesta
Kaupungeista on saatavilla yhä enemmän dataa. Miten sen avulla voidaan taata, että kaupunkipalvelut vastaavat tulevaisuudessa asukkaiden moninaistuviin tarpeisiin? Kaupunkisuunnittelun ammattilaisten Anssi Savisalon ja Charlotta Avellanin mukaan tarvitaan sekä teknologiaa että inhimillisiä arvoja.
Datan hyödyntäminen kauppapaikkojen johtamisessa vaikuttaa suoraan liikevaihtoon
Euroopan suurimmassa hackathonissa Espoon Dipolissa luotiin innovaatioita yrityksille, jotka jakoivat dataansa ennakkoluulottomasti
Valvotuista yön tunneista huolimatta tunnelma oli Junction-hackathonissa sunnuntai-iltana pirteä, ja tuoksusta päätellen Otaniemen ytimessä oli devattu pari vuorokautta hikikarpalot otsalla.
Mobiiliverkkodata paljasti Imatranajon vaikuttavuuden
Imatran kaupungin kävijämäärä kasvoi 22 000:lla henkilöllä Imatranajon aikaan heinäkuussa 2018. Euromääräisesti mitattuna Imatran ajo jätti Imatralle jopa 4,1 miljoonaa euroa. Tarkkoja mittauksia tapahtuman vaikuttavuudesta pystyttiin tekemään Crowd Insights -analytiikan avulla.
Asiakasarvo kasvaa datojen yhdistämisellä
Matkapuhelinverkosta saatava data ihmisjoukkojen liikkumisesta tarjoaa hyödyllistä tietoa päätöksenteon tueksi. Ymmärrys ja mahdollisuudet kasvavat kuitenkin merkittävästi, kun siihen yhdistetään muita aineistoja. Ideoita aineistojen yhdistämiseen haemme Junction-hackathonista, johon osallistumme Wisdom of Crowds -haasteella.
Länsimetro muutti espoolaisten liikkumista - Telian uusi datapalvelu seuloi miljoonia matkoja
Helsingin Seudun Liikenne otti avuksi Telian uuden datapalvelun selvittäessään, miten länsimetro on muokannut espoolaismatkustajien reittejä. Viikon aikana Espoossa tehdään lähes neljä miljoonaa erilaista matkaa.
Ihmisvirtojen liikkumisesta saatava data auttaa tekemään parempia päätöksiä
Datan hyödyntäminen on avainasemassa, kun suunnitellaan kaupunkien liikennettä. Crowd Insights -analytiikkaan tarvittava data kerätään mobiililaitteiden anonyymeista sijaintitiedoista. Tätä ainutlaatuista dataa voidaan hyödyntää joukkoliikenteen suunnittelussa.
Kohti ihmislähtöisempää liikennesuunnittelua
Liikennesuunnittelu pohjautuu dataan, mutta näkökulma on hyvin järjestelmäkeskeinen. Jatkossa keskiöön on nostettava järjestelmän käyttäjä.
Telia auttaa Lahtea kehittämään joukkoliikennettään
Lahden kaupunki hyödyntää anonymisoitua väkijoukoista kerättyä dataa, jotta lahtelaisten matkustus sujuu tulevaisuudessa paremmin kuin koskaan aiemmin.
Lisää älyä matkustamiseen
Ruotsin liikennetilastolaitos Trafikanalys on kokeillut Telia Crowd Insights -työkalua ihmisten liikkumisen analysointiin. Tarkoitus on löytää digitaalinen työkalu, jolla saadaan mahdollisimman tarkka käsitys kaupunkilaisten liikkumisesta.
Kaupunki mittaa, ohjaa ja kehittää itseään
Ihmisvirtojen liikkeet paljastuvat anonymisoidusta väkijoukkodatasta ja pian Suomessa on puitteet yli miljardin laitteen kytkemiselle verkkoon. Tulevaisuuden teknologia on jo täällä.
Mobiiliverkkodata vie liikennesuunnittelun uudelle aikakaudelle
Vuoden 2018 alussa alkaneessa Strafican ja Telian pilottiprojektissa tutkitaan, pystytäänkö julkista liikennettä kehittämään matkapuhelimien tuottaman tiedon avulla. Ulkomailla vastaavista kokeiluista on saatu lupaavia tuloksia.
Euroopan Piilaaksoa kehitetään operaattoridatan avulla
Tampere käyttää Crowd Insightsia apuvälineenä kasvaessaan älykaupungiksi. Palvelun avulla nähdään, mitkä asiat saavat ihmiset viihtymään keskustassa, ja aluetta voidaan kehittää elävämmäksi.
Parempaa kaupunkisuunnittelua mobiilidatalla
Kaupunki- ja liikennesuunnittelun päätökset vaikuttavat miljoonien ihmisten elämään. Niistä seuraa suuria investointeja ja kauaskantoisia ratkaisuja. Miten siis varmistamme, että lopputulos onnistuu?
Tee parempia päätöksiä. Mobiilidata mullistaa kaupunki- ja liikennesuunnittelun
14.3. järjestetyssä tapahtumassa perehdyttiin väkijoukkojen liikkumisen analytiikkaan ja sen hyödyntämiseen suunnittelun työkaluna esimerkiksi kaupunki- ja liikennesuunnittelussa.
Nysse tulee - Tampere etsii ihmisvirroista sujuvuutta joukkoliikenteeseen
Tampereesta tehdään Suomen älykkäintä kaupunkia.
Mobiilidatasta vauhtia liikennesuunnitteluun Ruotsissa
Yhä useampi tekee perjantaisin etätöitä. Se oli yksi tärkeä tulos, joka paljastui bussiyhtiö Nobinan ja Ruotsin Telian uraauurtavassa selvityksessä. Tukholmalaisten liikkumisesta saatiin paljon uutta tietoa, kun matkapuhelinverkon mobiilidataa analysoitiin. Sen pohjalta kehitetään nyt julkista liikennettä.
Data muuttaa maailman metropoleja
Singaporessa edistetään kaupunkien turvallisuutta, Hollannissa yritetään lisätä pyöräilyn houkuttelevuutta. Jo kymmenet maailman kaupungit hyödyntävät mobiilidataa keskeisten toimintojensa kehittämisessä.
Mitä voimme oppia älykaupungeista maailman metropoleilta?
Kaupunginosa, jossa on oma mikroilmasto. Leikkipuisto, jonka sijainti on suunniteltu auringon kiertokulun ja varjojen mukaan. Onnellisuusmittari, jolla mitataan muun muassa poliisin ja raastuvan asiakastyytyväisyyttä.
Yksityisyys edellä
Crowd Insights -palvelu seuraa ihmisvirtoja, ei yksittäistä henkilöä.