Kontakta oss

Kundtjänst på svenska
Ring oss om du behöver hjälp vid köp eller vid val av abonnemang och tjänster. Vid nödsituationer (puk-koder, stängning av abonnemang samt meddelande om tv-störningar) betjänar vi 24/7.
020 690 400
(msa/lna) mån–fre 8–18
Anmälan om störning mån–fre 8–20 och lör 9–16.30.
Anmälan om störning mån–fre 8–20 och lör 9–16.30.

Lämna kontaktbegäran
Har du bråttom och hinner inte ringa just nu? Lämna en kontaktbegäran, så kontaktar vi dig.
Är du företagare? Se kontaktinformation till företagskundtjänsten
Kundtjänst på finska
Chatta med en kundrådgivare
Då du loggar in i telia.fi kan du chatta med en kundrådgivare 24/7.
Vid meddelande om störningar hjälper chatten mån–fre kl. 8.00–20.30 och lör–sön kl. 9.00–19.30.
Logga in för att sköta dina ärenden
Då du är inloggad kan du redigera dina tjänster och sköta faktureringsärenden.
Läs kundsupportens anvisningar
Kundsupporten har många anvisningar med nyttig information och goda råd.
Innan du kontaktar kundstödet, kontrollera om det eventuellt finns någon störning inom ditt område.