Sonera ja Tele Finland ovat nyt Telia – mitä se tarkoittaa?

Mistä on kyse ja mikä muuttuu – täältä löydät vastauksia mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin.
Tervetuloa Telialle

Yleistä muutoksesta

Mistä muutoksessa on kyse?

Sonera ja Tele Finland yhdistyivät Teliaksi. Olemme sama tuttu ja luotettava palveluntarjoaja, nyt vain entistä kansainvälisempi ja aidosti läsnä siellä missä sinäkin.

Yhdistyimme, jotta voimme palvella sinua paremmin. Sonerasta nappasimme mukaamme luotettavuuden ja kattavan mobiiliverkon, Tele Finlandilta taas erinomaisen asiakaspalvelun.

Nykyiset palvelusi toimivat normaalisti ja jatkossa nautit uusista eduista niin kotimaassa kuin EU:ssa. Verkkomme nimi on jatkossa Telia FI.

Milloin muutokset tapahtuvat?

Sonera ja Tele Finland muuttuivat 23.3.2017 alkaen Teliaksi.

Miksi muututte juuri nyt?

Digitaalinen kehitys on muovannut ja muovaa edelleen tapoja, joilla me suomalaiset olemme yhteydessä toisiimme ja muuhun maailmaan. Parhaimmillaan muutos on täynnä mahdollisuuksia, mutta vauhdissa pysyminen vaatii jatkuvaa uudistumista, uuden oppimista ja ketteryyttä. Me uskallamme tehdä rohkeita muutoksia omassa toiminnassamme ja palveluissamme, jotta elämäsi olisi mahdollisimman saumatonta. Tavoitteenamme on olla täysin uudenlainen palveluntarjoaja ja tuoda parhaat edut ja palvelut sinulle ensimmäisenä.

Miksi Tele Finland yhdistyy Teliaan?

Tele Finland on ollut aina tiiviisti osa Soneraa.

Loimme Tele Finlandin vuonna 2004 vastaamaan sen ajan kysyntään. Viime vuosina Tele Finlandin asiakkaat ovat toivoneet laajempaa tuotevalikoimaa ja vapaampaa ulkomaankäyttöä. Uudistuksen myötä he saavat saumattomampia yhteyksiä ja etuja niin kotiin kuin ulkomaillekin, enemmän viihdettä sekä turvallisuutta laitteilleen ja palveluilleen. Samalla Tele Finland tuo Teliaan palkittua osaamistaan, muun muassa erinomaisen asiakaspalvelun.

Miksi minun kannattaa olla Telian asiakas?

Yhdessä olemme enemmän.

Haluamme tehdä asiat sinulle helpoiksi ja siksi olemme uudistaneet toimintaamme monella tavalla. Telia on reissaajan paras kumppani, sillä liittymää voi käyttää kaikissa EU- ja ETA-maissa normaalilla kuukausihinnalla. Tällaista etua et muualta saa. Lisäksi tarjoamme edullisia reissupaketteja Amerikkaan ja Aasiaan, joilla voit varmistaa edullisen netin käytön myös kaukomatkoilla.

Sinä valitset, mitä ominaisuuksia ja lisäpalveluja liittymääsi haluat. Liittymäsi valitset valmiista suosituspaketeista tai rakennat itse haluamasi. Valinta on sinun. Ei määräaikaisia sopimuksia, liian isoja tai pieniä paketteja, eikä ikäviä laskuyllätyksiä.

Ja kun tarvitset neuvoa tai haluat päivittää palveluitasi, saat meihin yhteyden helposti. Chatissa vastaamme 24/7, somessa kuutena päivänä viikossa ja voit pitäytyä kaupassa tai soittaa asiakaspalveluumme. Jatkossa myös Minun Telia -sovellus kulkee mukanasi missä ikinä liikutkin.

En halua olla Telian asiakas, mitäs nyt?

Tosi tylsää, että koet niin. Toivoisimme, että kävisit vielä tutustumassa tuotevalikoimaamme ja siihen, mitä etuja Telian asiakkaana saat. Juttelemme myös mielellämme kanssasi, miksi sinun kannattaisi jatkaa asiakkaanamme.

Muutoksemme ei kuitenkaan ole syy määräaikaisen sopimuksen purkuun, vaan kaikki sopimukset jatkuvat normaalisti.

Oletteko nyt entistä ruotsalaisempia?

Jatkamme siis yhtä suomalaisena kuin tähänkin asti: yhtiö on suomalainen ja sitä verotetaan Suomessa. Investoimme Suomeen noin 200 miljoonaa euroa vuosittain ja työllistämme suoraan yli 3 000 ihmistä Suomessa, kumppaneittemme kautta toiset 3000 lisää.

Lisäksi me suomalaiset olemme yhä kansainvälisempiä. Ja niin on myös uusi Telia. Olemme osa Telia Companya, joka toimii 17 maassa Norjasta Turkkiin. Maailmanlaajuisten yhteyksien ansiosta voimme tarjota sinulle parhaat palvelut missä ikinä liikutkin. Kansainvälinen Telia mahdollistaa uusia etuja ja kumppanuuksia, joista me kaikki innostumme.

Kuulumme ruotsalaiseen Telia Companyyn, mutta Suomen liiketoimintaa hoitaa suomalainen osakeyhtiö, jonka nimi muuttuu tässä yhteydessä TeliaSonera Finland Oyj:stä Telia Finland Oyj:ksi. Yrityksemme y-tunnus säilyy samana.

LISÄÄ VASTAUKSIA ASIAKKAILLE

Mitä muutos käytännössä tarkoittaa Soneran asiakkaille?

Kaikki nykyiset palvelut toimivat normaalisti. Osa tuotteiden ja palveluiden nimistä muuttuu, laskusi tulee jatkossa Telialta ja mobiiliverkon nimi vaihtuu muotoon Telia FI. Uusi verkon nimi päivittyy esim. kännykkäsi yläreunaan, kun käynnistät puhelimesi seuraavan kerran uudelleen. Tämä muutos ei vaikuta puhelimesi toimintaan, vaan kaikki jatkuu kuten ennenkin.

Uudistimme myös valikoimaamme, jotta sinä löydät omiin tarpeisiisi vielä paremmin sopivat palvelut, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Avasimme sinulle Euroopan. Päivittämällä uuteen Telia-liittymään uskallat käyttää laitteitasi huoletta myös reissussa. Käyttö kaikissa EU- ja ETA-maissa sisältyy uusien Telia-liittymien kuukausihintaan. Päivitä liittymäsi

Panostimme lisäksi entistä parempaan asiakaspalveluun, jotta olemme siellä missä sinäkin:

  • Sonera Kaupat ja Tele Finlandin myyntipisteet ovat nyt kaikki Telia Kauppoja, joten löydät meidät entistä lähempää.
  • Chattaa vaikka yötä päivää. Siis oikeasti 24/7! Kirjaudu sisään ja aloita chattailu
  • Laita viestiä Facebookissa ja Twitterissä Asiakaspalvelijamme ovat linjoilla kuutena päivänä viikossa.
  • Minun Telia -sovelluksella otat yhteyttä milloin ja mistä tahansa. Olemme aina mukanasi, siellä missä puhelimesi.
  • Puhelimitse tavoitat meidät numerosta 020 690 400 (mpm/pvm) ark. 8–18 ja la 9–16.30.
  • Myös Gigantit tai Veikon Koneet palvelevat ympäri Suomen. Prepaid-liittymät löytyvät tuttuun tapaan R-kioskilta.

Uusimme joitain tuotteitamme ja palveluitamme kuluvan vuoden aikana, mutta näistä muutoksista ilmoitamme asiakkaille aina henkilökohtaisesti. Tämä koskee etenkin vanhimpia liittymiämme.

Mitä muutos käytännössä tarkoittaa Tele Finlandin asiakkaille?

Kaikki nykyiset palvelut toimivat normaalisti. Osa tuotteiden ja palveluiden nimistä muuttuu, laskusi tulee jatkossa Telialta ja mobiiliverkon nimi vaihtui muotoon Telia FI. Uusi verkon nimi vaihtuu esim. kännykkäsi yläreunaan, kun käynnistät puhelimesi seuraavan kerran uudelleen. Tämä muutos ei vaikuta puhelimesi toimintaan, vaan kaikki jatkuu kuten ennenkin. Tele Finland on toiminut Soneran kattavassa mobiiliverkossa koko ajan.

Asiakaspalvelu

  • Asiakaspalvelu vastaa jatkossa numerosta 020 690 400 (pvm/mpm). Vastaamme puheluusi edelleen 3 minuutissa tai soitamme sinulle takaisin. Asiakaspalveluun soittaminen ei jatkossa enää sisälly puhepaketteihin, vaan maksaa jatkossa.
  • Chattimme on auki 24/7, siis yötä päivää. Ota yhteyttä, milloin haluat.

Myyntipisteiden osalta

  • Palvelupisteiden määrä lisääntyy ja voit tulla juttelemaan missä ikinä liikutkin: muutimme nimittäin Tele Finlandin ja Soneran myyntipisteet Telia Kaupoiksi.
  • Myös Gigantit tai Veikon Koneet palvelevat ympäri Suomen. Prepaid-liittymät löytyvät tuttuun tapaan R-kioskilta.

Liittymien muutostilanteet

  • Oma liittymä -itsepalvelusivustoa ei sellaisenaan enää ole, vaan liittymiäsi koskevat asiat voit hoitaa jatkossa kirjautumalla osoitteeseen telia.fi.
  • Kirjautumiseen käy samat tunnukset kuin Oma liittymään. Uutuutena voit kirjautua myös pankkitunnuksillasi ja mobiilivarmenteella
  • Voit päivittää nykyiseen liittymääsi joitakin palveluja, esim. estoja. Mutta jos haluat muokata liittymäsi ominaisuuksia ja ottaa käyttöön uudet roaming-edut, voit itse päivittää uuden Telia-liittymän.
  • Kun olet kirjautunut, chat-asiakaspalvelijamme ovat apunasi 24/7
Miten tuotenimet muuttuvat?

Yleisesti tuotenimien etuliite Sonera muuttuu Teliaksi. Esimerkiksi Sonera Sopiva -liittymät ovat jatkossa Telia Sopiva -liittymiä. Tele Finlandin liittymät jatkavat samoilla nimillä kuin ennenkin.

Lisäksi muutaman tuotteen ja palvelun nimet muuttuvat enemmän. Tässä niistä esimerkkejä:

 

Vanha nimi

Uusi nimi

Kodin netti

Yhteys kotiin

Sonera Viihde

Telia TV

Sonera kaapelikortti

Telia TV kaapelikortti

Kipuraja (Tele Finland)

Saldovahti

Helpson

Telia Helppi

Pitääkö minun tehdä jotakin?

Ei pidä. Nykyiset palvelusi toimivat kuten ennen ja niiden hinnat säilyvät ennallaan.

Jos kuitenkin haluat hienot uudet edut käyttöösi, niin päivitä itsellesi uusi Telian liittymä. Liittymän päivitys onnistuu helpoiten kirjautumalla osoitteessa telia.fi. Pääset kirjautumaan vanhoilla Omat Sivut -tai Oma liittymä -tunnuksillasi, pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Päivitä liittymäsi

Muuttuuko laskuni?

Laskusi tulee jatkossa Telialta ja tilinumeroita on vain yksi: FI33 8000 1601 0166 95, pankkiyhteytenä Danske Bank, DABAFIHH. Löydät uuden tilinumeron myös laskultasi. Jos sinulla on liittymiä sekä Soneralta että Tele Finlandilta, saat jatkossa halutessasi kaikkien liittymiesi tiedot yhdellä laskulla. Voit pyytää yhdistelmälaskun asiakaspalvelustamme p. 020 690 400 (mpm/pvm).

Nousevatko hinnat?

Muutoksen yhteydessä uudistimme liittymävalikoimaamme ja palveluitamme, jolloin hinnasto on myös päivitetty. Muutokset ovat maltillisia, mutta osa hinnoista laskee, osa nousee ja osa säilyy ennallaan.

Asiakkaanamme saat tietää kaikista tuotteisiin ja palveluihin liittyvistä muutoksista henkilökohtaisesti.

Maksaako muutos minulle jotakin?

Ei maksa. Liittymän päivittäminen on tällä hetkellä maksutonta.

Tuleeko palveluihin muutoksia myöhemmin?

Uudistamme joitain palveluitamme kuluvan vuoden aikana, mutta näistä muutoksista ilmoitamme asiakkaille aina henkilökohtaisesti. Tämä koskee etenkin vanhimpia liittymiämme.

Katsomme muutamien kuukausien päästä kokonaistilannetta uudelleen ja päätämme, millä aikataululla teemme kehitystä. Ennen pitkää tulemme yhdistämään kaikki liittymät osaksi uutta Teliaa. Pyrimme siihen, että kaikkien asiakkaiden palvelut paranevat entisestään muutoksen yhteydessä. 

Mistä saan tiedon, mitä kaikkia palveluita minulla on käytössäni?

Näet omat tietosi helpoiten kirjautumalla sisään osoitteessa telia.fi. Pääset kirjautumaan vanhoilla Omat Sivut -tai Oma liittymä -tunnuksillasi, pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Kirjaudu sisään

Olen antanut markkinointiluvan Tele Finlandille tai Soneralle (TeliaSonera Finland Oyj:lle). Mistä viestit tulevat jatkossa?

Uuden Telian viestintätiimi tekee parhaansa, jotta saat juuri sinua kiinnostavia viestejä. Viestit tulevat jatkossa Telialta.

Mistä saan lisätietoja?

Tämän nettisivun lisäksi saat lisätietoja myös chatista, somesta, puhelimitse ja myyntipisteiltämme. Katso yhteystiedot