Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Takaisin

Sähköpostilaatikoiden hallinta

Tältä sivulta löydät ohjeet sähköpostilaatikon tilaukseen, poistamiseen ja muuhun hallintaan.

Voit hallinnoida liittymääsi kuuluvia käyttäjätunnuksia ja sähköpostilaatikkoja kirjautumalla Teliaan.

Hallinnoi sähköpostia

Sähköpostilaatikoiden koko ja määrä

Laajakaistaliittymääsi kuuluu pääpostilaatikon lisäksi neljä lisäpostilaatikkoa. Jokaisen sähköpostilaatikkon koko on 500 Mt. Voit halutessasi tilata laatikkoon 500 Mt lisätilaa, kasvattaen laatikon 1000 Mt:n eli 1 Gt:n kokoiseksi.

Huom! Mikäli olet tilannut liittymäsi ennen 28.5.2008 etkä ole tehnyt muutoksia liittymääsi, niin sähköpostilaatikoidesi koko on joko 10 Mt tai 50 Mt, etkä voi käyttää IMAP -protokollaa. Voit muuttaa laatikon koon 500 Mt:ksi ilmaiseksi kirjautumalla Teliaan.

  • Liittymätyypin muutos
  • Nopeuden muutos
  • Liittymän siirto
  • Sopimuksen siirto toiselle omistajalle

Postilaatikon koon tarkistus

  1. Kirjaudu Teliaan postilaatikon käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
  2. Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Muokkaa.
  3. Näet nyt postilaatikon koon ja lisäksi voit päivittää laatikon kooksi 500 Mt, jos koko on 10 tai 50 Mt.

Lisäsähköpostilaatikon tilaus

  1. Kirjaudu sisään rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla.
  2. Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Luo uusi ja seuraa ohjeita.

Lisäpostilaatikon käyttäjätunnus ja salasana toimitetaan pääpostilaatikkoon, jonka jälkeen voit käyttää lisäpostilaatikkoa normaalisti.

Jos käytät jotain sähköpostiohjelmaa, löydät tilin luomiseen tarvittavat asetukset artikkelista Sähköpostiasetukset.

Lisäsähköpostilaatikon poistaminen

  • Kirjaudu sisään rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla. Voit kirjautua myös pääpostilaatikon käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jotka olet saanut Telialta.
  • Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Poista sen lisäpostilaatikon vierestä, jonka haluat poistaa. Postilaatikko poistuu vuorokauden kuluessa. Poistosta tulee vahvistus pääpostilaatikkoon.
    • Huom! Palvelimella olevat viestit tuhoutuvat!

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen

  • Kirjaudu sisään sen postilaatikon käyttäjätunnuksella ja salasanalla, jonka sähköpostiosoitteen haluat vaihtaa.
  • Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Muokkaa sen sähköpostilaatikon perästä, jonka osoitteen haluat vaihtaa. Tallenna muutokset painamalla Vahvista

Huom! Jos käytät sähköpostin lukemiseen sähköpostiohjelmaa, vaihda uusi sähköpostiosoite myös sähköpostiohjelman asetuksiin. Katso tarkemmat ohjeet artikkelista Sähköpostin käyttöönotto.

Lisätilan tilaaminen sähköpostiin

  1. Kirjaudu sisään rekisteröimälläsi Telia-tunnuksella ja salasanalla.
  2. Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Muokkaa sen sähköpostilaatikon perästä, johon haluat tilata lisätilaa.
  3. Tallenna muutokset painamalla Vahvista.

Sähköpostin edelleenlähetys

Voit asettaa sähköpostin edelleenlähetyksen joko sähköpostiosoitteeseen tai matkapuhelimeen. Sinun on myös mahdollista saada ilmoitusviesti uudesta pääpostilaatikkoosi tulleesta sähköpostiviestistä matkapuhelimeesi.

Edelleenlähetys sähköpostiin
  1. Kirjaudu sisään sen postilaatikon käyttäjätunnuksella ja salasanalla, johon haluat edelleenlähetyksen käyttöön.
  2. Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Muokkaa sen sähköpostilaatikon perästä, johon haluat edelleenlähetyksen.
  3. Voit myös kytkeä päälle asetuksen ettei viestejä säilytetä sähköpostipalvelimella, kun se edelleenlähetetään toiseen sähköpostiin.
Edelleenlähetys matkapuhelimeen
  1. Kirjaudu sisään rekisteröimälläsi Telia-tnnuksella ja salasanalla.
  2. Valitse Laajakaistaliittymä >> Sähköposti ja Kotisivut >> Muokkaa sen sähköpostilaatikon perästä, johon haluat edelleenlähetyksen.
  3. Voit myös kytkeä asetuksen ilmoitusviestistä, jolloin saat ilmoituksen uudesta pääpostilaatikkoon tulleesta sähköpostiviestistä matkapuhelimeesi.

Salasanan vaihtaminen

Salasanaa on hyvä muuttaa heti, kun olet saanut uudet tunnukset. Salasanan muuttaminen heti alussa ja määrätyin väliajoin lisää tietoturvallisuuttasi. Salasanan voit muuttaa kirjautumalla Teliaan.

Kirjaudu sisään sillä käyttäjätunnuksella, jonka salasanan haluat vaihtaa.

Liittymäkohtainen tunnus:

Valitse Liittymä >> Vaihda salasana ja seuraa ohjeita. Salasanan muutos koskee kaikkia palveluita, joihin tarvitaan kyseistä käyttäjätunnusta ja salasanaa (esimerkiksi sähköposti)

Telia-tunnus:

Valitse Asiakkuuteni >> Muokkaa kirjautumistietoja.

Huom! Telia-tunnuksella ei voi muuttaa sähköpostilaatikon salasanaa, vaan se muutetaan kirjautumalla liittymäkohtaisella tunnuksella (matmei-1).

Huom! Tallenna matkapuhelinnumerosi kirjautumalla Teliaan. Valitse Liittymä >> Salasana matkapuhelimeesi.

Tallenna numerosi

Sen jälkeen voit tilata matkapuhelimeesi uuden salasanan. Telia-tunnuksen unohtunut salasana vaihdetaan verkkopankkitunnuksilla.

Jos käytät sähköpostin lukemiseen sähköpostiohjelmaa, vaihda uusi salasana myös sähköpostisi asetuksiin.