Sähköpostin käyttö Telian liittymillä

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Jotta sähköposti liikkuu laitteiden välillä, on laitteissa oltava oikeat sähköpostiasetukset. Useimmiten sähköpostiasetukset ovat valmiiksi oikein, mutta joskus niitä on tarpeen muuttaa. Tältä ohjeelta löydät tietoa sähköpostin asetuksista silloin, kun käytössäsi on meiltä hankittu liittymä.

Lähtevän postin palvelin on käytössä esimerkiksi sähköpostiohjelmissa, riistakameroissa, Telia Yhteyspiste -palvelussa ja mökkivahtipalveluissa. Jos palvelinasetukset eivät ole kohdallaan, sähköposti ei kulje. Tällöin esimerkiksi metsässä oleva riistakamera ei voi enää lähettää kuvaamaansa materiaalia sinulle.

Apua laitteiden palvelinasetusten muuttamiseen tarjoaa Telia Helppi -tukipalvelu.

Sähköpostiasetusten tarkistus

Kun käytössäsi on liittymä meiltä, sekä jokin sähköpostipalvelu (esim. Gmail, Outlook) ja Telian liittymä, sähköpostiasetusten on oltava näin:

  • Nimi: Oma nimesi. Tämä on nimi jonka sähköpostiesi vastaanottajat näkevät.
  • Sähköpostiosoite: Sähköpostiosoitteesi
  • Salasana: Sähköpostitilin salasana
  • Lähtevän postin palvelin: smtp.tele.fi
  • Portti: 25 / 465 (SSL)
  • Saapuvan postin palvelin: Käytä ohjelmasi suosittelemaa asetusta tai tarkista se sähköpostisi palveluntarjoajalta (esim. Gmail: smtp.gmail.com).

Smtp.tele.fi-palvelinta käytettäessä lähtevän postin palvelimen hallinnoinnista vastaa Telia Finland.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä

Etkö löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.