Jotta sähköposti liikkuu laitteiden välillä, on laitteissa oltava oikeat sähköpostiasetukset. Useimmiten sähköpostiasetukset ovat valmiiksi oikein, mutta joskus niitä on tarpeen muuttaa. Tältä ohjeelta löydät tietoa sähköpostin asetuksista silloin, kun käytössäsi on meiltä hankittu liittymä.
Lähtevän postin palvelin on käytössä esimerkiksi sähköpostiohjelmissa, riistakameroissa, Telia Yhteyspiste -palvelussa ja mökkivahtipalveluissa. Jos palvelinasetukset eivät ole kohdallaan, sähköposti ei kulje. Tällöin esimerkiksi metsässä oleva riistakamera ei voi enää lähettää kuvaamaansa materiaalia sinulle.
Apua laitteiden palvelinasetusten muuttamiseen tarjoaa Telia Helppi -tukipalvelu.
Sähköpostiasetusten tarkistus
Kun käytössäsi on liittymä meiltä, sekä jokin sähköpostipalvelu (esim. Gmail, Outlook) ja Telian liittymä, sähköpostiasetusten on oltava näin:
- Nimi: Oma nimesi. Tämä on nimi jonka sähköpostiesi vastaanottajat näkevät.
- Sähköpostiosoite: Sähköpostiosoitteesi
- Salasana: Sähköpostitilin salasana
- Lähtevän postin palvelin: smtp.tele.fi
- Portti: 25 / 465 (SSL)
- Saapuvan postin palvelin: Käytä ohjelmasi suosittelemaa asetusta tai tarkista se sähköpostisi palveluntarjoajalta (esim. Gmail: smtp.gmail.com).
Smtp.tele.fi-palvelinta käytettäessä lähtevän postin palvelimen hallinnoinnista vastaa Telia Finland.