Suodatamme sähköpostiliikennettä Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin suosituksen 312/2020 S sekä määräyksen 67 A/2015 M mukaisesti.
Telia Sähköpostin suodatusperiaatteet
Käytämme sähköpostin suodatuksessa RBL-listoja eli ns. sähköpostin mustia listoja.
Sähköpostin musta lista on reaaliaikainen tietokanta sähköposteista ja IP-osoitteista, jotka roskapostin torjuntaorganisaatiot ovat tunnistaneet roskapostittajiksi huonojen lähetyskäytäntöjen vuoksi. Tällaisten luetteloiden ansiosta sähköpostin ylläpitäjät voivat estää sähköpostit, jotka lähetetään jo mustalle listalle merkityistä osoitteista.
Periaatteessa aina kun lähetät sähköpostia, sähköpostipalvelimemme poimii käyttämäsi sähköpostiosoitteen ja IP-osoitteen ja tarkistaa ne käytettävissä olevien mustien listojen perusteella. Jos sähköposti- tai IP-osoitteesi löytyy joltakin mustalta listalta, sähköpostisi hylätään.
Roskapostisuodatin tunnistaa suurimman osan roskaposteista ja estää niiden toimittamisen sähköpostilaatikoosi.
Sallittujen lähettäjien listalla olevilta lähettäjiltä tuleviin viesteihin palvelu lisää roskapostiksi tunnistettuihin viesteihin Suspected Spam -etuliitteen viestin otsikkoon. Ylläpidämme sallittujen lähettäjien listaa yhteistyössä Traficomin (SMTP whitelist) ja kolmansien osapuolien kanssa.
Voit luoda sähköpostilaatikkoosi sääntöjä, jotka siirtävät roskapostiksi tunnistetut viestit suoraan roskakori- tai roskaposti kansioon.
Virusturva tarkistaa saapuvan sähköpostin ja niiden liitetiedostot jo postipalvelimella, jotta virukset eivät pääse postilaatikkoosi.
Sähköpostin virusturva tarkistaa kaikki saapuvat viestit. Virusten saastuttamat viestit poistetaan automaattisesti ennen kuin ne saapuvat sähköpostiisi. Poistetuista sähköposteista ei lähetetä viestiä lähettäjälle eikä vastaanottajalle.
Huom! Sähköpostin virusturva ei korvaa erillistä virustorjuntaohjelmistoa, eikä sillä voi etsiä ja poistaa viruksia tietokoneesi kovalevyltä tai internetistä lataamistasi tiedostoista. Tähän tarkoitukseen soveltuu esimerkiksi Telia Turvapaketti.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön
Telia Helppi
Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä