Kirjaudu Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1) ja salasanallasi. Tällöin kaikki sähköpostilaatikon toiminnot (kuten suodattimien luonti) ovat käytössäsi.
Voit kirjautua sisään myös sähköpostiosoitteellasi (esimerkki.sahkoposti@pp.inet.fi).
Unohtunut salasana
Jos olet unohtanut sähköpostisi salasanan, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme salasanan nollaamiseksi. Se onnistuu kätevästi esimerkiksi kirjautumalla Minun Teliaan ja avaamalla chatin sivun oikeasta laidasta.
Kirjoita Telia Internet -tunnuksesi (esim. testee-1) Puhelinnumero-nimiseen kenttään ja Telia Internet -tunnuksen salasana Salasana-kenttään ja klikkaa Kirjaudu-nappia.
Paina laajakaistatilauksen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
Voit poistaa viestin myös vetämällä sen roskakoriin. Tyhjennä roskakori viemällä osoitin kansion Roskakori-kansion päälle ja klikkaamalla sitten oikealle ilmestyvää roskakorikuvaketta.
Viestin kirjoittaminen
Klikkaa valikosta Uusi viesti -kuvaketta päästäksesi kirjoitustilaan.
Syötä automaattisen vastauksen voimassaolon päivämäärät. Jos jätät päättymispäivän merkitsemättä, automaattivastaus on voimassa kunnes otat sen pois käytöstä.
Kirjoita automaattinen vastausviestisi.
Tallenana muutokset valitsemalla valikosta Tallenna.
Suodattimien lisäys, muokkaus ja poisto
Suodattimia luomalla voit määrätä tietyt saapuvat sähköpostit automaattisesti poistettavaksi, hylättäväksi tai roskapostikansioon meneväksi.
Lisätäksesi, muokataksesi tai poistaaksesi suodattimia, sinun täytyy olla kirjautuneena palveluun Telia Internet -tunnuksella. Sähköpostiosoitteella kirjautuessa suodattimien muokkaaminen ei ole mahdollista.
Anna uudelle suodattimelle nimi ja halutessasi myös kuvaus.
Lisää suodattimelle yksi tai useampi ehto Tulevasta sanomasta on sama kuin -kohdassa. Voit lisätä ehtoja rivin perässä olevasta plus-painikkeesta. Suosittelemme maksimissaan 20 ehtoa /suodatin, jotta niiden hallinnointi on mahdollista.
• Jos haluat, että vain yhden asetetuista ehdoista on täytyttävä, valitse Yksi ehdoista. Jos haluat että useamman ehdon on täytyttävä, valitse Kaikki ehdot.
• Vältä tekemästä ehdoista liian laajoja. Esim. jos valitset ehtoon Lähettäjä, joka sisältää avainsanan ”info”, suodatin toimii aina kun lähettäjän osoite sisältää kyseisen merkkijonon. Merkkijono voi ilmaantua vaikka keskellä sanaa. Emme suosittele ehdoksi pelkästään esim. 'info' tai 'asiakaspalvelu', jne. sillä silloin tärkeitäkin viestejä saattaa suodattua pois.
Määritä Toiminto, eli se mitä suodattimen ehdot täyttävälle viestille tapahtuu.
Poista – Viesti poistetaan. Roskaposti – Viesti siirretään roskapostikansioon. Hylkää – Viesti ei saavu postilaatikkoosi ja lähettäjä saa ilmoituksen viestin hylkäämisestä.
Tallenna suodatin klikkaamalla Tallenna.
Suodattimen muokkaaminen
Valitse muokattava suodatin klikkaamalla sen nimeä.
Klikkaa Muokkaa.
Tee halutut muutokset.
Ota muutokset käyttöön klikkaamalla Tallenna.
Suodattimen käytöstä poistaminen tai käyttöön ottaminen
Valitse muokattava suodatin klikkaamalla sen nimeä.
Klikkaa Muokkaa.
Suodattimen nimen oikealla puolella on Käytössä -ruutuvalinta, josta voit ottaa suodattimen käyttöön tai pois käytöstä.
Ruksi on ruudussa, kun suodatin on käytössä.
Kun ruksia ei ole, suodatin on pois käytöstä.
Ota muutokset käyttöön klikkaamalla Tallenna.
Tai vaihtoehtoisesti
Valitse suodatin, joka halutaan poistaa tai ottaa käyttöön.
Paina Poista käytöstä tai Ota käyttöön.
Suodattimen poistaminen
Valitse poistettava suodatin klikkaamalla sen nimeä.
Klikkaa Poista.
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.