Sähköpostin käyttö puhelimella (Android/iOS)

Ottaessasi sähköpostin käyttöön matkapuhelimeesi, pääset tarkistamaan viimeisimmät viestisi missä ja milloin vain.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Tarvitset sähköpostisi käyttäjätunnuksen (esim. maija.meikalainen@pp.inet.fi eli maimei-9) ja salasanan seuraavaksi kerrottujen asetusten lisäksi. 

Voit määritellä sähköpostiasetukset puhelimen tai sähköpostisovelluksen asetuksista. Sähköpostin käyttöä varten puhelimessasi on oltava myös nettiyhteys. 

Sähköpostisovelluksella voit lukea myös muita kuin esim. Telian tarjoamia @pp.inet.fi -loppuisia sähköposteja. Tarkista sähköpostipalvelin- ja tunnusasetukset tällöin palveluntarjoajaltasi. 

Huom! Et voi kirjautua sähköpostitilillesi Telia-tunnuksellasi tai käyttää sitä sen määrittelyyn.

Saapuvan postin palvelin: mail.inet.fi

  • Portti: 143 (IMAP4)
  • Vaihtoehtoinen portti: 993 (IMAP4 SSL-salaus)

Lähtevän postin palvelin: mail.inet.fi

  • Portti: 25
  • Vaihtoehtoinen portti: 465 (SSL-salaus)
Sähköposti Android-puhelimeen

Huom! Eri puhelinmalleissa ja eri Android-versioissa näkymissä saattaa olla eroja. Mallina on näissä esimerkeissä käytetty Samsung Galaxy S8 -puhelinta. Android-versio Pie (Android 9) 

Valitse Asetukset >Sovellukset > Sähköposti > Määritä sähköposti

Kirjoita seuraavaksi sähköpostiosoite, salasana ja valitse Manuaalinen

Valitse IMAP-tili

Saat käyttäjätunnuksen selville kirjautumalla Telia.fi Omille Sivuille klikkaamalla laajakaista -kuvaketta (tai MAIL50-kuvaketta) ja näet käyttäjätunnuksesi "Nykyinen Liittymäsi" -tiedoissa. 

Unohditko salasanasi?

Kirjoita sähköpostisi, käyttäjätunnuksesi/käyttäjänimesi (esim. maimei-9) sekä salasana. Kirjoita IMAP-palvelimeksi mail.inet.fi ja valitse suojaustyypiksi SSL/TLS sekä määrittele portiksi 993

Kirjoita SMTP-palvelimeksi mail.inet.fi SSL/TLS ja valitse suojaustyypiksi SSL/TLS sekä määrittele portiksi 465. 

Tarkista, että olet valinnut valinnan "Todennettava ennen sähköpostin lähettämistä" päälle. Ilman tätä valintaa kaikki lähettämäsi sähköpostit eivät välttämättä mene perille.

Tämän jälkeen sähköposti matkapuhelimessasi on valmis!

Vinkki: Voit muuttaa sähköpostisovelluksen asetuksista omaa nimeä maija.meikalainen -> Maija Meikäläinen.

Sähköposti iOS-laitteeseen

Liittäessäsi muun kuin Telian sähköpostitilin (pp.inet.fi) Apple-laitteelle, klikkaa Asetukset > Salasanat ja tilit >Lisää tili > ja valitse oma sähköpostipalveluntarjoaja. Sen jälkeen seuraa ohjeita, mitä laite opastaa. 

Telian sähköpostia liittäessäsi Apple-laitteelle, valitse Asetukset > Salasanat ja tilit > Lisää tili > Muu

Valitse Lisää sähköpostitili

Kirjoita oma nimesi, jonka haluat näkyvän vastaanottajalle sekä sähköpostiosoite ja salasana. Kirjoita kuvaus kenttään esim. Telia sähköposti

Täytä kohdat:

Kirjoita saapuvan ja lähtevän postin palvelimeksi mail.inet.fi sekä tunnus kenttiin saamasi Telia Internet -tunnus (esim. maimei-9) ja salasana. Valitse seuraava 

Tämän jälkeen sähköposti matkapuhelimessasi on valmis!

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Sähköposti – käyttöönotto ja asetukset

Telia Sähköposti – Sähköpostilaatikoiden hallinta

Sähköpostin käyttö selaimessa

Sähköpostin käyttö sähköpostiohjelmassa

Telia Sähköpostin suodatusperiaatteet

Ota yhteyttä

Helppi ja Käyttötuki auttavat

Kuluttaja-asiakkaat

Telia Helppi autaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Lue lisää Helpistä


Yritysasiakkaat

Telia Käyttötuki auttaa asennus-, käyttö- ja ongelmatilanteisiin puhelimitse tai yrityksenne tiloissa.  

 

Lue lisää käyttötuesta

Soita meille

Kuluttaja-asiakkaat
 020 690 400
Ma–pe 8–18 (mpm/pvm). Häiriöilmoitukset ma–pe 8–20 ja la 9–16.30. Hätätilanteet (puk-koodit, liittymän sulkeminen ja TV-häiriöiden ilmoitukset) 24/7.

 

PK-yritykset
 020 355 800
Ma–pe 8–17 (8,35 snt/puh + 16,69 snt/min).
 

Suuryritykset
 020 693 693
Ma–pe 8–17 (mpm/pvm). Vika- ja häiriöilmoitukset 24/7.

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.