Telia Sähköposti – Sähköpostilaatikoiden hallinta

Tältä sivulta löydät ohjeet sähköpostitunnusten hallintaan, kuten salasanan tai sähköpostiosoitteen vaihtamiseen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Siirry yritysasiakkaiden ohjeisiin.

Voit hallinnoida liittymääsi kuuluvia käyttäjätunnuksia ja sähköpostilaatikkoja kirjautumalla sisään Minun Teliaan Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1). Jos kirjaudut muilla tavoilla, kaikki muokkausominaisuudet eivät ole käytettävissäsi.

KIRJAUDU SISÄÄN

Sähköpostin salasanan vaihto

Kirjaudu sisään Minun Teliaan Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1). Salasanan vaihtaminen ei onnistu muilla tunnistustavoilla.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse laajakaistasi ja katso kohtaa Hallinnoi liittymääsi.
  2. Valitse Vaihda salasana.
  3. Liitä samalla matkapuhelinnumerosi sähköpostitiliisi Hallinnoi liittymääsi -valikosta kohdasta Salasana matkapuhelimeesi. Tämä helpottaa jatkossa esimerkiksi salasanan palauttamista.

Jos käytät sähköpostin lukemiseen sähköpostiohjelmaa, vaihda uusi salasana myös sähköpostiohjelman asetuksiin.

Matkapuhelinnumeron liittäminen sähköpostitiliin

Matkapuhelinnumeron liittäminen sähköpostitiliin helpottaa jatkossa esimerkiksi unohtuneen salasanan palauttamista. 

Kirjaudu sisään Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1). Numeron liittäminen ei onnistu muilla tunnistustavoilla.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse laajakaistasi ja katso kohtaa Hallinnoi liittymääsi
  2. Valitse Salasana matkapuhelimeesi
Postilaatikon koon tarkistus ja lisätilan tilaus

Telia Sähköpostilaatikon koko on 500 Mt. Voit halutessasi tilata lisämaksusta laatikkoon 500 Mt lisätilaa, mikä kasvattaa postilaatikon 1000 Mt:n kokoiseksi. 

Kirjaudu sisään Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1). 

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse laajakaistasi
  2. Valitse Sähköposti
  3. Valitse Muokkaa
  4. Päivitä postilaatikon koko haluamaksesi
    Tutustu hinnastoon

Huom! Jos olet tilannut liittymäsi ennen 28.5.2008 etkä ole tehnyt muutoksia liittymääsi tämän jälkeen, sähköpostilaatikoidesi koko on joko 10 Mt tai 50 Mt, etkä voi käyttää IMAP-protokollaa. Voit muuttaa laatikon maksutta 500 Mt:n.

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen

Kirjaudu sisään Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1). Jos kirjaudut muilla tavoilla Minun Teliaan, kaikki hallinnoimisen ominaisuudet eivät ole käytettävissäsi.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse laajakaistasi
  2. Valitse Sähköposti
  3. Valitse Muokkaa sen lisäsähköpostilaatikon vierestä, jonka osoitetta haluat muokata
  4. Vaihda osoite ja tallenna muutokset lopuksi painamalla Vahvista

HUOM! Jos käytät sähköpostin lukemiseen sähköpostiohjelmaa, vaihda uusi sähköpostiosoite myös sähköpostiohjelman asetuksiin.

Lisäsähköpostilaatikon tilaus tai poisto

Kirjaudu sisään Telia-tunnuksella, mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla. Jos kirjaudut laajakaistatunnuksellasi, kaikki hallinnoimisen ominaisuudet eivät ole käytettävissäsi.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse Liittymälaajakaistasi
  2. Valitse Sähköposti
  3. Valitse Luo uusi ja seuraa ohjeita
    • Poistaessasi laatikon valitse Muokkaa sen lisäsähköpostilaatikon vierestä, jonka haluat poistaa. Avautuvassa ikkunassa valitse Poista palvelu.
    • Poisto tapahtuu 24 h kuluessa ja se on lopullinen, eikä sitä voi perua. Vahvistus poistosta tulee pääpostilaatikkoon.

Lisäpostilaatikon käyttäjätunnus ja salasana toimitetaan pääpostilaatikkoon, jonka jälkeen voit käyttää lisäpostilaatikkoa normaalisti.

Jos käytät jotain sähköpostiohjelmaa, katso tilin luomiseen tarvittavat sähköpostiasetukset

Sähköpostien edelleenlähetys

Voit asettaa sähköpostin edelleenlähetyksen joko sähköpostiosoitteeseen tai matkapuhelimeen. Sinun on myös mahdollista saada ilmoitusviesti uudesta pääpostilaatikkoosi tulleesta sähköpostiviestistä matkapuhelimeesi.

Kirjaudu sisään Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1). Jos kirjaudut muilla tavoilla Minun Teliaan, kaikki hallinnoimisen ominaisuudet eivät ole käytettävissäsi.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse laajakaistasi
  2. Valitse Sähköposti
  3. Valitse Muokkaa sen lisäsähköpostilaatikon vierestä, johon haluat kytkeä edelleenlähetyksen

Voit kytkeä päälle asetuksen, ettei viestejä säilytetä sähköpostipalvelimella, kun se edelleenlähetetään toiseen sähköpostiin. Voit myös kytkeä asetuksen ilmoitusviestistä, jolloin saat tekstiviesin uudesta sähköpostista puhelimeesi.

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.