Telia Sähköposti – Sähköpostilaatikoiden hallinta

Tältä sivulta löydät ohjeet sähköpostitunnusten hallintaan, kuten salasanan tai sähköpostiosoitteen vaihtamiseen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Voit hallinnoida liittymääsi kuuluvia käyttäjätunnuksia ja sähköpostilaatikkoja kirjautumalla Minun Teliaan.

Useimpia toimenpiteitä varten sinun tarvitsee valita kirjautumistavaksi liittymän käyttäjänä kirjautuminen. Valinnan tehtyäsi syötä Telia Internet -tunnuksesi (esim. testee-1) Puhelinnumero-nimiseen kenttään. Alta löydät tarkempia tapauskohtaisia ohjeita.

KIRJAUDU SISÄÄN

Sähköpostin salasanan vaihto

Sähköpostin salasanan vaihtoa varten sinun on kirjauduttava Telia Internet -tunnuksilla. Muilla kirjautumistavoilla salasanaa ei pääse vaihtamaan.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse kirjautumissivulla kirjautuminen liittymän käyttäjänä.
  2. Kirjoita Telia Internet -tunnuksesi (esim. testee-1) Puhelinnumero-nimiseen kenttään ja Telia Internet -tunnuksen salasana Salasana-kenttään ja klikkaa Kirjaudu-nappia.
  3. Paina laajakaistatilauksen kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  4. Valitse Vaihda salasana.
  5. Kirjoita uusi salasana ja tallenna muutokset.

Jos käytät sähköpostin lukemiseen sähköpostiohjelmaa, vaihda uusi salasana myös sähköpostiohjelman asetuksiin.

Postilaatikon koon tarkistus ja lisätilan tilaus

Telia Sähköpostilaatikon koko on 500 Mt. Voit tilata lisämaksusta laatikkoon 500 Mt lisätilaa, mikä kasvattaa postilaatikon 1000 Mt:n kokoiseksi.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse kirjautumissivulla kirjautuminen liittymän käyttäjänä.
  2. Kirjoita Telia Internet -tunnuksesi (esim. testee-1) Puhelinnumero-nimiseen kenttään ja Telia Internet -tunnuksen salasana Salasana-kenttään ja klikkaa Kirjaudu-nappia.
  3. Paina laajakaistatilauksesi kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  1. Valitse Sähköposti
  2. Valitse Muokkaa
  3. Päivitä postilaatikon koko haluamaksesi.
    Tutustu hinnastoon

Huom! Jos olet tilannut liittymäsi ennen 28.5.2008 etkä ole tehnyt muutoksia liittymääsi tämän jälkeen, sähköpostilaatikoidesi koko on 10 Mt tai 50 Mt, etkä voi käyttää IMAP-protokollaa. Voit muuttaa laatikon maksutta 500 Mt:n kokoiseksi.

Sähköpostiosoitteen vaihtaminen

Kirjaudu Minun Teliaan Telia Internet -tunnuksella (esim. testee-1). Jos kirjaudut muilla tavoilla, kaikki hallinnointioikeudet eivät ole käytettävissäsi.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse kirjautumissivulla kirjautuminen liittymän käyttäjänä.
  2. Kirjoita Telia Internet -tunnuksesi (esim. testee-1) Puhelinnumero-nimiseen kenttään ja Telia Internet -tunnuksen salasana Salasana-kenttään ja klikkaa Kirjaudu-nappia.
  3. Paina laajakaistatilauksesi kohdalla olevaa Hallinnoi tilausta -nappia.
  4. Valitse Sähköposti
  5. Valitse Muokkaa sen lisäsähköpostilaatikon vierestä, jonka osoitetta haluat muokata
  6. Vaihda osoite ja tallenna muutokset lopuksi painamalla Vahvista.

Huom! Jos käytät sähköpostin lukemiseen sähköpostiohjelmaa, vaihda uusi sähköpostiosoite myös sähköpostiohjelman asetuksiin.

Lisäsähköpostilaatikon tilaus ja poisto

Uusia lisäsähköpostilaatikoita ei ole enää mahdollista luoda. Jos haluat poistaa olemassaolevan lisäsähköpostilaatikon, se onnistuu näin:

Kirjaudu sisään

  1. Valitse kirjautumissivulla kirjautuminen liittymän omistajana. Tarvitset siis kirjautumiseen Telia-tunnuksen, mobiilivarmenteen tai pankkitunnukset. Älä kirjaudu laajakaistatunnuksellasi, sillä silloin hallinnointioikeudet ovat suppeammat.
  2. Kirjautumisen jälkeen paina muokattavan laajakaistatilauksen kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  3. Valitse Sähköposti.
  4. Valitse Muokkaa sen lisäsähköpostilaatikon vierestä, jonka haluat poistaa.
  5. Valitse avautuvassa ikkunassa Poista palvelu. Poisto tapahtuu 24 tunnin kuluessa, eikä sitä voi perua. Saat vahvistuksen poistosta pääpostilaatikkoosi.
Sähköpostien edelleenlähetys

Voit asettaa sähköpostin edelleenlähetyksen joko sähköpostiosoitteeseen tai matkapuhelimeen. Sinun on myös mahdollista saada ilmoitusviesti uudesta pääpostilaatikkoosi tulleesta sähköpostiviestistä matkapuhelimeesi.

KIRJAUDU SISÄÄN

  1. Valitse kirjautumissivulla kirjautuminen liittymän käyttäjänä.
  2. Kirjoita Telia Internet -tunnuksesi (esim. testee-1) Puhelinnumero-nimiseen kenttään ja Telia Internet -tunnuksen salasana Salasana-kenttään ja klikkaa Kirjaudu-nappia. 
  3. Paina muokattavan laajakaistatilauksen kohdalla Hallinnoi tilausta -nappia.
  4. Valitse Sähköposti
  5. Valitse Muokkaa sen lisäsähköpostilaatikon vierestä, johon haluat kytkeä edelleenlähetyksen

Voit kytkeä päälle asetuksen, ettei viestejä säilytetä sähköpostipalvelimella, kun se edelleenlähetetään toiseen sähköpostiin. Voit myös kytkeä asetuksen ilmoitusviestistä, jolloin saat tekstiviesin uudesta sähköpostista puhelimeesi.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Sähköposti – käyttöönotto ja asetukset

Sähköpostin käyttö selaimessa

Sähköpostin käyttö puhelimella (Android/iOS)

Sähköpostin käyttö sähköpostiohjelmassa

Telia Sähköpostin suodatusperiaatteet

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.
 

Telia Helppi

Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat-asiakaspalvelu on avoinna 24/7.