Telia Laitevakuutus

Suojaa laitteesi yllättävien tilanteiden varalta laitevakuutuksella. Löydät ohjeet vahinkoilmoituksen tekoon AIG:lle sekä laitevakuutuksen irtisanomiseen tältä sivulta.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille. Näytä yritysasiakkaiden ohje.

Laitevakuutuksella turvaat puhelimesi tai tablettisi äkillisen ja ulkoisen syyn aiheuttaman rikkoutumisen sattuessa. Saat rikkoutunutta laitetta vastaavan laitteen käyttöösi parhaimmillaan jo seuraavana arkipäivänä.

Telia Laitevakuutuksen voit hankkia vain uuden puhelimen tai tabletin oston yhteydessä. Jälkikäteen Laitevakuutusta ei voida myöntää.

Laitevakuutus on ostettavissa seuraavista kanavista:

Tutustu Laitevakuutuksen vakuutustietoasiakirjaan, tuoteselosteeseen ja vakuutusehtoihin.

Ostaaksesi Laitevakuutuksen sinun ei tarvitse olla ennestään Telian asiakas.

Vahinkoilmoituksen tekeminen AIG:lle

Vahingon sattuessa ja muissa vakuutukseen liittyvissä asioissa ole yhteydessä suoraan vakuutusyhtiö AIG:hen. Jos asiasi koskee laskutusta, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tee sähköinen vahinkoilmoitus AIG:lle mahdollisimman pian vahingon satuttua.

Tee sähköinen vahinkoilmoitus

Vahinkoon liittyen voit olla yhteydessä AIG:hen myös puhelimitse 0800 152 600 (ma-pe klo 9-17, la klo 10-16).

Vakuutuksen myöntäjä

AIG Europe S.A. sivuliike
Kasarminkatu 44, 00130 Helsinki
0800 152 600 (ma-pe klo 9-17, la klo 10-16)
teliavakuutus@aig.com
Y-tunnus 2922692-7

Telia Finland Oyj toimii AIG:n asiamiehenä Telia Laitevakuutuksen myynnissä.

Ota suoraan yhteyttä vakuutusyhtiö AIG:hen, mikäli asiasi koskee vakuutuspalvelun sisältöä, omavastuuta, vahinkoilmoitusta, irtisanomista, korvauspäätöstä jne.

Laitevakuutuksen laskutus

Olethan yhteydessä Telian asiakaspalveluun kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa.

Laitevakuutuksen irtisanominen

Vakuutussopimuslain mukaan vain vakuutuksenottaja voi irtisanoa vakuutuksen ja irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti vakuutuksenantajalle (AIG). Kirjallisen irtisanomisen voit tehdä postitse tai sähköpostilla. Irtisanomiseen tarvitset riittävät tiedot vakuutuksen yksilöimiseksi. 

Riittävät tiedot vakuutuksen yksilöimiseksi
  • Vakuutuksenottajan nimi
  • Vakuutuksenottajan sähköpostiosoite (Jos lähetät irtisanomisen sähköpostilla, sähköpostiosoitteen on oltava sama kuin vakuutuksen tiedoissa tai muuten tunnistettavissa vakuutuksenottajan sähköpostiosoitteeksi.)
  • Vakuutuksenottajan täydelliset yhteystiedot (osoite, postinumero, puhelinnumero)
  • Vakuutusnumero (Minun Teliassa vak***** tai AIG:n vakuutuskirjassa vakuutussopimuksen numero 10312414********)
  • Vakuutetun laitteen IMEI (tai sarjanumero, mikäli laitteella ei ole IMEI:tä)

Löydät Laitevakuutuksesi tiedot (vakuutetun laitteen IMEI, vakuutusnumero) kirjautumalla Minun Teliaan ja valitsemalla laitteen, jonka tietoja haluat katsoa.

Lähetys AIG:lle

Toimita riittävät tiedot vakuutuksen yksilöimiseksi AIG:lle sähköpostilla teliavakuutus@aig.com tai postitse seuraavaan osoitteeseen:

AIG Europe S.A. sivuliike
Tunnus 5003465
00003 VASTAUSLÄHETYS

Postitse lähetetty irtisanomisilmoitus tulee olla vakuutuksenottajan allekirjoittama, eikä postimaksua tarvitse maksaa.

Sähköpostilla irtisanottaessa sähköpostiosoitteen on oltava sama kuin vakuutuksen tiedoissa tai muuten tunnistettavissa vakuutuksenottajan sähköpostiosoitteeksi.

Ota yhteyttä

Minun Telia

Kirjaudu Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen ja maksa laskut helposti, päivitä liittymäsi ja palvelusi, löydä puk-koodi, tee vikailmoitus tai chattaile asiakaspalvelumme kanssa.

Kirjaudu selaimella

Lataa Minun Telia -sovellus
iOS-laitteelle
Android-laitteelle

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on palveluksessasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.30 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, joka on keskustelupaikka asiakkaillemme ja muille digistä kiinnostuneille.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.