Telia-tunnusta on käytetty Minun Teliaan kirjautumiseen. Minun Teliassa hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi. Siellä moni asia hoituu nopeammin ja edullisemmin, kuin myymälässä vierailemalla tai asiakaspalveluun soittamalla.
Telia-tunnus on poistunut Minun Teliaan kirjautumisen käytöstä 28.8.2023. Jatkossa pääset kirjautumaan Minun Teliaan pankkitunnuksilla tai Mobiilivarmenteella.
Lue lisää muutoksesta
Tutustu kaikkiin kirjautumistapoihin
Telia-tunnus on toistaiseksi edelleen osa muutaman tuotteemme käyttöönottoa (Telia Smart Control -sovellus, Telia Turvapaketti sekä Freedome VPN). Palvelun käyttöönoton yhteydessä pääset tarvittaessa luomaan Telia-tunnuksen, jos sinulla ei ole sellaista ennestään. Katso alta ohje tunnuksen luomiseen.
Telia-tunnus on poistunut käytöstä Minun Teliaan kirjautumisen vaihtoehtona, mutta jos olet ottamassa käyttöön Telia Smart Control -sovellusta, Telia Turvapakettia tai Freedome VPN -palvelua ja tarvitset siihen uuden Telia-tunnuksen, onnistuu tunnuksen luominen näin.
Huomioithan, että ainoastaan palvelun henkilöomistaja voi luoda Telia-tunnuksen.
Luo Telia-tunnus
- Tunnistaudu palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai Mobiilivarmenteella.
- Kirjoita haluamasi käyttäjätunnus. Käyttäjätunnuksen tulee alkaa kirjaimella, eikä se saa sisältää erikoismerkkejä. Isoilla ja pienillä kirjaimilla on tunnuksessa merkitystä, siis esim. "Matti" on eri asia kuin "matti".
- Kirjoita haluamasi salasana. Sen on oltava vähintään 10 merkkiä ja siinä on oltava merkkejä vähintään kolmesta eri kategoriasta: numero, erikoismerkki, pieni kirjain tai iso kirjain.
- Valmista tuli! Nyt voit jatkaa uuden palvelusi käyttöönottoa.