Technicolor TG233 ja TG234 langattomien lähettimien käyttöohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Täältä löydät käyttöohjeet Technicolor TG233 ja TG234 langattomille lähettimille.

Käyttöönotto

Saamasi laitteet ovat identtiset, joten voit valita kumman tahansa laitteen lähettimeksi (A) ja vastaanottimeksi (B). Älä aseta laitteita liian lähelle muita sähkölaitteita. Suosittelemme jättämään sen n. 50 cm:n päähän esim. televisiosta ja Telia Smart -palvelureitittimestä.

  1. Liitä verkkokaapeli (1) lähettimeksi A valitsemastasi laitteesta Telia TV -palvelureitittimen LAN-liitäntään.
  2. Kytke lähetinlaite A sähköpistokkeeseen (2) ja paina laitteen takana olevaa On-nappulaa. Vihreä valo alkaa vilkkua kohdassa Access Point. Odota, kunnes vihreä valo palaa tasaisesti. Tähän voi mennä n. 2 minuuttia.
     
  3. Liitä verkkokaapeli (3) vastaanottimeksi B valitsemastasi laitteesta Telia TV digiboksisi verkkoliitäntään.
  4. Kytke vastaanotin B sähköpistokkeeseen (4) ja paina laitteen takana olevaa On-nappulaa. Odota, kunnes vihreä Power-valo palaa tasaisesti ennen kuin jatkat. Tähän voi mennä n. 2 minuuttia.
  5. Paina seuraavaksi lähetinlaitteen A etupuolella olevaa isoa nappulaa kohdassa WPS (5). Oranssi valo alkaa vilkkua.
  6. Paina sitten vastaanotinlaitteen B WPS-nappulaa (6) seuraavien 2 minuutin sisällä. Lähettimen A ja vastaanottimen B WPS vilkkuvat oranssina jopa 5 minuuttia. Kun niiden valo muuttuu vihreäksi ja palaa tasaisesti, on laitteet onnistuneeti kytketty yhteen.

Tehdasasetusten palautus

Jossain tilanteessa WPS-painiketta painamalla yhteys ei välttämättä korjaannu tai jos haluat muuten palauttaa laitteet tehdasasetukset, voi tehdä sen resetoimalla sen alla olevan ohjeen mukaan.

Huom! Tehdasasetusten palautus nollaa kaikki laitteen asetukset ja joudut muodostamaan laitteiden välisen yhteyden uudelleen WPS-painikkeen avulla ylläolevan ohjeen mukaisesti.

  1. Varmista, että molemmat laitteet ovat päällä
  2. Paina laitteen Reset-nappia pohjassa n. 7 sekuntia. Laite käynnistyy tämän jälkeen uudelleen.
  3. Toista toimenpide myös toiselle laitteelle.
  4. Ota laitteet uudestaan käyttöön, eli yhdistä laitteet toisiinsa WPS-toiminnolla. Varmista, että palvelureitittimeen kytketyssä laitteessa palaa Access Point -merkkivalo.
Ongelmatilanteet
Laitteet eivät yhdisty toisiinsa
  • Jos yhteys ei WPS-nappia painamalla yhdisty: varmista, että laitteet ovat tarpeeksi lähellä toisiaan, kuitenkin vähintään n. 50-100 cm päässä toisistaan.
  • TG233-laitteen takana on kytkin, josta voit valita myös manuaalisesti AUTO-asetuksen sijasta kanavan A tai B. Jos kanavaa vaihtaa itse manuaalisesti, tulee molemmissa laitteissa käyttää samaa asetusta.
  • TG234-laitteen takana on kytkinvalinnat eri käyttötarkoitukseen. Suosittelemme kuitenkin käyttämään laitetta AUTO-tilassa.
    • Access Point: Käytetään lähettimenä, joka on kiinni palvelureitittimessä
    • Client: Käytetään digiboksin vastaanottimeen.
    • Repeater: Valitse tämä, jos haluat käyttää laitetta langattomana 5 Ghz toistimena sisäverkossa.
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Telia Smart -modeemi

Telia X2 - Technicolor DGA4330 -modeemin käyttöohje

Technicolor TG799 Xtream -modeemin käyttöohje

Technicolor TG799vac -modeemin käyttöohje

Inteno DG301 -modeemi

Technicolor CGA2121 -kaapelimodeemin käyttöohje

Thomson TG789 -modeemin käyttöohje

Telia X1 - Technicolor DGA0122 -modeemin käyttöohje

Telia Smart Wifi -laajentimien käyttöönotto ja asennus

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.