Netgear AC790S -modeemin käyttöohje

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Netgear AC790S on kompakti, jopa 300 Mbit/s nopeuteen yltävä 4G-modeemi, jolla luot yhteyden jopa 15 laitteelle.

Painikkeet, liitännät ja näyttö
Painikkeet ja liitännät

LCD-näyttö

Netgear AC790S -modeemin kosketusnäyttö näyttää kaiken tarvittavan tiedon yhteyden tilasta. Lisäksi näytön vasemmasta yläkulmasta näet signaalin voimakkuuden ja käytössä olevan verkkotyypin (4G tai 3G). Pääset myös kätevästi muuttamaan asetuksia esimerkiksi langattoman verkon osalta.

Käyttöönotto
  1. Irrota modeemin takakansi nostamalla laitteen kulmaan merkitystä avauskohdasta.
  2. Irrota akku.
  3. Työnnä micro-SIM-kortti paikalleen kullanvärinen kontaktipinta alaspäin.
  4. Varmista, että micro-SIM-kortti on tiukasti paikallaan.
  5. Aseta akku takaisin paikalleen.
  6. Laita kansi takaisin paikalleen.
  7. Kytke virta laitteeseen.
  8. Lataa akku liittämällä micro-USB-kaapeli modeemiin. Liitä kaapelin toinen pää tietokoneen USB-liitäntään tai USB-laturiin.
Langattoman verkon käyttäminen (wifi)
  1. Varmista, että päätelaitteesi (esim. tietokone, tabletti, älypuhelin) tukee wifi-yhteyttä ja että wifi-ominaisuus on kytketty päälle.
  2. Valitse laitteellasi modeemin näytössä näkyvä wifi-verkon nimi.
  3. Kirjoita wifi-salasana juuri siten, kuin se näkyy modeemin näytössä. Huomioi siis isot ja pienet kirjaimet.
  4. Kun tietokone tai muu laite muodostaa yhteyden modeemiin, modeemin näytön wifi-kuvakkeen viereen tulee näkyviin numero 1.

Huom! Voit vaihtaa wifi-verkon nimen (SSID) ja salasanan (suojausavain) verkkohallintasivulla http://netgear.aircard tai napauttamalla modeemin näytön WiFi-kuvaketta. 

Verkkolukitus

Yleensä reititin kannattaa lukita käyttämään pelkästään 4G-yhteyttä. Mikäli 4G-yhteys hidastelee tai pätkii tai olet paikassa missä ei ole 4G-verkkoa saatavilla, voit kokeilla lukita yhteyden 3G-verkkoon. Voit valita käytettävän verkkotyypin modeemin näytöltä kohdasta Asetukset > Mobiililaajakaista > Verkkotila.

Verkkotyypin oletusasetuksena on Automaattinen ja silloin reititin valitsee automaattisesti käytettävän verkkotyypin.

Laitteen hallintasivu

Reitittimen verkkohallintasivu löytyy osoitteesta http://netgear.aircard. Verkkohallintasivulta löytyy samat toiminnot kuin modeemin näytöltä. Oletussalasana verkkohallintasivulle kirjautuessa on password.

Apua ongelmatilanteisiin
Modeemin resetointi

Milloin resetointi eli tehdasasetusten palauttaminen kannattaa tehdä?

  • Langattoman verkon nimi tai salasana on unohtunut
  • Yhteydessä on hidastelua tai pätkimistä.
  • Laitteeseen on määritetty verkkolukitus (4G tai 3G), jonka haluat poistaa.
  1. Avaa näytöltä kohta Asetukset.

  2. Valitse asetuksista kohta Tietoja.

  3. Valitse Tehdasasetusten palautus.

  4. Näytölle ilmestyy kaksi ilmoitusta, joissa kysytään haluatko varmasti tehdä resetoinnin. Valitse Kyllä ja Aloita nollaus.

Tekniset tiedot
  • Mitat: 110 x 68 x 15.44 mm
  • Paino: 136 g
  • Sim-kortti: mikro-sim
  • Akku käyttöaika: jopa 11 tuntia, standby jopa 300 tuntia
  • Yhteydet: 4G (2100/1800/2600/900/800/2600/2300 Mhz), 3G (850/900/1900/2100 MHz)
  • Langaton verkko: 802.11ac/b/g/n, Dual band 2,4/5 Ghz
  • Maksiminopeus jopa 300 Mbit/s
  • Muuta: Jump Boost -toiminto laitteiden lataukseen
Pakkauksen sisältö
  • Netgear AC790S -modeemi
  • Akku
  • Verkkovirtalaite
  • USB-kaapeli
  • Jump boost -kaapeli
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Mobiililaajakaistan käyttöönotto

Mobiililaajakaistan käyttö ja ongelmatilanteet

ZTE MC801A5G -reitittimen käyttöohje

Huawei E5576 4G-modeemin käyttöohje

Huawei B315 -reitittimen käyttöohje

ZTE MF971 4G-mobiilireitittimen käyttöohje

ZTE MF286R -reitittimen käyttöohje

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.