Tästä artikkelista löydät ohjeet Cisco EPC3928 -kaapelimodeemin käyttöön.
Luurinmetsästys on käynnissä enää maanantaihin – saalista tarjoukset nyt! Puhelimen ostajalle suojakalvo asennettuna kaupan päälle. Tarjoukset
Luurinmetsästys on käynnissä enää maanantaihin – saalista tarjoukset nyt! Puhelimen ostajalle suojakalvo asennettuna kaupan päälle. Tarjoukset
Tästä artikkelista löydät ohjeet Cisco EPC3928 -kaapelimodeemin käyttöön.
Modeemien ohjelmistopäivitykset ovat tärkeitä. Ne korjaavat ja tehostavat laitteen toimintaa ja niiden avulla laitteen tietoturva pysyy ajan tasalla. Joskus päivitykset tuovat laitteen hallintasivustolle uusia ominaisuuksia tai ulkoasumuutoksia.
Meiltä hankittu Cisco EPC3928 hakee automaattisesti tarjolla olevat päivitykset. Huomioithan kuitenkin, että laitteella on jo paljon ikää. Sen vuoksi suosittelemme laitteen vaihtamista kokonaan uuteen modeemiin, joka tarjoaa parempaa suorituskykyä ja tietoturvallisemmat yhteydet.
Jos langaton yhteys tuntuu toimivan huonosti, voi ongelma johtua laitteen käyttämästä automaattisesta WLAN-kanavan valinnasta. WLAN-kanavan vaihtaminen toiseen voi ratkaista ongelman.
Lue lisää langattomista verkoista ja vianrajauksesta
Voit muokata asetuksia myös seuraavista kohdista:
Muita muutoksia ei tarvitse tehdä. Laitteessa on kaksi eri verkkoa (BAND: 2,4 GHz ja 5,0 GHz), joten tee muutokset aina siihen verkkoon, jota laitteesi käyttävät tai tarvittaessa molempiin.
IP Flood Detection -valinnan poisto voi auttaa ongelmaan.
Ongelmaa voi rajata myös kokeilemalla poistaa palomuurin, mikäli pelkkä IP Flood Detection -asetuksen poisto ei auta:
Siltaavan tilan (Bridged Mode) käyttäminen voi auttaa esim. verkkopelaamisessa tai voi olla tarpeen vianrajauksen vuoksi. Suosittelemme kuitenkin laitteen käyttämistä aina reitittävässä tilassa (Router Mode).
Siltauksen voi vaihtaa päälle modeemin hallinnassa:
Huom! Jokaista liittymää kohden on tarjolla vain 5 julkisia IP-osoitteita eli laitteita voi olla verkossa enintään 5 kerrallaan.
Telia X1 - Technicolor DGA0122 -reitittimen käyttöohje
Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.
(2,53 €/puhelu + 2,53 €/alkava min + mpm/pvm)
Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
Tervetuloa keskustelemaan kanssamme Facebookissa ja X:ssä. Autamme sinua mielellämme yleisluontoisissa kysymyksissä.
Huomaathan, että emme käsittele somessa asiakastietoja tai vastaanota Facebookissa yksityisviestejä.
Telia Facebookissa
Telia X:ssä