En pääse nettiin
Varmista ensin että olet kuuluvuusalueella. Jos sinulla on lähistöllä kiinteä laajakaistayhteys ja langaton reititin, tietokoneen langattomien verkkojen haku (WLAN tai WiFi) täytyy sammuttaa ennen nettitikun käyttämistä.
Asennus ei käynnisty automaattisesti
Kaksoisnapsauta asennuskuvaketta nettitikun kansiossa. Jos ongelma ei poistu, varmista, että tietokone täyttää järjestelmävaatimukset.
Yhteys vaihtelee 4G- ja 3G-verkkojen välillä
Jos merkkivalon väri vaihtuu välillä, laite vaihtaa verkkoa.

Windows 7
- Mene nettiselaimella nettitikun asetuksiin kirjoittamalla osoitekenttään http://192.168.8.1. Voit valita suomenkielisen sivun oikeasta ylälaidasta.
- Siirry kohtaan Yhteys ja valitse Verkkotila. Valitse luettelon vaihtoehdoista verkko, johon haluat lukita nettitikun.
- Ota muutokset käyttöön kllikkaamalla Käytä.
Windows 8 / Windows 8.1
Avaa Telia Nettituki -ohjelma, kun nettitikku on kiinni tietokoneessa ja nettiyhteys päällä. Ohjelman tulisi olla esiasennettuna tietokoneellesi ja löydät sen viemällä hiiren kursorin ruudun oikeaan yläkulmaan ja painamalla suurennuslasia ja kirjoittamalla esim. ”Telia” tai ”Nettituki”. Jos ohjelmaa ei löydy, asenna se Kauppa-sovelluksen kautta. Toimi näin:
- Paina hammasrattaan kuvaa (3G:n tilalla saattaa olla myös 4G).
- Katkaise yhteys valitsemalla avautuvasta sivupalkista Telia ja klikkaamalla Katkaise yhteys.
- Palaa Telia Nettituki -ohjelmaan, vie kursori oikeaan yläkulmaan ja paina hammasratasta (Asetukset) ja valitse kohta Verkkoyhteyden.
- Voit lukita nettitikun käyttämään 2G/3G/4G-verkkoa tai jättää asetuksen automaattiselle.

- Kytke nettiyhteys takaisin päälle.
- Yhdistä automaattisesti -kohta kannattaa olla valittuna, jos haluat että nettitikku yhdistää aina automaattisesti verkkoon, kun tikun laittaa tietokoneeseen kiinni.