Huawei E5572S -nettitikku on kätevä ja pieneen tilaan mahtuva laite, jolla netti kulkee mukanasi minne ikinä menetkin.
Huawei E3372S -nettitikun käyttöohje
- USB-liitin – nettitikku yhdistetään tietokoneen USB-porttiin
- Merkkivalo
Vihreä vilkkuu kahdesti 2 sekunnin välein: tikkuun on kytketty virta.
Vihreä vilkkuu nopeasti: tikku päivittyy.
Vihreä vilkkuu kerran 2 sekunnin välein: tikku muodostaa yhteyttä 2G-verkkoon.
Sininen vilkkuu kerran 2 sekunnin välein: tikku muodostaa yhteyttä 3G-verkkoon.
Turkoosi vilkkuu kerran 2 sekunnin välein: tikku muodostaa yhteyttä 4G-verkkoon.
Vihreä palaa jatkuvasti: nettitikku on yhteydessä 2G-verkkoon.
Sininen palaa jatkuvasti: nettitikku on yhteydessä 3G-verkkoon.
Turkoosi palaa jatkuvasti: nettitikku on yhteydessä 4G-verkkoon.
Ei valoa: nettitikku ei saa virtaa. - SIM-korttipaikka
SIM-kortin asettaminen
Aseta SIM-kortti paikalleen laitteen kannen alle keskelle metallipinta alaspäin, lovettu kulma ulospäin. Laitteeseen käy suurin SIM-korttikoko (mini-SIM). Pienemmät kortit eivät pysy paikoillaan SIM-korttipaikassa.
Laitteen asennus
- Yhdistä nettitikku tietokoneen USB-porttiin.
- Tietokone kysyy lupaa asennuksen suorittamiseen. Kun asennus on valmis, oletusselain avaa automaattisesti ikkunan ja ohjaa sinut Asetukset-sivulle.
- Anna tarvittaessa PIN-koodi. Asetukset-sivulla on vaihtoehtoja tekstiviestien lähettämiseen ja asetusten muuttamiseen. Kun haluat palata sivulle, syötä selaimen osoiteriville http://192.168.8.1
Windows 10
- Asennus käynnistyy automaattisesti, kun laitat tikun kiinni tietokoneeseen. Asennus näkyy pienenä kuvakkeena vasemmassa alareunassa olevien kuvakkeiden joukossa. Jos haluat seurata asennusta, klikkaa kuvaketta, jonka jälkeen näet asennuksen edistymisen palkkina.
- Kun asennus on valmis, pieni tietokoneen kuva oikeassa alareunassa muuttuu wifi-symboliksi, jossa on yläkulmassa pieni tähti. Klikkaa siitä.
- Kuvakkeen yläpuolelle tulee ikkuna. Valitse Telia tai Tuntematon laite.
- Uusi ikkuna avautuu. Valitse vielä Telia ja klikkaa Yhdistä.
- Tietokone ehdottaa "Hanki suositeltu sovellus". Klikkaamalla siitä pääset sovelluskauppaan, josta voit asentaa Telia Nettituki -ohjelman. Ohjelmasta voi jatkossa muokata nettitikun asetuksia ja esimerkiksi tehdä verkkolukituksen.
Jos tietokone ei automaattisesti tunnista tikkua ja ala tekemään asennusta, kokeile liittää tikku laitteen toiseen USB-porttiin ja/tai käydä laitehallinnassa, jolloin laite tulee näkyviin luetteloon.
Windows 8
- Vie hiiren kursori näytön oikeaan yläkulmaan ja valitse Asetukset (hammasrattaan kuva).
- Klikkaa kuuluvuuspalkkien kuvaa ja sen jälkeen valitse Mobiililaajakaista.
- Valitse Telia ja klikkaa Yhdistä. Anna tarvittaessa PIN-koodi. Jos haluat muokata nettitikun asetuksia, asenna Telia Nettituki -sovellus Windows-kaupasta.
- Valmista tuli! Käynnistä nettiselain ja aloita surffaus. Kun seuraavan kerran haluat muodostaa yhteyden, kytke vain nettitikku tietokoneeseen.
Löydät ohjeet ohjelmistopäivityksen tekemiseen alla olevasta PDF-tiedostosta. Tarvittaessa saat päivittämiseen apua Telia Helppi -palvelusta.
En pääse nettiin
Varmista ensin että olet kuuluvuusalueella. Jos sinulla on lähistöllä kiinteä laajakaistayhteys ja langaton reititin, tietokoneen langattomien verkkojen haku (WLAN tai WiFi) täytyy sammuttaa ennen nettitikun käyttämistä.
Asennus ei käynnisty automaattisesti
Kaksoisnapsauta asennuskuvaketta nettitikun kansiossa. Jos ongelma ei poistu, varmista, että tietokone täyttää järjestelmävaatimukset.
Yhteys vaihtelee 4G- ja 3G-verkkojen välillä
Jos merkkivalon väri vaihtuu välillä, laite vaihtaa verkkoa.
Windows 7
- Mene nettiselaimella nettitikun asetuksiin kirjoittamalla osoitekenttään http://192.168.8.1. Voit valita suomenkielisen sivun oikeasta ylälaidasta.
- Siirry kohtaan Yhteys ja valitse Verkkotila. Valitse luettelon vaihtoehdoista verkko, johon haluat lukita nettitikun.
- Ota muutokset käyttöön kllikkaamalla Käytä.
Windows 8 / Windows 8.1
Avaa Telia Nettituki -ohjelma, kun nettitikku on kiinni tietokoneessa ja nettiyhteys päällä. Ohjelman tulisi olla esiasennettuna tietokoneellesi ja löydät sen viemällä hiiren kursorin ruudun oikeaan yläkulmaan ja painamalla suurennuslasia ja kirjoittamalla esim. ”Telia” tai ”Nettituki”. Jos ohjelmaa ei löydy, asenna se Kauppa-sovelluksen kautta. Toimi näin:
- Paina hammasrattaan kuvaa (3G:n tilalla saattaa olla myös 4G).
- Katkaise yhteys valitsemalla avautuvasta sivupalkista Telia ja klikkaamalla Katkaise yhteys.
- Palaa Telia Nettituki -ohjelmaan, vie kursori oikeaan yläkulmaan ja paina hammasratasta (Asetukset) ja valitse kohta Verkkoyhteyden.
- Voit lukita nettitikun käyttämään 2G/3G/4G-verkkoa tai jättää asetuksen automaattiselle.
- Kytke nettiyhteys takaisin päälle.
- Yhdistä automaattisesti -kohta kannattaa olla valittuna, jos haluat että nettitikku yhdistää aina automaattisesti verkkoon, kun tikun laittaa tietokoneeseen kiinni.
Etkö löytänyt etsimääsi?
Ota yhteyttä
Telia Helppi
Helppi tarjoaa kattavat ratkaisut tietotekniikkapulmiin – liittymien, laitteiden ja palvelujen asennuksen sekä käyttötuen.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä. Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.
Lue lisää Helpistä
Chat
Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.
Kirjaudu
Chatbot
Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.
Avaa chatbot >
Telia somessa
Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
Telia Facebookissa
Telia Twitterissä
Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.
Yhteisöön