Huawei E3276 4G-nettitikun käyttöohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Huawei E3276 on nettitikku, joka tukee myös 4G-verkkoa.

Ohjelmistopäivitys

Reitittimen ohjelmistopäivitykset ovat tärkeitä. Ne korjaavat ja tehostavat laitteen toimintaa ja niiden avulla laitteen tietoturva pysyy ajan tasalla. Joskus päivitykset tuovat reitittimen hallintasivustolle uusia ominaisuuksia tai ulkoasumuutoksia.

Huomiothan, että Huawei E3276 -nettitikulla alkaa olemaan jo paljon ikää, eikä sille välttämättä ole enää tarjolla ohjelmistopäivityksiä. Suosittelemmekin sen vaihtamista kokonaan uuteen laitteeseen, joka tarjoaa parempaa suorituskykyä ja tietoturvallisemmat yhteydet.

Löydät ohjeet ohjelmistopäivityksistä alla olevasta PDF-tiedostosta.

Huawei E3276 -päivitysohje (PDF)

Käyttöönotto
  1. Aseta SIM-kortti sille varattuun SIM-korttipaikkaan.
  2. Jos haluat käyttää muistikorttia, aseta kortti paikalleen. Muistikortti ei ole välttämätön nettitikun toiminnan kannalta, eikä se sisälly pakkaukseen.
  3. Liitä nettitikku tietokoneen USB-porttiin.
  4. Asennusohjelma käynnistyy automaattisesti. Jos näin ei tapahdu, voit käynnistää asennuksen itse menemällä tietokoneellasi kohtaan Oma tietokone ja siellä Mobile Broadband (Mobiililaajakaista).
    Windows Vista / Windows 7: Avaa Käynnistä-valikko ja valitse sitten Oma tietokone tai Tietokone.
    Mac OS X 10.5 /10.6 / 10.7: Käynnistä asennusohjelma kaksoisnapsauttamalla Mobiililaajakaista-kuvaketta.
  5. Jos tietokone ei tunnista nettitikkua heti, odota noin 5–10 minuuttia. Joillakin koneilla laitteiden välinen keskustelu saattaa kestää kauemmin.
  6. Seuraa näytölle tulevia ohjatun asennuksen ohjeita.
  7. Kun asennus on valmis, Mobiililaajakaista-yhteysohjelma avautuu. Jos PIN-koodikysely on päällä, syötä PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  8. Muodosta nettiyhteys painamalla Yhdistä.
Internet-asetusten tarkistaminen
  1. Katkaise internetyhteys ja klikkaa yhteysohjelman oikeassa alareunassa olevaa hammasratas-kuvaketta.

  2. Valitse Asetukset.

  3. Valitse kohta Prof. hallinta. Oletusyhteytenä ovat meidän asettamamme internet-asetukset. Kohdassa Profiilinimi tulee lukea Telia (oletus) ja kohdassa APN tulee lukea internet. Sinun ei tarvitse luoda tai muuttaa asetuksia käyttääksesi laitetta.

Verkkolukitus

Jos yhteys hidastelee tai pätkii, voit kokeilla lukita nettitikun käyttämään vain 4G- tai 3G-verkkoa. Verkkolukitusta on fiksua kokeilla etenkin silloin, jos käytät nettitikkua koko ajan samassa paikassa, esim. kotonasi.

Huomioithan, että lukitessasi ohjelman käyttämään vain 4G tai 3G -verkkoa, ei yhteys toimi valitsemasi verkon ulkopuolella lainkaan.

  1. Katkaise yhteys, jotta pääset muokkaamaan asetuksia.
  2. Klikkaa yhteysohjelman oikeassa alareunassa sijaitsevaa hammasratas-kuvaketta.
  3. Valitse Asetukset.
  4. Klikkaa kohdasta Verkko ja valitse sen jälkeen Verkkotyyppi-valikosta Vain 4G tai Vain 3G. Tallenna muutos klikkaamalla Käytä-painiketta.

Tekniset tiedot

Muistikorttipaikka: kyllä
Lisäantennipaikka: kyllä

Laitteen tukemat taajuudet
  • 2G: EDGE/GPRS/GSM 850/900/1800/1900 MHz
  • 3G: HSUPA/HSDPA/UMTS/DC-HSPA+ 900/2100 MHz
  • 4G: LTE 800/1800/2600 MHz
Lähetysnopeus (max)
  • 4G: Verkosta 150 Mbit/s, verkkoon 50 Mbit/s
  • 3G: Verkosta 42 Mbit/s, verkkoon 5,76 Mbit/s
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Mobiililaajakaistan käyttö ja ongelmatilanteet

ZTE MF971 4G-mobiilireitittimen käyttöohje

ZTE MF286R -reitittimen käyttöohje

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.