Huawei E3276 4G-nettitikun käyttöohjeet

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Huawei E3276 on nettitikku, joka tukee myös 4G-verkkoa.

Ohjelmistopäivitys

Löydät ohjeet ohjelmistopäivityksen tekemiseen alla olevasta PDF-tiedostosta. Tarvittaessa sinua auttaa Telia Helppi.

Huawei E3276 -päivitysohje (PDF)

Käyttöönotto
  1. Aseta SIM-kortti sille varattuun SIM-korttipaikkaan.
  2. Jos haluat käyttää muistikorttia, aseta kortti paikalleen. Muistikortti ei ole välttämätön nettitikun toiminnan kannalta, eikä se sisälly pakkaukseen.
  3. Liitä nettitikku tietokoneen USB-porttiin.
  4. Asennusohjelma käynnistyy automaattisesti. Jos näin ei tapahdu, voit käynnistää asennuksen itse menemällä tietokoneellasi kohtaan Oma tietokone ja siellä Mobile Broadband (Mobiililaajakaista).
    Windows Vista / Windows 7: Avaa Käynnistä-valikko ja valitse sitten Oma tietokone tai Tietokone.
    Mac OS X 10.5 /10.6 / 10.7: Käynnistä asennusohjelma kaksoisnapsauttamalla Mobiililaajakaista-kuvaketta.
  5. Jos tietokone ei tunnista nettitikkua heti, odota noin 5–10 minuuttia. Joillakin koneilla laitteiden välinen keskustelu saattaa kestää kauemmin.
  6. Seuraa näytölle tulevia ohjatun asennuksen ohjeita.
  7. Kun asennus on valmis, Mobiililaajakaista-yhteysohjelma avautuu. Jos PIN-koodikysely on päällä, syötä PIN-koodi sille varattuun kenttään.
  8. Muodosta nettiyhteys painamalla Yhdistä.
Internet-asetusten tarkistaminen
  1. Katkaise internetyhteys ja klikkaa yhteysohjelman oikeassa alareunassa olevaa hammasratas-kuvaketta.

  2. Valitse Asetukset.

  3. Valitse kohta Prof. hallinta. Oletusyhteytenä ovat meidän asettamamme internet-asetukset. Kohdassa Profiilinimi tulee lukea Telia (oletus) ja kohdassa APN tulee lukea internet. Sinun ei tarvitse luoda tai muuttaa asetuksia käyttääksesi laitetta.

Verkkolukitus

Jos yhteys hidastelee tai pätkii, voit kokeilla lukita nettitikun käyttämään vain 4G- tai 3G-verkkoa. Verkkolukitusta on fiksua kokeilla etenkin silloin, jos käytät nettitikkua koko ajan samassa paikassa, esim. kotonasi.

Huomioithan, että lukitessasi ohjelman käyttämään vain 4G tai 3G -verkkoa, ei yhteys toimi valitsemasi verkon ulkopuolella lainkaan.

  1. Katkaise yhteys, jotta pääset muokkaamaan asetuksia.
  2. Klikkaa yhteysohjelman oikeassa alareunassa sijaitsevaa hammasratas-kuvaketta.
  3. Valitse Asetukset.
  4. Klikkaa kohdasta Verkko ja valitse sen jälkeen Verkkotyyppi-valikosta Vain 4G tai Vain 3G. Tallenna muutos klikkaamalla Käytä-painiketta.

Tekniset tiedot

Muistikorttipaikka: kyllä
Lisäantennipaikka: kyllä

Laitteen tukemat taajuudet
  • 2G: EDGE/GPRS/GSM 850/900/1800/1900 MHz
  • 3G: HSUPA/HSDPA/UMTS/DC-HSPA+ 900/2100 MHz
  • 4G: LTE 800/1800/2600 MHz
Lähetysnopeus (max)
  • 4G: Verkosta 150 Mbit/s, verkkoon 50 Mbit/s
  • 3G: Verkosta 42 Mbit/s, verkkoon 5,76 Mbit/s
Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,25 €/min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

Mobiililaajakaistan käyttö ja ongelmatilanteet

ZTE MF971 4G-mobiilireitittimen käyttöohje

ZTE MF286R -reitittimen käyttöohje

Ota yhteyttä

Telia Helppi

 0600 10 100

(2,25 €/min + pvm, jonotusajalta mpm/pvm)

Helppi auttaa esimerkiksi laitteiden käyttöönotossa, asentamisessa ja päivittämisessä puhelimitse tai paikan päällä.

Jos tekniikka temppuilee, asia ratkeaa usein nopeasti soittamalla Helpin puhelintukeen. Etätuen avulla ratkomme ongelmat ja opastamme sinua kuin olisimme vieressäsi.

Lue lisää Helpistä

Varaa soittoaika

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chat-asiakaspalvelumme on apunasi 24/7, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen. Kirjautuneena voit myös hallinnoida tuotteitasi ja palveluitasi.

Kirjaudu

Chatbot

Bottimme ohjaa sinut kirjautumatta oikean tiedon lähteelle ja tarvittaessa aina asiakaspalveluun asti.

Avaa chatbot >

Chat auttaa häiriöilmoituksissa ma–pe 8.00–20.00 ja la–su 9.00–19.30.
 

Telia somessa

Asiakaspalvelutiimimme tavoitat Facebookissa ja Twitterissä.
 
 Telia Facebookissa
 Telia Twitterissä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja Twitterissä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.
Facebookissa vastaamme yksityisviesteihin 24/7.