Reitittimen hallintasivulle kirjautumalla pääset muokkaamaan laitteen asetuksia
Hallintasivulle kirjautuminen
- Varmista, että nettitikun ja tietokoneen tai muun laitteen välinen yhteys toimii.
- Käynnistä nettiselain ja kirjoita osoitteeksi http://192.168.1.1
- Jos PIN-koodikysely on päällä, kysyy hallintasivu sitä. Oletus-PIN on 0000.
- Käyttäjätunnus: admin
- Salasana: admin

Kun verkkoyhteys on saatavilla, Telia-teksti, kentän voimakkuutta ilmaisevat pylväät sekä käytössä oleva verkko (GSM, 3G tai 4G) näkyvät hallintasivulla kuvan mukaisesti. Kun nettiyhteys on muodostettu, lukee Telia-tekstin alla Yhdistetty.
Yhteysasetusten muuttaminen
- Voit muuttaa asetuksia, kun yhteys on katkaistuna. Paina violettia nuolikuvaketta yhteyden katkaisemiseksi. Huom! Jos violettia nuolikuvaketta ei ole etusivulla, valitse Verkkohallinta-sivulla Asetukset > Modeemi > Mobiiliyhteys > yhteystilaksi Manuaalinen. Valitse Käytä.
- Kun yhteys onYhteys katkaistu -tilassa, paina Yhteysasetus-kuvaketta.
- Valitse aloitussivulta Yhteysasetus.
- Valitse vasemmalta Mobiiliverkkoasetukset.

Verkkolukituksen tekeminen
Reititin voidaan lukita käyttämään vain tiettyä verkkoa. Tämä on hyödyksi silloin, kun käytät reititintä aina samassa paikassa, kuten kotonasi. Usein lukitseminen nopeimpaan saatavilla olevaan verkkoon parantaa yhteyden toimivuutta (esim. vain 4G).
Huomioithan, että verkkolukituksen jälkeen reititin ei käytä enää muita saatavilla olevia verkkoja automaattisesti. Se voi aiheuttaa yhteysongelmia, jos haluat käyttää laitetta useissa eri paikoissa.
- Mene Mobiiliverkkoasetukset-kohtaan.
- Valitse Verkko-otsikon alla olevasta Suositustila-kohdasta, mihin verkkoon reititin lukitaan. Vaihtoehdot ovat Vain 4G, Vain 3G, Vain GSM ja Automaattinen. Älä käytä automaattista verkon valintaa, jos haluat tehdä verkkolukituksen.
- Kun olet valinnut verkon, klikkaa Käytä.
- Paina Alkuun-kuvaketta, jolloin aloitusnäyttö avautuu.
- Muodosta nettiyhteys uudelleen painamalla violettia nuolikuvaketta.