Yhteys hidastelee tai pätkii
Jos yhteys hidastelee tai pätkii, voit lukita reitittimen käyttämään vain 4G- tai 3G-verkkoa eli tehdä verkkolukituksen.
Huomioithan, että verkkolukituksen myötä reititin ei enää käytä muita saatavilla olevia verkkoja automaattisesti. Tämä voi aiheuttaa yhteysongelmia, jos siirryt alueelle, jossa kyseistä verkkoa ei ole saatavilla.
- Kirjoita nettiselaimen osoiteriville verkkohallintasivun osoite 192.168.8.1 ja kirjaudu sisään. Oletuskäyttäjänimi ja -salasana ovat molemmat "admin".

- Katkaise yhteys klikkaamalla painiketta, jossa on ylös sekä alaas osoittavat nuolet.
- Klikkaa Yhteysasetus -tekstiä ja valitse sitten Mobiiliverkkoasetukset.
- Valitse suositustilaksi Vain 4G tai Vain 3G. Halutessasi voit lukita yhteyden käyttämään myös tiettyä 4G-verkon taajuutta valitsemalla Vain 4G (800 MHz), Vain 4G (1800 MHz) tai Vain 4G (2600 MHz). Voit tarkistaa alueesi 4G- ja 3G-kuuluvuuden kuuluvuuskartasta.
- Tallenna muutokset klikkaamalla Käytä-painiketta ja vastaa avautuvaan ikkunaan OK.
Langaton verkko toimii huonosti
Wifin toimintaan vaikuttavat monet operaattorista riippumattomat asiat, kuten asunnon rakenteet ja verkon ruuhkautuminen.
Voit parantaa wifin toimivuutta muuttamalla reitittimen asetuksia verkkohallintasivulla. Usein wifi-kanavan vaihto auttaa, jos lähistöllä on paljon muita samaa kanavaa käyttäviä langattomia verkkoja, jotka saattavat ruuhkauttaa kanavan.
- Kirjoita nettiselaimen osoiteriville verkkohallintasivun osoite 192.168.8.1 ja kirjaudu sisään. Oletuskäyttäjänimi ja -salasana ovat molemmat "admin".
- Valitse Asetukset-välilehti ja etene polkua WiFi > WiFi-lisäasetukset. Voit vaihtaa käyttämäsi taajuuden (2,4 tai 5 GHz) kohdasta kanavan, jota yhteys käyttää.
- Oletusasetuksena Kanava-valikossa on Auto. Kokeilemalla eri kanavia saat selvitettyä, mikä kanavista toimii alueellasi parhaiten.