Tilaa lahjat noutopisteeseen tai automaattiin pe 19.12. klo 16:30 mennessä, niin paketit ehtivät aatoksi perille.

Lapsen Apple Watchin käyttöönotto

Täältä löydät ohjeet lapsen Apple Watchin käyttöönottoon ja kelloliittymän tilaamiseen.
Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille

Älykello on kätevä viestintäväline lapselle, koska se kulkee helposti mukana. Tältä sivulta löydät ohjeet Apple Watchin käyttöönottoon ja kelloliittymän tilaamiseen.

Tarkista laitteistovaatimukset

Käyttöönotto riippuu siitä, millainen liittymä iPhonessasi on. Valitse alta sopiva vaihtoehto ja katso tarkemmat ohjeet.

  1.  Aloita lisäämällä lapsi Applen perhejakoon, jos et ole jo tehnyt niin:
    Ohje perhejaon käyttöönottoon Applen sivuilla
  2. Tee lapsen Apple Watchin käyttöönotto:
    Katso tarkemmat ohjeet Applen sivuilta

  3. Avaa omalla iPhonellasi Watch-sovellus. Mene siellä kohtaan ”Mobiiliverkko” ja valitse “Ota käyttöön mobiilidata”.

  4. Paina seuraavaksi ”Ota käyttöön mobiilidata” -painikkeesta.

  5. Kirjaudu Mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.

  6. Kirjautumisen jälkeen sinut ohjataan valitsemaan liittymä.

  7. Anna sähköpostiosoitteesi sopimustiivistelmän lähettämistä varten.

  8. Vahvista tilaus. Voit vielä tässä vaiheessa vaihtaa liittymän numeroa sekä muokata sähköpostiosoitetta.

  9. Tilaus on käsittelyssä, jonka aikana ruudulla näkyy ”Pieni hetki” -teksti.

  10. Kellon liittymä on nyt avattu! Ruudulla näkyy "Liittymä aktivoitu kelloosi onnistuneesti" -teksti.

  11. Liittymä näkyy nyt aktiivisena Watch-sovelluksessa.

Onko iPhonessasi Telian yritysliittymä tai muu kuin Telian liittymä, katso ohjeet tästä.

  1. Aloita lisäämällä lapsi Applen perhejakoon, jos et ole jo tehnyt niin:
    Ohje perhejaon käyttöönottoon Applen sivuilla
  2. Tee lapsen Apple Watchin käyttöönotto.
    Katso tarkemmat ohjeet Applen sivuilta
  3. Ota yhteys asiakaspalveluumme tai tule käymään Telia Kaupassa avataksesi kelloon liittymän. Varaudu kertomaan kellon IMEI-koodi. Löydät sen näin:
    • Avaa iPhonessa Watch-sovellus.
    • Valitse kello, johon haluat hankkia liittymän.
    • Etene polkua ”Yleiset” > ”Tietoja”, josta löydät 15 numeroa pitkän IMEI-koodin.
  4. Pidä iPhone sekä kello päällä. liittymä aktivoituu kelloon hetken kuluttua. Saat ilmoituksen puhelimeesi, kun liittymä on ladattavissa kelloon. Tuo kello lähelle puhelinta.
  5. Paina "Ota käyttöön mobiilidata" -kohdasta ja seuraa sovelluksessa näkyviä ohjeita.
  • Apple iPhone: iOS 26.2 tai uudempi
  • Apple Watch: WatchOS 26.2 tai uudempi
Näin teet ohjelmistopäivityksen kellolle
  1. Siirry Watch-sovelluksessa kohtaan "Yleiset".
  2. Valitse "Ohjelmistopäivitys" ja odota, että päivitys latautuu.
 Mitä ominaisuuksia kelloliittymässä on päällä automaattisesti?

Kelloliittymässä on automaattisesti esto, joka estää lähtevät palvelupuhelut ja -tekstiviestit ajanviete- ja aikuisviihdepalveluihin. Lisäksi liittymä on salainen eli liittymän tiedot eivät näy numeropalveluissa.

Tarvittaessa voit muokata liittymän estoja Minun Teliassa.

Jos kellossa on Yhteys Multi -rinnakkaisliittymä, miten vaihdan sen lapselle sopivaan kelloliittymään?

Kun kellossa on käytössä Yhteys Multi -liittymä, täytyy se siirtää ensin toiseen kelloon tai irtisanoa. Pura sitten vielä paritus puhelimen ja kellon väliltä. Sen jälkeen voit tilata kelloon uuden kelloliittymän ylempää tältä sivulta löytyvillä ohjeilla.

Voit irtisanoa kelloliittymän ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai hallinnoimalla liittymää kirjautuneena Minun Teliassa.

Etkö vielä löytänyt etsimääsi?

Ota yhteyttä

Minun Telia

Minun Teliassa maksat laskut helposti, hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi, löydät puk-koodin, teet vikailmoituksen ja keskustelet asiakaspalvelun kanssa.

Kirjaudu selaimella
Tutustu Minun Telia -sovellukseen

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Asiakaspalvelu

Asiakaspalvelu auttaa liittymiin, tilauksiin, laskutukseen ja asiakkuuteen liittyvissä kysymyksissä sekä häiriötilanteissa.

 020 690 400

(mpm/pvm, myös jonotusajalta)

Palveluhinnasto
Asiakaspalvelun vastausajat


Minun Teliassa tavoitat chat-asiakaspalvelun 24/7.

Etsitkö sähköpostia? Voit kertoa asiasi sen sijaan lomakkeella.

Ma–pe 9–20 ja la 10–16.
PUK-koodi, liittymän tai Mobiilivarmenteen sulku ja TV-häiriöiden ilmoitukset 24/7.