Käyttämällä sivustoamme hyväksyt evästeiden käyttämisen laitteessasi ja tallentamisen siihen. Lisätietoa saat evästeitä koskevasta tietosuojaselosteesta. Lue lisää

Älykellot mobiiliyhteydellä

Applen ja Samsungin älykellot mobiiliyhteydellä ovat nyt saatavilla meiltä.

Liittymä älykelloon 1 kk 0 €

eSIMin mahdollistamalla mobiiliyhteydellä varustettu kello mullistaa käsityksesi älykelloista. eSIM-ominaisuuden löydät Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular ja Samsung Galaxy Watch tai Galaxy Watch Active2 -kelloista.

Mobiiliyhteyden kelloon tuova Multi-palvelu tekee älykellon käytöstä mutkattomampaa, sillä sen ansiosta kello ei ole enää riippuvainen puhelimen sim-kortista. Sen sijaan liittymä kulkee kellosi mukana sinne minne sinäkin. Multi-palvelun avulla voit jättää yhä useammissa tilanteissa puhelimen kotiin ja käyttää vain kelloa.

Multi-palvelun ensimmäinen kuukausi 0 €, jonka jälkeen 7,90 €/kk.

lue lisää

Miten hyödyn e-SIMistä?

Kun hankit eSIMillä varustetun Apple Watchin tai Samsung Galaxy Watchin kaveriksi Multi-palvelun, mm. nämä asiat tulevat mahdollisiksi:

Tilaa Kello ja Multi-palvelu

Näin homma toimii

eSIMin käyttö

Ota käyttöösi Multi-palvelu

Mobiiliyhteyden kautta saat valjastettua käyttöösi kaikki älykellosi ominaisuudet.

Lue lisää

Usein kysyttyä älykellon mobiiliyhteydestä

Miten älykellojen mobiiliyhteys toimii?

Älykellot, jotka sisältävät eSIMin, mahdollistavat mobiiliyhteyden käytön suoraan kellolla. Tämän ansiosta esimerkiksi puhelut, viestit sekä nettiyhteyden vaativan sisällön käyttö onnistuu kellolla. Kellolla voit käyttää pääliittymänä toimivan puhelinliittymän puhe-, viesti- ja nettipaketteja. Netin maksiminopeus Multi-palvelulla on kellon tukema 10 Mbit/s.

Mitä hyötyä mobiiliyhteydestä käytännössä on?

Kun kello käyttää mobiiliyhteyttä, voit esimerkiksi jättää puhelimen kotiin juoksulenkin ajaksi ja olla silti puheluiden ja viestien tavoitettavissa. Mobiiliyhteys mahdollistaa myös esimerkiksi musiikin striimaamisen sekä karttojen käytön ilman, että puhelin on mukana taskussasi ja yhteydessä kelloon Bluetoothilla.

Mitä tarvitsen älykellon mobiiliyhteyden käyttöönottoon?

Tarvitset nämä asiat käyttääksesi Apple Watchisi mobiiliyhteyttä:

  • Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular -kello
    • Apple iPhone 6 tai uudempi puhelin ja aina uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio
    • Puhelimessa on oltava Telian liittymä, jossa on käytössä maksuton Telia 4G-puhe -palvelu
       
  • Samsung Galaxy Watch tai Samsung Galaxy Watch Active2 -kello
    • Samsung Galaxy S7 tai uudempi Samsung-älypuhelinmalli ja aina uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio
    • Galaxy Wearable -sovellus

Lisäksi puhelimessa täytyy olla Telian liittymä, jossa on käytössä maksuton Telia 4G-puhe -palvelu. Voit tarkistaa liittymäsi soveltuvuuden lähettämällä INFO KELLO numeroon 15400 (0 €).

Kun yllämainitut asiat ovat kunnossa, voit liittää kellon ja puhelimen pariksi ja ottaa mobiiliyhteyden käyttöön puhelimen sovelluksella.

Käyttöönotto-ohjeisiin

Maksaako mobiiliyhteyden käyttäminen älykellolla?

Yhteys Multi -palvelun kuukausimaksu on 7,90 €/kk (6,37 €/kk ALV 0 %). Kuukausimaksuun sisältyy puhelinliittymäsi pakettien käyttö kellon avulla kotimaassa. Mikäli esim. puhepaketti pääsee loppumaan tai käytät jotain lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu kellolla käytettynä sama kuin puhelinliittymällä.

Multi-palvelun kuukausimaksu laskutetaan puhelinlaskusi yhteydessä.

Mitä verkkoyhteyksiä älykellon mobiiliyhteys tarjoaa?

Kotimaassa voit käyttää älykellon mobiiliyhteydellä 4G- ja 3G-verkkoja sekä wifi-verkkoja. Wifi:n kautta voit soittaa myös Telia Wifi-puheluita.

Miten saan Telia 4G-puheen käyttöön, jos liittymälläni ei ole sitä käytössä?

Telia 4G-puhe on kytketty sinulle automaattisesti, mikäli käytössäsi on Telian liittymä ja puhelimena iPhone 6 tai uudempi iPhone-malli, tai Samsung Galaxy S7 tai uudempi Samsung-älypuhelinmalli, jonka käyttöjärjestelmässä on viimeisin päivitys. Katso lista laitteista, jotka tukevat 4G-puhe -palvelua.

Mikäli tästä huolimatta 4G-puhe ei ole käytössä (eli saat INFO KELLO -viestin vastauksena tiedon, että liittymältäsi ei löydy tukea älykellolle), on käytössäsi todennäköisesti jokin Multi-palvelun estävä lisäpalvelu, kuten Saldosopimus tai vanhempi Multi-SIM -palvelu. Ole tällöin yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).

Mikä olet avannut uuden liittymän tai siirtänyt liittymäsi toiselta operaattorilta Telialle, päivitetään liittymälle 4G-puhe automaattisesti. Tämä tehdään noin viikon kuluessa liittymäsi avautumisesta. Mikäli haluat, että 4G-puhe otetaan välittömästi käyttöön, voit olla yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).

Miten sovellukset, kuten viestit ja kalenteri, synkronoidaan puhelimen ja kellon välillä?

Puhelin ja kello käyttävät tietojen synkronointiin Bluetooth- mobiiliyhteyden lisäksi pilvipalvelua (Apple iCould tai Samsung Cloud). Kun olet ensin ottanut kellon käyttöön puhelimesi kautta, kannattaa vielä tarkistaa, että iCloud-asetukset ovat sinulle mieleiset. Esimerkiksi iMessage- ja SMS-viestit synkronoituvat iCloudin avulla, joten kannattaa aktivoida Viestit-sovellus iCloudin käyttöön.

Voinko saada mobiiliyhteyden kelloon, joka on ostettu Suomesta muualta kuin Telialta?

Kyllä voit. Vaatimukset ovat tällöin samat kuin Telialtakin ostettujen kellojen kanssa: tarvitset Telian puhelinliittymän, soveltuvan puhelimen ja mobiiliyhteydellä varustetun älykellon.

Voiko ulkomailta tuodun älykellon eSIMillä ottaa käyttöön Suomessa?

Emme voi taata kaikkien ulkomailta hankittujen kellojen toimivuutta verkossamme. Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular ja Samsung Galaxy Watch ja Galaxy Watch Active2 -kellojen mobiiliyhteys toimii lähtökohtaisesti verkossamme, ellei kellon myyjä ole asettanut kelloon operaattoriin tai verkkoon liittyviä tai aluekohtaisia rajoituksia.

Voiko älykelloa käyttää ulkomailla?

Ulkomaan käyttö määräytyy laitevalmistajakohtaisesti.

Apple Watch -kelloa voi käyttää ulkomailla Bluetooth-yhteydellä, mutta kellon rajoitteen mukaisesti mobiiliyhteys on kuitenkin käytettävissä vain Suomessa.

Samsung Watch -kello toimii myös mobiiliyhteydellä ulkomailla ja ulkomaankäytön hinnoittelu on pääliittymän mukainen.

Voiko vanhempaan älykelloon päivittää mobiiliyhteys-ominaisuuden?

Ei valitettavasti voi. Mobiiliyhteys toimii vain älykelloissa, joissa on eSIM-ominaisuus. eSIM-ominaisuus on saatavilla Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular ja Samsung Galaxy Watch ja Galaxy Watch Active2 -kelloihin.

Minulla on yritysliittymä ja haluaisin hankkia älykellon mobiiliyhteydellä, miten toimin?

Tarkasta ensin tukeeko liittymäsi kellon käyttöönottoa. Voit tehdä tarkistuksen lähettämällä tekstiviestin INFO KELLO numeroon 15400 (0 €).

Mikäli liittymä ei tue kellon käyttöönottoa, kannattaa ensin tarkistaa yritysliittymien rajoitukset 4G- ja wifi-puheluihin liittyen. Ota tarvittaessa yhteyttä yritysasiakaspalveluumme, niin voimme tarkastaa liittymän tilanteen ja mahdolliset palvelut, jotka estävät kellon käyttöönoton.

Mistä löydän lisätietoa eSIM-älykelloista?

Applen ja Samsungin verkkosivuilla on saatavilla kattavasti tietoa.

Nouto myymälästä 0 €

Toimitusaika 1-2 tuntia.Voit tilata myymälästä löytyviä tuotteita verkosta ja noutaa ne myymälästä jopa kahdessa tunnissa! Lähetämme tekstiviestin, kun tilaus on noudettavissa.

Nouto Postin pakettiautomaatista 2,90 €

Toimitusaika 1-2 arkipäivää. Toimitukset ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin kun paketti on noudettavissa valitsemastasi automaatista. Toimitus kuljetetaan ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä.

Nouto lähimmästä postista 4,90 €

Toimitusaika 1-2 arkipäivää. Toimitukset ma-la klo 19 mennessä. Saat viestin kun paketti on noudettavissa lähimmästä postista. Toimitus kuljetetaan ilmastoystävällisenä Posti Green -lähetyksenä.

Kotiinkuljetus 14,90 €

Toimitusaika 1-4 arkipäivää. Toimitusajankohta sovitaan kanssasi. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Toimitus kuljetetaan ilmastoystävällisenä Posti Green -lähetyksenä.

Mikä on Posti Green? Lue lisää >

Telia Rahoitus -sopimus

  • Ei korkoja, ei kuluja, maksa kerralla tai osissa.
  • Jopa 36 kuukautta korotonta maksuaikaa laiteostoksellesi.
  • Luoton todellinen vuosikorko 0 %.
  • Ei sitoutumista liittymään.
  • Yksi luottotili. Kaikki laitteet samalle tilille ja laskulle.
  • Voit koska tahansa maksaa luoton kokonaan pois tai lyhentää luottoa laskutettua summaa enemmän.

Näin se toimii:

  1. Valitse verkkokaupastamme mieluisa laite ja haluamasi maksuaika.
  2. Tunnistaudu verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
  3. Saat luottopäätöksen heti ja toimitamme tilauksesi ilmastoystävällisesti jopa huomiseksi.

 

Telia helppi

  • Haluatko puhelimet, tabletit tai tietokoneet täysin käyttövalmiiksi asennettuna helposti?
  • Nyt jo 18 Telia Helppi -palvelupistettä Telia Kaupoissa apunasi. Katso lähin Helppi palvelupisteesi.
  • Helpin asiantuntijat auttavat ja opastavat sinua myös puhelimitse tai kotonasi ympäri Suomen

Lue lisää Telia Helpistä >

Laitehuollot ympäri Suomen

  • Yli 70 pistettä ympäri Suomen, joiden kautta korjautat laitteesi helposti, nopeasti ja edullisesti.
  • Huoltomme on valmistajien valtuuttama merkkihuolto ja käytämme aina vain valmistajan alkuperäisosia.
  • Kätevä itsepalveluportaali käytössäsi.

Lue lisää Telian huoltopalveluista >