Liittymä älykelloon 1 kk 0 €
eSIMin mahdollistamalla mobiiliyhteydellä varustettu kello mullistaa käsityksesi älykelloista. eSIM-ominaisuuden löydät Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular ja Samsung Galaxy Watch tai Galaxy Watch Active2 -kelloista.
Mobiiliyhteyden kelloon tuova Multi-palvelu tekee älykellon käytöstä mutkattomampaa, sillä sen ansiosta kello ei ole enää riippuvainen puhelimen sim-kortista. Sen sijaan liittymä kulkee kellosi mukana sinne minne sinäkin. Multi-palvelun avulla voit jättää yhä useammissa tilanteissa puhelimen kotiin ja käyttää vain kelloa.
Multi-palvelun ensimmäinen kuukausi 0 €, jonka jälkeen 7,90 €/kk.
Miten hyödyn e-SIMistä?
Kun hankit eSIMillä varustetun Apple Watchin tai Samsung Galaxy Watchin kaveriksi Multi-palvelun, mm. nämä asiat tulevat mahdollisiksi:

Jätä puhelin kotiin
Puhelut, viestittely ja muu kommunikointi toimivat pelkän kellon avulla – samalla numerolla, kuin puhelimesi. Voit jättää puhelimen siis kotiin ja kello kulkee kätevästi ranteessa mukana.

Striimaa musiikkia kelloon
Valitse lempibiisisi suoraan Apple Watchista Apple Musicin kautta. Samsung Watchilla voit kuunnella musiikkia suoraan Spotify-sovelluksella. Et tarvitse enää muita yhteyksiä lataamiseen tai joudu lataamaan musiikkia etukäteen kelloosi.

Navigoi karttojen avulla
Kellon mobiiliyhteyden ansiosta voit käyttää karttoja ilman, että puhelimen tarvitsee olla yhteydessä kelloon Bluetoothilla.
Tilaa Kello ja Multi-palvelu

Tilaa Älykello e-SIMillä
Uudet Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE ja Samsung Galaxy Watch sekä Galaxy Watch Active2 -älykellot löydät verkkokaupastamme jopa 36 kk korottomalla ja kuluttomalla maksuajalla. Tutustu valikoimaan ja osta omasi.

Mobiiliyhteys kelloon 1 kk 0 €
Multi-palvelun avulla voit jättää yhä useammissa tilanteissa puhelimen kotiin ja käyttää vain kelloa. Ensimmäinen kuukausi 0 €, jonka jälkeen 7,90 €/kk (6,37 €/kk ALV 0 %).
Näin homma toimii

1. Tarkista liittymäsi yhteensopivuus
Voit tarkistaa liittymäsi yhteensopivuuden lähettämällä viestin INFO KELLO numeroon 15400 (viestin hinta 0 €).
Eikö sinulla ole sopivaa puhelinliittymää meiltä?

2. Tarkista puhelimesi malli
Multi-palvelun kanssa yhteensopivia puhelimia Applelta ovat iPhone 6 ja sitä uudemmat mallit ja Samsungilta Galaxy S7 ja sitä uudemmat mallit. Varmista myös, että puhelimessasi on aina viimeisin ohjelmistoversio.
Pitäisikö puhelin vaihtaa uudempaan?

3. Tilaa mobiiliyhteyttä tukeva kello
Verkkokaupastamme löydät uudet Apple Watch GPS + Cellular -älykellot sekä Samsung Galaxy Watch -älykellot, joissa on mobiiliyhteyden mahdollistava eSIM.

Ota käyttöösi Multi-palvelu
Mobiiliyhteyden kautta saat valjastettua käyttöösi kaikki älykellosi ominaisuudet.
Usein kysyttyä älykellon mobiiliyhteydestä
Älykellot, jotka sisältävät eSIMin, mahdollistavat mobiiliyhteyden käytön suoraan kellolla. Tämän ansiosta esimerkiksi puhelut, viestit sekä nettiyhteyden vaativan sisällön käyttö onnistuu kellolla. Kellolla voit käyttää pääliittymänä toimivan puhelinliittymän puhe-, viesti- ja nettipaketteja. Netin maksiminopeus Multi-palvelulla on kellon tukema 10 Mbit/s.
Kun kello käyttää mobiiliyhteyttä, voit esimerkiksi jättää puhelimen kotiin juoksulenkin ajaksi ja olla silti puheluiden ja viestien tavoitettavissa. Mobiiliyhteys mahdollistaa myös esimerkiksi musiikin striimaamisen sekä karttojen käytön ilman, että puhelin on mukana taskussasi ja yhteydessä kelloon Bluetoothilla.
Tarvitset nämä asiat käyttääksesi Apple Watchisi mobiiliyhteyttä:
- Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular -kello
- Apple iPhone 6 tai uudempi puhelin ja aina uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio
- Puhelimessa on oltava Telian liittymä, jossa on käytössä maksuton Telia 4G-puhe -palvelu
- Samsung Galaxy Watch tai Samsung Galaxy Watch Active2 -kello
- Samsung Galaxy S7 tai uudempi Samsung-älypuhelinmalli ja aina uusin saatavilla oleva ohjelmistoversio
- Galaxy Wearable -sovellus
Lisäksi puhelimessa täytyy olla Telian liittymä, jossa on käytössä maksuton Telia 4G-puhe -palvelu. Voit tarkistaa liittymäsi soveltuvuuden lähettämällä INFO KELLO numeroon 15400 (0 €).
Kun yllämainitut asiat ovat kunnossa, voit liittää kellon ja puhelimen pariksi ja ottaa mobiiliyhteyden käyttöön puhelimen sovelluksella.
Yhteys Multi -palvelun kuukausimaksu on 7,90 €/kk (6,37 €/kk ALV 0 %). Kuukausimaksuun sisältyy puhelinliittymäsi pakettien käyttö kellon avulla kotimaassa. Mikäli esim. puhepaketti pääsee loppumaan tai käytät jotain lisämaksullisia palvelunumeroita, on hinnoittelu kellolla käytettynä sama kuin puhelinliittymällä.
Multi-palvelun kuukausimaksu laskutetaan puhelinlaskusi yhteydessä.
Kotimaassa voit käyttää älykellon mobiiliyhteydellä 4G- ja 3G-verkkoja sekä wifi-verkkoja. Wifi:n kautta voit soittaa myös Telia Wifi-puheluita.
Telia 4G-puhe on kytketty sinulle automaattisesti, mikäli käytössäsi on Telian liittymä ja puhelimena iPhone 6 tai uudempi iPhone-malli, tai Samsung Galaxy S7 tai uudempi Samsung-älypuhelinmalli, jonka käyttöjärjestelmässä on viimeisin päivitys. Katso lista laitteista, jotka tukevat 4G-puhe -palvelua.
Mikäli tästä huolimatta 4G-puhe ei ole käytössä (eli saat INFO KELLO -viestin vastauksena tiedon, että liittymältäsi ei löydy tukea älykellolle), on käytössäsi todennäköisesti jokin Multi-palvelun estävä lisäpalvelu, kuten Saldosopimus tai vanhempi Multi-SIM -palvelu. Ole tällöin yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).
Mikä olet avannut uuden liittymän tai siirtänyt liittymäsi toiselta operaattorilta Telialle, päivitetään liittymälle 4G-puhe automaattisesti. Tämä tehdään noin viikon kuluessa liittymäsi avautumisesta. Mikäli haluat, että 4G-puhe otetaan välittömästi käyttöön, voit olla yhteydessä Chattiimme (24/7) kirjautuneena osoitteessa telia.fi tai puhelimitse 020 690 400 (ma–pe 8–18).
Puhelin ja kello käyttävät tietojen synkronointiin Bluetooth- mobiiliyhteyden lisäksi pilvipalvelua (Apple iCould tai Samsung Cloud). Kun olet ensin ottanut kellon käyttöön puhelimesi kautta, kannattaa vielä tarkistaa, että iCloud-asetukset ovat sinulle mieleiset. Esimerkiksi iMessage- ja SMS-viestit synkronoituvat iCloudin avulla, joten kannattaa aktivoida Viestit-sovellus iCloudin käyttöön.
Jos olet esimerkiksi hankkinut uuden kellon ja haluat siirtää olemassa olevan mobiiliyhteyden eli Multi-palvelun älykellosta toiseen, tapahtuu se seuraavalla tavalla:
1. Ota uusi älykello käyttöön puhelimen Watch- tai Galaxy Wearable -sovelluksessa.
2. Kirjaudu Mobiilidatatilille.
3. Käytä "Siirrä liittymä toisesta kellosta" -toiminnetta ja valitse kello, johon haluat mobiiliyhteyden siirtää. Huom! Jotta valinta näkyy, on vieritettävä näytön alalaitaan.
Kyllä voit. Vaatimukset ovat tällöin samat kuin Telialtakin ostettujen kellojen kanssa: tarvitset Telian puhelinliittymän, soveltuvan puhelimen ja mobiiliyhteydellä varustetun älykellon.
Emme voi taata kaikkien ulkomailta hankittujen kellojen toimivuutta verkossamme. Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular ja Samsung Galaxy Watch ja Galaxy Watch Active2 -kellojen mobiiliyhteys toimii lähtökohtaisesti verkossamme, ellei kellon myyjä ole asettanut kelloon operaattoriin tai verkkoon liittyviä tai aluekohtaisia rajoituksia.
Ulkomaan käyttö määräytyy laitevalmistajakohtaisesti.
Apple Watch -kelloa voi käyttää ulkomailla Bluetooth-yhteydellä, mutta kellon rajoitteen mukaisesti mobiiliyhteys on kuitenkin käytettävissä vain Suomessa.
Samsung Watch -kello toimii myös mobiiliyhteydellä ulkomailla ja ulkomaankäytön hinnoittelu on pääliittymän mukainen.
Ei valitettavasti voi. Mobiiliyhteys toimii vain älykelloissa, joissa on eSIM-ominaisuus. eSIM-ominaisuus on saatavilla Apple Watch Series 3, 4, 5, 6 & SE GPS + Cellular ja Samsung Galaxy Watch ja Galaxy Watch Active2 -kelloihin.
Tarkasta ensin tukeeko liittymäsi kellon käyttöönottoa. Voit tehdä tarkistuksen lähettämällä tekstiviestin INFO KELLO numeroon 15400 (0 €).
Mikäli liittymä ei tue kellon käyttöönottoa, kannattaa ensin tarkistaa yritysliittymien rajoitukset 4G- ja wifi-puheluihin liittyen. Ota tarvittaessa yhteyttä yritysasiakaspalveluumme, niin voimme tarkastaa liittymän tilanteen ja mahdolliset palvelut, jotka estävät kellon käyttöönoton.
Apple Watchiin liitetyn Multi-palvelun irtisanominen onnistuu iPhonen Watch -sovelluksella ja Galaxy Watchiin liitetyn palvelun irtisanominen Galaxy Wearable -sovelluksella.
Huomioithan, että kellon ja puhelimen välille tehdyn parituksen poisto tai liittymän poistaminen sovelluksessa ei irtisano liittymää, vaan ottaa sen vain pois käytöstä. Liittymän irtisanominen onnistuu vain liittymän hallintasivulla.