Telia Play -sovelluksen käyttö

Tämä ohje on kuluttaja-asiakkaille.

Telia Play -sovelluksella pääset katsomaan tilaamiasi kanavapaketteja ja ohjelmakirjastoja sekä vuokraamaan elokuvia elokuvavuokraamosta. Voit myös ottaa käyttöösi lisämaksullisen Tallennuspalvelun, jonka avulla voit tallentaa ohjelmia kotimaisilta peruskanavilta – jopa usealta kanavalta samaan aikaan. Toistaiseksi vain Ylen kanavat näkyvät ilman tallentamista, joten tarvitset Tallennuspalvelun mainoskanavien katseluun.

Telia Play -käyttäjätunnuksella voit käyttää Telia Android- ja iOS-laitteille ladattavaa Telia Play sovellusta sekä Telia Playn selainversiota teliaplay.fi.

Sovelluksen esittely
Pääsivu

Kirjauduttuasi Telia Play -sovellukseen, näet pääsivun. Sen alalaidassa on päävalikko (1), josta voit siirtyä katsomaan TV:tä, selaamaan urheilusisältöjä, hallinnoimaan profiiliasi sekä tarkastelemaan tallennuksia, jos käytössäsi on Tallennuspalvelu.

Pääsivun ylälaidassa on sisältövalikko (2), jossa vaihtoehtoina ovat Elokuvat, Ohjelmat ja sarjat sekä Lapset. Valikosta pääset kätevästi selaamaan haluamasi tyyppistä sisältöä. Elokuvat-osiosta löydät vuokrattavia leffoja, Ohjelmat ja sarjat -osiossa ovat tilaamiesi kanavapakettien sisällöt ja Lapset-osiossa ovat perheen pienimmille suunnatut ohjelmakirjastojen sisällöt. Pääsivun oikeasta yläkulmasta löydät hakukentän (3).

Telia Playn selainversiossa eli sivulla teliaplay.fi päävalikko ja muut toiminnot löytyvät sivun ylälaidasta.


Telia Playn selainversio.

TV

Valitse sovelluksen päävalikosta TV, niin pääset TV-kanavat -näkymään. Siinä näet jokaisen kanavan käynnissä olevan ohjelman sekä kaksi seuraavaa ohjelmaa.

Ohjelman nimen vieressä olevasta pallosta saat asetettua tallennuksen yksittäiselle jaksolle. Ohjelman nimen kohdalta painamalla pääset tallentamaan jakson tai tekemään sarjatallennuksen sekä asettamaan muistutuksen jos ohjelma ei ole vielä alkanut.

Jos haluat tarkastella ohjelmatarjontaa laajemmin, paina kanavan logon kohdalta, niin pääset ohjelmaoppaaseen. Voit myös avata oikean alalaidan Kanavat-valikosta kanavalistauksen ja valita haluamasi kanavan sieltä.


TV-kanavat näkymä sovelluksella

Ohjelmaoppaasta voit selata kuluvan päivän sekä tulevien päivien ja kaikkien TV-kanavien ohjelmia. Hipaisemalla ohjelmaoppaassa sivuille, pääset tarkastelemaan muidenkin kanavien ohjelmalistoja.


Ohjelmaopas sovelluksella

Telia Playn selainversiolla TV-kohdasta aukeaa suoraan laaja ohjelmaopas, jossa näet jokaisen kanavan menossa olevan ohjelman sekä tulevat ohjelmat. Sivun ylälaidasta voit vaihtaa toiseen päivään, illan ohjelmiin tai aiempiin ohjelmiin. Selaamalla sivua alaspäin, näet seuraavien kanavien ohjelmat. Klikkaa Näytä lisää haluamasi kanavan kohdalla, niin näet kanavan myöhemmät ohjelmat. Klikkaamalla ohjelmaa, löydät siitä lisätietoja ja voit asettaa ohjelman tai koko sarjan tallennettavaksi.


Ohjelmaopas-näkymä Telia Playn selainversiossa.

Haku

Voit etsiä sisältöjä Elokuvat-osiosta ja ohjelmakirjastoista kirjoittamalla hakukenttään. Jos olet kirjautuneena, hakutuloksissa on mukana vain tilaukseesi sisältyvät ohjelmat. Voit hakea kaikesta sisällöstä kirjautumalla ensin ulos.

Profiili

Profiili-osiosta pääset muokkaamaan käyttäjätilisi asetuksia. Pääset asetuksiin sovelluksella päävalikon Profiili-kohdasta. Selaimella asetukset löytyvät oikean ylälaidan käyttäjäprofiilivalikosta.

Monellako laitteella Telia Play -palvelua voi käyttää?
Katseluiden määrä

Jos sinulla on Telia Play -boksi, voit katsoa samalla Telia Play -käyttäjätunnuksella sisältöjä yhtä aikaa yhdellä boksilla sekä kahdella muulla laitteella. Jos sinulla ei ole digiboksia, voit katsoa samalla Telia Play -käyttäjätunnuksella sisältöjä kahdella laitteella yhtä aikaa. V sport -kanavien sisältöä voit kuitenkin katsoa vain yhdellä boksilla ja yhdellä muulla laitteella yhtä aikaa.

Kirjautumisten määrä

Telia Play -käyttäjätunnuksella voi olla kirjautunut enintään viidelle laitteelle yhtä aikaa. Kun kirjaudut uudelle laitteelle, saat siitä ilmoituksen sähköpostiisi.

Kirjautumiseksi lasketaan jokainen laite tai selain, joilla kirjautuminen on tehty. Selaimella kirjautuessa evästeasetusten on oltava kunnossa, eli hyväksyttynä ja tallennettuna. Jos selain tyhjentää evästeet sulkeutumisen yhteydessä, jokainen uusi kirjautuminen lasketaan yhdeksi laitteeksi.

Palvelu muistaa käytössäsi olleet laitteet 24 tuntia. Tarvittaessa voit pyytää kirjautumisten nollausta tekemällä häiriöilmoituksen. Voit hoitaa asian esimerkiksi chat-asiakaspalvelun kautta ollessasi kirjautuneena Minun Teliaan.

Tarvittaessa voit kirjata Telia Play -käyttäjätunnuksesi ulos kaikilta laitteilta osoitteessa teliaplay.fi.

Katso uloskirjautumisen ohjeet

Jos epäilet, että salasanasi on joutunut vääriin käsiin, se kannattaa vaihtaa. Kirjaudu osoitteessa teliaplay.fi ja avaa Asetukset.

Eivätkö laitteet riitä?

Tarvitsetko Telia Play -palvelua niin monella laitteella, että samanaikaisten laitteiden enimmäismäärä ei riitä? Voit siinä tapauksessa hankkia toisen Telia Play -tunnuksen asiakaspalvelumme kautta ja tilata sitten uudelle tunnukselle haluamasi palvelut. Yhdellä asiakkaalla voi olla enintään viisi Telia Play -käyttäjätunnusta.

Paljonko lähetys vie kaistaa ja mikä on netin miniminopeus?

Telia Play säätyy automaattisesti käytettävän laajakaistan nopeuden mukaiseksi. Parhaimman kuvan laadun saavuttamiseksi kaistaa tarvitaan sisällöstä riippuen n. 2,5–5 Mbit/s (HD-sisältö).

Pienin laajakaistanopeus, jolla palvelu toimii on noin 800 kbit/s, joten käytännössä kaikki yleisimmät mobiililiittymät ja kiinteät nettiyhteydet riittävät missä tahansa Suomessa.

Miten saan sovelluksen näkymään televisioruudulla?
Sovellus Android-älytelevisioon ja Apple TV -laitteiden 4. versioon

Jos sinulla on Android-älytelevisio, voit ladata siihen Telia Play -sovelluksen Google Play -kaupasta.

Telia Play -sovellus on saatavilla myös Apple TV -laitteiden 4. versiolle. Et tarvitse muuta mobiililaitetta videon siirtämiseen televisioon, vaan voit käyttää sovellusta suoraan Apple TV:llä sen omalla kaukosäätimellä.

Näin otat sovelluksen käyttöön

Toistaminen muiden laitteiden kautta televisioon

Telia Play -sovelluksen Android- ja iOS-versiot tukevat Google Cast -suoratoistoa, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Chromecast-laitteen kautta.

Katso ohjeet Chromecastin käyttöön

Telia Play -sovelluksen iOS-versio tukee myös AirPlayta, jolla voit ohjata videotoiston puhelimelta tai tabletilta televisioon Apple TV -laitteen kautta. 

Katso ohjeet AirPlayn käyttöön

Mistä löydän Google Cast tai AirPlay -ikonin?

Telia Play -sovelluksessa ikoni löytyy pääsivun oikeasta yläkulmasta.

Jos ikonia ei näy, tarkista että käyttöönotto on tehty oikein, käytössäsi on uusin versio sovelluksesta ja että laitteesi on yhdistetty samaan wifi-verkkoon suoratoistolaitteesi kanssa. Suosittelemme myös käynnistämään laitteet (puhelin, reititin ja suoratoistolaite) uudelleen. Lisää ohjeita löydät suoratoistolaitteiden valmistajien sivuilta.

Miksi en löydä Chromecast-ikonia?

iOS14-päivityksen jälkeen Applen laitteilla tarvitsee erikseen hyväksyä Chromecastin käyttö Telia Play -sovelluksessa. Kun aloitat Chromecast-lähetyksen sovelluksen Chromecast-kuvakkeesta, sovellus ilmoittaa Yhteys kotiverkkoon tarvitaan Chromecast-laitteiden löytämiseen. Tämä tarvitsee hyväksyä, jotta voit käyttää Chromecastia. Jos et hyväksy, häviää Chromecast-kuvake sovelluksesta, eikä sovellus tarjoa sitä uudelleen. Voit kuitenkin tarvittaessa muuttaa valinnan jälkikäteen menemällä laitteen asetuksissa kohtaan Telia Play ja kytkemällä siellä Lähiverkko-valinnan päälle.

Miten varmistan, että sovellus päivittyy automaattisesti?

Telia Play -sovellus päivittyy iOS- ja Android-laitteissa automaattisesti, jos laitteesi asetuksissa on sallittu automaattiset päivitykset. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että kirjaudut ajoittain uudelleen sisään palveluun. Sovellukset tarkistavat ajantasaisuutensa aina sisäänkirjautumisen yhteydessä.

Jos automaattiset päivitykset eivät ole käytössä tai käytät Windows Phone -laitetta, käy säännöllisesti App Storessa tai Google Play -kaupassa katsomassa, onko uusi versio julkaistu. Saat tiedon uusista versioista myös seuraamalla viestintäämme sähköpostitse.

Telia Helppi apunasi
Jos tarvitset apua käyttöön ja asennukseen liittyvissä asioissa, soita Telia Helppiin. Palvelemme sinua arkisin klo 8–20 ja arkilauantaisin klo 9–16.30. Voit myös varata asennusajan haluamallesi ajankohdalle.
0600 10 100
(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
Lue lisää Telia Helpistä
Lisää samasta aiheesta

HD- ja UHD-kanavien katsominen kaapelikortilla

Ohjelmien tallentaminen Tallennuspalvelulla

Digiboksin usein kysytyt kysymykset

Kaapeli-TV:n ongelmatilanteet

Telia Play -boksin ongelmatilanteet

Unohtunut Telia Play -käyttäjätunnus tai -salasana

Telia Playn unohtunut PIN-koodi

Telia Play -sovelluksen ongelmatilanteet

Telia Playn PIN-koodi ja lapsilukko

Telia Play -virhekoodit

Ota yhteyttä

Telia Helppi

Helppi on asennuspalvelumme, joka asentaa laitteet, liittymät ja palvelut puolestasi. Helppi tarjoaa myös teknistä tukea esimerkiksi laitteiden käyttöön. Soita meille tai tilaa Helppi luoksesi.

 0600 10 100

(2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm)
 

Varaa soittoaika
Lue lisää Helpistä

Ma–pe 8–20, la 9–16.30.
 

Chat

Chatbottimme Tellu osaa auttaa monissa asioissa. Tellu ohjaa sinut tarvittaessa asiakaspalvelijalle ympäri vuorokauden, kun olet kirjautuneena Minun Teliaan tai Minun Telia -sovellukseen.
 

Avaa chat >
Kirjaudu

Minun Teliassa ja sovelluksessa chat-asiakaspalvelu 24/7.
 

Telia somessa

Tavoitat meidät Facebookissa ja X:ssä (entinen Twitter).
 
 Telia Facebookissa
 Telia X:ssä

 

Muista myös Telia Yhteisö, josta voit löytää neuvoja ja ratkoa tuotteisiin sekä digiin liittyviä ongelmia yhdessä osaavien asiakkaidemme kanssa.

Yhteisöön

Facebookissa ja X:ssä vastaamme kommentteihin ma–pe 8–22 ja la–su sekä arkipyhinä 9–20.